درخواست انحلال شرکت

درخواست انحلال شرکت

درخواست انحلال شرکت


در مقاله درخواست انحلال شرکت با بررسی شرایط اعاده اعتبار ورشکسته و معرفی وکیل متخصص ورشکستگی با شما هستیم.
صدور حکم ورشکستگی علیه تاجر موجب زوال اعتبار تجاری او خواهد شد، بنابراین تاجر ورشکسته همواره به دنبال اعاده اعتبار از دست رفته خود می باشد. همچنین اعاده اعتبار تاجر ورشکسته سبب پایان محرومیت ها و محدودیت هایی است که در اثر حکم ورشکستگی به تاجر ورشکسته تحمیل شده است.
صدور حکم ورشکستگی به تقصیر و یا ورشکستگی به تقلب، اعتبار تاجر را با چالش روبرو ساخته و وی را در معرض مرگ مدنی قرار خواهد داد.اعاده اعتبار ورشکسته، می‌تواند در همه انواع ورشکستگی ها، و فقط درباره تاجر ورشکسته، مطرح شود.تنها با اعاده است، که وی می‌تواند به حیات اجتماعی اقتصادی روزمره خود بازگردد.

اما، شرایطی در قانون برای درخواست اعاده اعتبار و طرح دعوی اعاده اعتبار ورشکسته قرار داده شده است،که طرح دعوی اعاده اعتبار ورشکسته را، به موضوعی تخصصی در حوزه حقوق تجارت مبدل می‌نماید.
علاوه بر آن، باید دانست که صدور حکم توسط دادگاه، پایان راه تاجر ورشکسته نیست و اعاده به صورت واقعی، در بین تجار و جامعه رقم می خورد.

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهرپارسیان از طریق شماره تماس ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

اقسام اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

اعاده اعتبار به معنای خروج تاجر از حالت ورشکستگی و باز یافتن اهلیت و اختیاری است که در نتیجه صدور حکم ورشکستگی از دست داده است. اعاده اعتبار بر دو نوع است: اعاده اعتبار حقی یا واقعی و اعاده اعتبار قانونی یا حکمی.

مطالبه افت قیمت خودرو

اعاده اعتبار حقی یا واقعی؛

هر تاجر ورشکسته که کلیه دیون خود را با متفرعات و مخارجی که به آن تعلق گرفته است،بپردازد،حق اعاده اعتبار می‌نماید.لازم به ذکر است،خسارت تاخیر تادیه مربوط به دوران پیش از توقف است؛ چرا که بعد از تاریخ توقف، به دیون تاجر متوقف، خسارت تاخیر تادیه تعلق نمی گیرد.

اعاده اعتبار قانونی یا حکمی؛

اگر چه اعاده اعتبار قانونی نیز سبب رفع محرومیت ها و محدودیت های ناشی از ورشکستگی است اما بر خلاف اعاده اعتبار حقی، موجب برائت ذمه تاجر نمی باشد و تاجر پس از اعاده اعتبار قانونی هم نسبت به پرداخت آن بخش از دیون که پرداخت نشده، مسئول است.

ورشکستگان به تقلب و همچنین اشخاصی که به جرم سرقت، کلاهبرداری یا خیانت در امانت محکوم شده‌اند، مادامی که از جنبه کیفری جرم خود ‌اعاده حیثیت نکرده‌اند، نمی‌توانند از جنبه تجارتی اعاده اعتبار کنند.

برای حصول اعاده اعتبار قانونی احراز سه شرط ذیل ضروری است؛

  • لااقل ۵ سال از تاریخ اعلان ورشکستگی گذشته باشد؛
  • تاجر صحت عمل خود را اثبات کرده باشد؛
  • در صورت انعقاد قرارداد ارفاقی، تاجر تمام وجوهی را که به موجب این قرارداد بر عهده گرفته، تادیه نموده یا تمام طلبکاران، ذمه او را بری کرده یا به اعاده اعتبار او رضایت داده باشند.

اعاده اعتبار شرکت های تجاری؛

به طور کلی،انواع شرکت های تجاری،مشمول مقررات ورشکستگی هستند، اما در خصوص تسری مقررات راجع به اعاده اعتبار تاجر ورشکسته نسبت به شرکت های تجاری ورشکسته میان حقوق دانان اختلاف نظر است. نظر اکثریت بر این است،که اعاده اعتبار تنها در مورد اشخاص حقیقی مصداق دارد؛ چرا که صدور حکم ورشکستگی، یکی از اسباب انحلال شرکت های تجاری است. شرکت ورشکسته پس از ختم تصفیه، شخصیت حقوقی خود را نیز از دست می دهد و پرداخت دیون و متفرعات آن نمی تواند منجر به احیای مجدد این شخصیت حقوقی باشد.

وکیل انحلال شرکت

مدارک لازم اعاده اعتبار

  • رونوشت خوانا و تایید شده حکم ورشکستگی.
  • رونوشت خوانا و تایید شده قرارداد ارفاقی.
  • رونوشت خوانا از اسناد ثابت کننده پرداخت دیون و عمل به وظایف قانونی در طول مدت ورشکستگی.
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی.
  • دادخواست تنظیم شده جهت دعوی.
  • درخواست استعلام از مراجع ذیربط و استماع شهادت شهود.
  • شماره پرونده صدور حکم ورشکستگی که معمولا در دادنامه موجود است.

دادگاه صالح جهت رسیدگی به دعوی

دادگاه صادر کننده حکم ورشکستگی، صلاحیت رسیدگی به دعوای اعاده را نیز دارد. تاجر ورشکسته یا وکیل وی، در تهران و مراکز استآن‌ها، دادخواست اعاده را به دفاتر خدمات قضایی، و در سایر شهرستآن‌ها، دادخواست را به دادگاه عمومی تقدیم خواهند نمود.

مراحل رسیدگی به دادخواست

پس از وصول دادخواست به دفتر دادگاه رسیدگی کننده به اعاده اعتبار ورشکسته، دعوای مطرح شده توسط تاجر ورشکسته، به مدت یکماه، در روزنامه آگهی می‌شود تا هر کدام از طلبکاران که به درخواست اعاده اعتبار تاجر ورشکسته معترض باشند، با طرح دعوی ورود ثالث، به درخواست وی اعتراض نمایند.

در صورتی که ظرف یکماه اعتراضی واصل نشد، و دادگاه شرایط اعاده اعتبار ورشکسته را احراز نمود، اقدام به صدور حکم مبنی بر اعاده اعتبار تاجر ورشکسته صادر خواهد نمود. این حکم در هر صورت قابل اعتراض توسط طلبکاران و دادستان می‌باشد.
در صورت رد دادخواست اعاده اعتبار ورشکسته، این قرار نیز قابل اعتراض از سوی خواهان و وکیل وی می‌باشد.
در صورت رد قطعی درخواست اعاده اعتبار ورشکسته، درخواست مجدد، قبل از شش ماه از تاریخ قطعیت حکم رد اعاده اعتبار ورشکسته، امکان‌پذیر نیست.

مشاور حقوقی شرکت ها

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهرپارسیان از طریق شماره تماس ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

تقاضای اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

تقاضای اعاده اعتبار توسط تاجر ورشکسته ضمن دادخواست مطرح می شود. این دادخواست همراه با سایر مدارک و منضمات به دادستان حوزه قضایی که حکم ورشکستگی در آن صادر شده تقدیم می شود. این تقاضا در مدت یک ماه در شعبه بدوی دادگاه و همچنین در دادسرای عمومی الصاق و اعلان می‌شود. به ‌علاوه دفتردار محکمه باید مفاد تقاضای مزبور را به کلیه طلبکارانی که مطالبات آنها در حین تصفیه عمل تاجر ورشکسته یا بعد از آن تصدیق شده و‌ هنوز طلب خود را کاملاً دریافت نکرده‌اند به وسیله پست سفارشی اعلام دارد.

اعتراض به تقاضای اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

هر طلبکاری که مطابق مقررات قانون تجارت و اداره تصفیه امور ورشکستگی، طلب خود را به طورکامل دریافت نکرده، می‌تواند در مدت یک ماه از تاریخ ارسال تقاضا به وسیله پست سفارشی به تقاضای اعاده اعتبار تاجر ورشکسته اعتراض کند.
اعتراض به وسیله اظهارنامه ای به انضمام اسناد مثبته به عمل می‌آید. طلبکار معترض می‌تواند به‌ موجب دادخواست در حین رسیدگی به دعوای اعاده اعتبار به عنوان شخص ثالث وارد شود.

رسیدگی به تقاضای اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

پس از انقضای مهلت اعتراض، نتیجه تحقیقاتی که توسط دادستان به عمل آمده است، به انضمام اعتراضات واصله به قاضی رسیدگی کننده تقدیم ‌می‌شود. قاضی در صورت لزوم مدعی و معترضین را به جلسه دادرسی احضار می‌کند.
اگر تقاضای اعاده اعتبار رد شود تجدید درخواست تنها پس از انقضای شش ماه از تاریخ رد تقاضای اول ممکن است و تا پیش از آن مسموع نمی باشد.

وکیل مالیاتی گاندی

اعتراض به حکم اعاده اعتبار تاجر ورشکسته

مدعی اعاده اعتبار و همچنین دادستان حوزه قضایی و طلبکارهای معترض می‌توانند در ظرف ده روز از تاریخ اعلام حکم، از حکمی که در خصوص اعاده اعتبار صادر شده تجدیدنظرخواهی کنند. دادگاه تجدیدنظر پس از رسیدگی بر حسب مقررات مربوطه حکم ‌صادر می‌کند.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل درخواست انحلال شرکت در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

۴ دیدگاه

  • با سلام . برای انحلال شرکت سهامی خاص .با توجه به دادگاه کیفری و گزارش کارشناس برای تایید جعل امضا و استفاده از سند مجعول در مجامع برگزار شده و نظر کارشناس ثبت برای باطل بودن مجامع.
    آیا میتوان از طریق همین دادگاه تقاضای انحلال شرکت را نمود؟
    آیا هزینه ویا مشکلاتی از سوی دیگر سهامداران بوجود نمیاید؟
    چه مدت زمان لازم است تا انحلال صورت گیردو روند آن چگونه است؟
    با تشکر وسپاس

  • با سلام اخیرا شرکت گروه پزشکی کوروش زنجان که مالک بیمارسان خصوصی بهمن میباشد درخواست انحلال داده است تکلیف پرسنل و مطالبات پزشکان و همچنین ادامه فعالیت بیمارستان بعد از رای دادگاه چیست؟

    • سلام.
      تمامی مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به اساسنامه و تصمیم دادگاه پرداخت خواهد شد. ولی بدون اطلاع از جزییات امکان پاسخگویی دقیق نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *