تولد فرزند در سوئد


امروز با موضوع تولد فرزند در سوئد با شما هستیم.

در مورد بحث تابعيت از طريق خاك و خون در حقوق بين الملل بحث های زياد و مفصلی انجام شده  است. هم اكنون براي ورود به كشورهای مختلف و اخذ تابعیت از ان ها، راه هاى گوناگونی وجود دارد اما به صورت کلی واژه تابعيت و زير شاخه هاي ان در مورد تبعه و اتباع مقیم هر کشور یا خارج از ان کشور از موضوعات مهم حقوق بين الملل خصوصی مي باشد.

دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت در تهران، به بررسی قوانین اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد فرزند پرداخته و پاسخگوی سوالات عزیزان در موضوع تولد فرزند در سوئد خواهد بود.

نکات مهم تولد فرزند در سوئد

آیا شما قصد مهاجرت به سوئد را دارید؟

آیا خواهان اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد فرزندتان هستید؟

آیا می خواهید اقامت و تابعیت کشور سوئد را به دست آورید؟ آیا می دانید راه‌های مهاجرت به سوئد چیست؟

آیا اخذ اقامت کشور سوئد از طریق تولد فرزند، امکان‌پذیر است؟

آیا با سیستم خاک و خون در کشورهای اروپایی آشنا هستید؟

مهاجرت به سوئد از راه تولد فرزند

در مقاله حاضر که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان تهیه گردیده، سعی بر ان شده است که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تولد فرزند در سوئد و سیستم خاک و خون کشور سوئد در حقوق بین‌الملل، پاسخ جامع داده شود.

كشور سوئد در شمال اروپا در شبه جزيره اسكانديناوی واقع شده است که از سمت غرب با كشور نروژ ، از شمال با كشور فنلاند و از سمت جنوب غربي با كشور دانمارك همسايه است. پايتخت كشور سوئد، استكهلم است.

تحصیل در دوره های پرستاری سوئد و فنلاند

كشور سوئد با وسعت ٩٦٤.٤٤٩ كيلومتر مربع ششمين كشور اروپا به حساب مي آيد. جمعيت كشور سوئد حدودا ١٠ميليون نفر است كه ٨ ميليون ان را سوئدي ها تشكيل ميدهند. ٨٥٪‏ مردم سوئد در نواحي شهري زندگي ميكنند.

در زمآن‌هاي گذشته كشور سوئد يكي از فقيرترين كشورها در حوزه اروپا به حساب مي آمد اما به يكباره دوران رشد اقتصادي اين كشور تحول پيدا كرد، به گونه ايي كه با بالا رفتن درآمد خالص اين كشور، دوران شكوفايي اقتصادي سوئد پديد آمد. طوری كه در حال حاضر نرخ تورم در سوئد تنها ٤٪‏مي باشد. به همین دلیل گشاده جمعيت زير خط فقر در سوئد بسيار نادر است.

آمار اعلام شده در خصوص نرخ بيكاري در کشور سوئد تنها ٦٪‏ مي باشد که اين امر باعث شده كشور سوئد از نظر شرايط اقتصادي و اجتماعي خواستگاه بسياري از اشخاص در ديگر كشورهاي دنيا قرار بگیرد.

فرزنداني كه در سوئد متولد مي شوند بر اساس تابعيت والدينشان، تابعيت  دريافت مي كنند. بنابراین اگر والدين فرزند مقيم يكي از كشورهاي بيرون از اتحاديه اروپا باشند بايستي براي مجوز اقامت براي فرزندشان درخواست بدهند و فرزند اغلب مجوز يكساني شبيه والدينشان دريافت مي كند.

فرزندان متولد در سوئد پس از آپريل ٢٠١٥

اگر فرزندتان پس از ١ آپريل ٢٠١٥ در سوئد متولد شود،  معمولا تبعه سوئدي محسوب خواهد شد اگر :

  • يكي از والدين فرزند، تبعه ی کشور سوئد باشد (مهم نيست كه فرزند در خاك سوئد يا خارج سوئد متولد شده باشد).
  • يكي از والدين فوت شده كه قبل از مرگش يك مقيم سوئدي بوده است.
وکیل ازدواج و طلاق سوئد

كودكان متولد شده در سوئد قبل از ١ آپريل ٢٠١٥

فرزند متولد شده قبل از اين تاريخ و بعد از ١ جولاي ٢٠٠١ از خانمي كه مقيم کشور سوئد باشد و همچنین پدر فرزند تبعه سوئد باشد، يك مقيم سوئدي به حساب خواهد آمد.

اگر والدين ازدواج نكرده باشند ابتدا بايستي رابطه زوجيت را ثابت نمایند و ان فرزند در زمان ازدواج ان ها متولد شده باشد. در این صورت به عنوان تبعه سوئد شناخته خواهد شد و به اداره مهاجرت اطلاع داده می‌شود.

اما زماني كه ان ازدواج ثبت نشده باشد نيازي به درخواست والدین براي اجازه اقامت فرزند نیست.

اگر متقاضی هنوز نامه ايي از اداره مهاجرت براي مجوز اقامت كودكش دريافت نكرده است می‌تواند از طرق ذیل اقدام نماید:

دریافت مجوز اقامت براي فرزنداني كه تابعيت سوئدی ندارند 

زماني كه اداره مهاجرت اعلامي از كودكي بدون تابعيت سوئدي كه در سوئد متولد شده است دريافت كند، نامه ای به والدين ميفرستد.

چگونه براي دريافت مجوز دريافت تابعيت فرزندان خود اقدام كنيم:

اگر متقاضی مقيم يكي از كشورهاي شنگن نباشد و تابعيت سوئد را نداشته باشد بايستي براي مجوز اقامت و تابعيت فرزندان خود درخواست دهد .

متقاضی ميتواند به صورت انلاين براي مجوز تابعيت فرزند خود در خواست نماید. در مواردی متقاضی بايستی مبلغی براي درخواستش دريافت كند اگر فرزند يك پاسپورت داشته باشد متقاضي بايستی كپی های پاسپورت فرزندش و مدارك شناسايي و همچنين اعتبار پاسپورت فرزند را اگر اقامت كشور ديگری را دارا باشد الصاق نمايد.

زمانی كه والدين مقيم اتحاديه اروپا باشند

اگر متقاضي تبعه يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا باشد واجد صلاحيت گرفتن تابعيت است . اگر هر دو والدين حق تابعيت در سوئد را داشته باشند فرزندشان تبعه اتحاديه اروپاست و در اين حالت نياز به مكاتبه با اداره مهاجرت نيست.

ادامه تحصیل در سوئد به صورت رایگان

اگر شما نیز اقامت یا تابعیت کشور سوئد را دارید و قصد دارید برای فرزند خود نیز تابعیت بگیرید، می توانید از مشاوره وکلای متخصص در امور حقوق بین‌الملل و مهاجرت بهره بگیرید.

همچنین اگر خواهان اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئد را برای خود دارید، می توانید از طرق دیگر مانند ویزای تحصیلی سوئد، ثبت شرکت در سوئد و غیره اقدام نمایید.

وکیل مهاجرت به سوئد در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد.

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور سوئد و مهاجرت به سوئد از طریق تولد فرزند ، ثبت شرکت در سوئد، مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق تولد فرزند و غیره با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

شماره تماس وکیل مهاجرت به سوئد در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

دفتر وکالت محمد رضا مهری

5/5 - (10 امتیاز)

12 دیدگاه

  • با سلام وقت بخیر
    همسر بنده باردار است آیا با به دنیا آمدن فرزندم در سوئد میتوانیم اقامت این کشور را به دست آوریم یا نه ؟
    اگر نه در کدام کشور اروپایی این هدف قابل اجراست با تشکر.
    ممنون

  • سلام من ۵سا ل سوئد زندگی کردم با ویزای تحصیلی شوهرم و دخترم انجا بدنیا امد و تا دو سالگی انجا بود   ای می توانم برای دخترم  اقامت بگیرم 

  • باسلام من با زن سویدی ازدواج کردم یک فرزند داریم حدود 6ماه درسوید زندگی کردم الان قراره طلاق بگیریم آیا میتوانم از طریق فرزندم اقامت دائم بگیرم؟ حدود یکسال از اقامت موقت دوساله من باقی مانده آیا با گرفتن طلاق اقامتم باطل میشود لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • به زودی پاسخ شما توسط کارشناسان بررسی و در همین قسمت اضافه خواهد شد یا به ایمیل شما ارسال می گردد.

  • سلام ببخشید من با آقای ایرانی مقیم سوئد ازدواج کردم فرزندمون رو در خارج از سوئد به دنیا آوردیم آیا میتونیم برای فرزندم درخواست اقامت بدیم یا پاسپورتی چیزی که با پدرش به سوئد بره ؟

    • سلام قوانین سوئد برای دادن پاسپورت بر اساس قانون خون هست.
      اگه پدر سوئدی نیست ولی در سوئد اقامت دارند میتونن ویزای الحاق به خانواده درخواست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *