خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان

خرید ملک در آلمان


امروز با موضوع خرید ملک در آلمان با شما خواهیم بود.

یکی از موضوعات رایج در دنیای مهاجرت، روش خرید ملک به منظور اخذ اقامت در کشور محل استقرار ملک است.

حال باید بررسی نمود که آیا تمامی کشورها این برنامه مهاجرتی یعنی اعطای تابعیت از طریق خرید ملک را ارایه می‌دهند یا خیر؟

کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال، ترکیه، گرجستان و گرانادا، در ازای خرید ملک به متقاضیان اقامت اعطا می‌نماید.

در این بین عده‌ای به دنبال اخذ اقامت اروپا هستند که در این میان آلمان در اولویت قرار دارد. اما آیا امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در آلمان وجود دارد؟

کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به بررسی این موضوع با اعلام نتیجه در خصوص امکان خرید ملک برای اتباع خارجی، امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک و بررسی قیمت اجاره و خرید ملک در آلمان می‌پردازد.

نکات مهم خرید ملک در آلمان

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آیا امکان خرید ملک برای اتباع خارجی در آلمان وجود دارد؟

آیا می‌توان از طریق خرید ملک در آلمان اقامت این کشور را اخذ نمود؟

قیمت ملک در آلمان به چه صورت است؟

از چه کسی می‌توان برای خرید ملک در آلمان کمک گرفت؟

[/stextbox]

 

معرفی آلمان

کشور اروپایی آلمان با جمعیتی بالغ بر 82 میلیون نفر، همواره میزبان مهاجران بسیاری از سراسر جهان بوده است. متقاضیان مهاجرت به آلمان طرق مختلفی همچون پناهندگی، تحصیل، کار یا جستجوی کار، پیوست به خانواده، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و ازدواج را برمی‌گزینند.

ویزای روسیه

گفته می‌شود که در حدود 10 درصد از جمعیت آلمان، مهاجران هستند و البته از میان 90 درصد جمعیت آلمانی یعنی معادل 75 میلیون نفر، در حدود 7 میلیون نفر دارای تابعیت کشور دیگر غیر از آلمان بوده‌اند. ایرانیان نیز در حدود 120 هزار نفر از جمعیت آلمان را به خود اختصاص داده‌اند.

اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک

اگر به دنبال اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک هستید، سخت در اشتباه هستید؛ چراکه آلمان این برنامه مهاجرتی را ارایه می‌دهد. اگرچه اتباع خارجی حتی در صورتی که اقامت آلمان چه موقت و چه دایم را نداشته باشند، می‌توانند اقدام به خرید ملک در آلمان نمایند، اما این خرید ملک منجر به اخذ اقامت آلمان نمی‌گردد.

تنها در صورتی می‌توان اقامت آلمان را اخذ نمود که اقدام به ثبت شرکت در آلمان با اختصاص حداقل 25 هزار یورو سرمایه نمایند.

در این حالت مدیر یا مدیران (با تعیین حداکثر 2 مدیر) می‌توانند برای خود و خانواده خود شامل همسر و فرزندان اقامت آلمان را اخذ نمایند. سپس افراد می‌توانند برای استقرار شرکت یا اسکان خود ملک یا املاکی را خریداری نمایند.

اقامت اعطایی به متقاضیان ابتدا به صورت موقت و برای مدت 3 سال و بعد از آن اقامت دایم اعطا می‌گردد. افراد بعد از 8 سال از اقامت دایم خود می‌توانند درخواست اخذ پاسپورت و تابعیت آلمان را بدهند.

چگونه می‌توان در آلمان ملک خرید؟

اگر به دنبال خرید ملک در آلمان هستید، باید بدانید که معاملات ملکی اغلب در آژانس‌های املاک صورت می‌گیرد.

آگهی‌های مربوط به خرید و فروش و اجاره ملک در آلمان در فضاهای مجازی و سایت‌های معتبر نیز منتشر می‌گردد.

اصلاحات بحث ‌برانگیز ویزای H1-B توسط کنگره آمریکا

خرید از طریق آزانس‌های املاک مستلزم پرداخت مبلغی به عنوان کمیسیون است. به منظور کسب اطلاعات در خصوص نحوه پیدا کردن آگهی‌های خصوص ملک به بخش نحوه خرید ملک در آلمان (لینک به آدرس https://mehrilaw.com/%d8%a7%d8%ae%d8%b0-%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%85%d9%84%da%a9/) مراجعه نمایید.

قیمت خرید و فروش ملک در آلمان

به طور طبیعی قیمت خرید و فروش ملک در آلمان همچون سایر کشورها متناسب با منطقه، قدیمی یا نوساز بودن ملک، تجهیزات موجود در ملک و متراژ متفاوت می‌گردد.

در بررسی‌های کلی، قیمت ملک به ترتیب در شهرهای مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف، هامبورگ، برلین و برمن گران‌تر است. در مقایسه ملکی به متراژ 150 متر با شرایط و تجهیزات یکسان، ملک در برمن به قیمت 265 هزار یورو، در شهر مونیخ با قیمت 900 هزار یورو به فروش می رسد.

شروع قیمت‌ها برای املاک با متراژ در حدود 140 تا 180، در غرب آلمان از 190 هزار یورو، در شرق آلمان از 177 هزار یورو، در شمال آلمان از 190 هزار یورو و در جنوب آلمان از 300 هزار یورو می‌باشد. قیمت ملک در مناطق مرکزی آلمان مانند هسن از 250 هزار یورو آغاز می‌گردد.

قیمت خرید و فروش ملک در آلمان
قیمت خرید و فروش ملک در آلمان

هزینه‌های جانبی خرید و فروش ملک در آلمان

کمیسیون مشاور املاک: حداکثر 7 درصد ارزش ملک

مالیات: حداکثر 6 درصد از ارزش ملک

هزینه مترجم و دفتر اسناد رسمی: حداکثر 2 درصد ارزش ملک

قیمت اجاره ملک در آلمان

شروع قیمت اجاره ملک در آلمان از ماهی 400 یورو می‌باشد. البته که متراژ، منطقه، نوع ساخت و تجهیزات ملک در قیمت اجاره موثر است.

بهترین وکیل مهاجرتی اجاره ملک در آلمان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با سالها تجربه‌ی مفید در زمینه ثبت شرکت، خرید ملک در آلمان، همراه شما در تمامی مراحل مهاجرت به آلمان می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد مهاجرت در دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهرپارسیان تماس حاصل نمایید.

تخلیه ملک

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهرپارسیان

پل‌های ارتباطی ما ?

021-88663925

021-88663926

021-88663927

[/stextbox]

 

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *