حدود اقساط مهریه

حدود اقساط مهریه

حدود اقساط مهریه


امروز با موضوع حدود اقساط مهریه با شما هستیم.

شخصی با موسسه مهر پارسیان تماس گرفتند و بیان داشتند که به صورت تواقی از همسر خود جدا شده اند و توافق به پرداخت مهریه به صورت قسطی کرده اند و طلاق جاری شده است و بعد از پرداخت چندین قسط از مهریه، زوجه به پرداخت مبلغ توافق شده اعتراض نموده است؛ آیا به اعتراض زوجه ترتیب اثر می‌دهند؟

در ذیل پاسخ کارشناسان ما را خواهید دید.

مهریه وسیله‌ای برای جبران خسارت زوجه و وسیله‌ای برای تامین زندگی او در آینده و در صورتی که جدایی یا فوت اتفاق بیفتد، است.

وکیل مهریه در تهران و وکیل خانواده مستقر تهران، با همکاری گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، به سرپرستی محمدرضا مهری به سوالات عزیزان متقاضی معرفی وکیل مهریه تهران پاسخ خواهند داد..

نکات مهم در مورد حدود اقساط مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا حدود اقساط مهریه در قانون مشخص شده است؟

آیا اعسار زوج در حدود اقساط مهریه تاثیر دارد؟

بهترین وکیل مهریه در تهران کیست و دفتر وکیل خانواده کجاست؟

[/stextbox]

 

توضیح درباره حدود اقساط مهریه

در قانون در مورد نحوه قسط بندی مهریه، میزانی مشخص نشده است و ملاکی هم برای آن ارایه نشده و اختیار تعیین آن با قاضی رسیدگی کننده است.

شخص قاضی است که، با توجه به میزان مهریه و یا مبلغ آن، شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه، حدود اقساط مهریه را تعیین می کند.

پس حدود اقساط مهریه در افراد مختلف، متفاوت و موردی است. مبلغ اقساط مهریه یا همان میزان اقساط مهریه برای همه یکسان نیست و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای، قاضی دادگاه خانواده به صورت موردی تصمیم گیری می کند.
باید توجه داشت که این دادخواست تعدیل گاهی باعث افزایش اقساط مهریه می‌گردد و گاهی باعث کاهش اقساط می‌گردد.

وکیل تخلفات ساختمانی

اگر زوج بعد از صدور حکم مبنی بر معسر بودنش به مالی دست پیدا کند دیگر معسربه حساب نمی‌آید و زوجه حق اعتراض به اقساط مهریه را دارد یا در اصطلاح تعدیل مهریه.

طبق قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، زوج و زوجه هردو حق تقدیم دادخواست تعدیل را دارند.

خدمات حقوقی تیم وکلای موسسه‌ی حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با امور مالی خانواده و مهریه و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌المللی، به صورت تخصصی آماده ی مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله امور مربوط به دادخواست و مطالبه‌ی مهریه و امور مالی مربوط به خانواده می‌باشد. بنابراین می‌توانید به جهت تنظیم وقت قبلی برای مشاوره ی حضوری و یا تلفنی، با موسسه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر وکیل مهریه در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

در صورت نیاز فوری به مشاوره حقوقی با وکیل مهریه درتهران در روزهای تعطیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09120067665

دپارتمان حقوق گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

 

 




 

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • با سلام و درود و عرض ادب خدمت شما بزرگوار و ممنون از سایت خوبتون یک سوال داشتم اینکه آیا می توان بدون مراجعه به دادگاه و با توافق میان طرفین پرداخت مهریه را قسط بندی کرد؟ممنون میشم پاسخ بدهید

    • سلام خدمت شما دوست عزیز، حکم اول در پرداخت مهریه عندالمطالبه بودن آن است و چنانچه شرط خاصی پیش بینی نشده باشد، به محض مطالبه مهریه توسط زوجه، زوج مکلف به پرداخت همه آن و به صورت نقد است. اما بنا به تجویز قانون میتوان برای پرداخت تمام و یا قسمتی از مهریه زمان خاصی را مشخص کرد و یا اینکه می توان پرداخت آن را قسط بندی کرد که در این صورت زوج طبق توافق بعمل آمده مکلف به پرداخت مهریه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *