تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

تنظیم قرارداد پیش فروش املاک بیش از رعایت مواعد پرداخت مبالغ قرارداد، نیاز به رعایت موارد حقوقی و پیش‌بینی مشکلات احتمالی در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، دارد. تنظیم قراردادهای تجاری توسط وکیل تنظیم قرارداد، از بروز اختلافات احتمالی خارج از چارچوب قرارداد، جلوگیری خواهد نمود. وکیل دعاوی ملکی، با اشراف بر قوانین حاکم و ناظر بر قرارداد، امکان پیش‌بینی چالش های موجود و اختلافات احتمالی که پیش خواهد آمد، می‌تواند از تحمیل هزینه‌های غیر ضروری، با تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، با رعایت قانون پیش فروش آپارتمان و آیین نامه اجرایی قانون و پیش فروش آپارتمان، امنیت سرمایه گذاری را تامین خواهد کرد. در تمامی کشورهای پیش رفته دنیا، امورحقوقی مربوط به خانواده و قراردادهای تنظیمی افراد خانواده، توسط وکیل خانواده که به صورت دائمی در خدمت موکل می باشد، انجام می‌شود.

مشاوره حقوقی املاک، از وکیل خانواده جدا نیست و امکان استخدام وکیل خانواده، در ایران نیز، برای خانواده ها وجود دارد تا در هنگام تنظیم قراردادهای تجاری و ملکی، در کنار موکلین، حاضر باشد. سوالاتی درباره تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان و شرایط مقرر در تنظیم قراردادهای تجاری، از طریق ایمیل های اعلامی در وب سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، وصول شده است که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، پاسخ داده خواهد شد.

سوالاتی از قبیل:

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، تابع چه شرایطی است؟

عدم رعایت چه نکاتی می‌تواند تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان را با ابطال مواجه سازد؟

خسارات تعیینی در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان چیست؟

احتمال قبولی اعاده دادرسی

در صورت ابطال قرارداد پیش فروش آپارتمان، شرط داوری هم قابل ابطال است؟

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، خارج از دفاتر اسناد رسمی چه حکمی دارد؟

وکیل تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، چه ویژگیهایی دارد؟

تنظیم قرارداد تخصصی تجاری در صلاحیت کیست؟

وکیل دعاوی ملکی، چه نقشی در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان دارد؟

جهت مشاوره حقوقی حضوری با محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و تنظیم قراردادهای تجاری خود توسط ایشان، با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

الزامات تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

علاوه بر درج  موارد مورد توافق طرفین در تنظیم قراردادهای تجاری، مواردی نیز جزیی از الزامات قراردادهای خاص می‌باشند. در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، رعایت الزاماتی در قانون پیش‌بینی شده است که عدم رعایت این موارد، قرارداد را از اعتبار خواهد انداخت.

الزامات تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، عبارتند از :

  • نام و مشخصات کامل طرفین معامله، خواه طرفین شخصیت حقیقی و یا حقوقی داشته باشند.
  • معرفی کامل مشخصات ملک، اعم از پلاک ثبتی، مشخصات واحدها و آدرس دقیق ملک.
  • معرفی کامل شرایط ساختمان مانند مساحت زمین، تعداد واحدها و اتاقها، معرفی کامل طبقه و واحد، امکانات ساختمان از قبیل پارکینگ و انباری و همچنین مشاعات ساختمان.
  • معرفی مشخصات فنی و مهندسی ساختمان، نوع مصالح و تجهیزات به کار رفته در بنا، کاربری ملک و مساحت کامل عرصه و اعیان با توجه به مواد مندرج در پروانه ساختمانی و فنی بنا.
  • مشخص شدن ثمن معامله و ترتیب پرداخت ان، تعداد اقساط و نحوه تسویه وامهای دریافتی.
  • شماره قبض های پرداخت قسط و چگونگی انتقال قطعی آپارتمان پیش فروش شده و نحوه تبدیل .
  • زمان تسلیم مبیع در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان با زمان انتقال سند رسمی، باید مشخص شده باشد.
  • تعیین تکلیف راجع به خسارتهای احتمالی و تعیین خسارت، چگونگی انجام بیمه مسوولیت.
  • چگونگی ایفای تعهد پیش فروشنده نسبت به مرجع صادر کننده پروانه ساختمانی.
  • معرفی داور جهت حل و فصل اختلافات احتمالی در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان الزامی است.
وکیل تجدیدنظر، فرجام، اعاده دادرسی تهران

مدارک ضروری برای تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

جهت تنظیم قراردادهای تجاری و قراردادهای املاک، ارائه مدارکی از سوی طرفین الزامی است.

مدارکی از قبیل سند مالکیت، مدارک هویتی و شناسایی و هچنین مدارک بانکی یا شغلی، از مدارکی هستند که جهت تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، باید ارائه شود.

علاوه بر مدارک فوق، پاسخ استعلام ثبتی، تایید مهندس ناظر، بیمه نامه مسوولیت و پروانه ساخت نیز جهت ارائه به وکیل دعاوی ملکی در هنگام تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، الزامی است.

نقش داوری در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

در تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، قرار دادن شریط داوری و موافقتنامه داوری، ضرورت دارد.

بر اساس ماده ۲۰ قانون پیش فروش ساختمان، هنگام تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، هیات داوران، باید مشخص شود. هیات داوران، متشکل از داوری از سوی خریدار، داوری از سوی فروشنده و یک داور مرضی الطرفین خواهد بود. در صورتی که طرفین داور مرضی الطرفین معرفی ننمایند، سرداور از سوی رییس دادگستری شهرستان مربوطه تعیین می‌شود.

وظایف داوران در تفسیر قرارداد پیش فروش آپارتمان به شرح زیر است:

  • حل و فصل کلیه اختلافات بین طرفین قرارداد پیش فروش ملکف با درخواست یکی از طرفین.
  • تفسیر قرارداد پیش فروش ملک، در صورت اختلاف در تفسیر قرارداد.
  • تعبیر و اجرای قرارداد پیش فروش ملک، که مورد اختلاف طرفین باشد، از صلاحیت های داوران می‌باشد.

مهلت اعلام نظر داوران در قراردادهای پیش فروش ساختمان

هیات داوران پیش‌بینی شده در قرارداد پیش فروش ساختمان، از زمان ارجاع به داوری، مدت سه ماه وقت دارند تا اظهار نظر نمایند. هیات داوران می‌توانند از نظر کارشناسان رسمی دادگستری، جهت تعیین مقصر و مستنکف از انجام تعهدات استفاده نمایند.

وکیل دادگاه حقوقی یافت آباد

وکیل متخصص تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان،  با به کارگیری حدود صد وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در تنظیم قراردادهای تجاری، مشاوری امین جهت تشریح ارکان قراردادهای تجاری می‌باشد. هم وطنان عزیز، می‌توانند از طریق خدمات وکیل خانواده که به صورت اختصاصی توسط گروه وکلای مهر، در سطح ایران، ارائه می‌شود، از مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری، هنگام تنظیم انواع قراردادهای تجاری و تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، استفاده نمایند. موسسه حقوقی مهر پارسیان با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، پیشرو در ارائه خدمات نوین حقوقی می‌باشد. به زودی خدمات آنلاین حقوقی جهت نظارت بر انواع قراردادهای تجاری و قراردادهای پیش خرید و پیش فروش آپارتمان و ساختمان، در دفتر مرکزی موسسه حقوقی مهر پارسیان و همه شعب همکار، ایجاد خواهد شد. جهت تعیین وقت مشاوره حضوری با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *