خطرات مشارکت در ساخت

خطرات مشارکت در ساخت

خطرات مشارکت در ساخت


با موضوع خطرات مشارکت در ساخت همراهتان هستیم.

برای اینکه شما را با خطرات مشارکت در ساخت آشنا نماییم ناگزیر هستیم به مرور خاطرات پرونده‌ های مشارکت در ساخت از جمله کلاهبرداری در مشارکت در ساخت بیندازیم تا برای شما خوانندگان مطلب کمی ملموس‌ تر شود.

راه دوری نمی‌ رویم، همین مشارکت در ساخت برج‌ های معروف غرب تهران که در دهه هشتاد بلای جان خیلی‌ ها شد و در آخر قوه قضاییه ورود نمود و پروژه را به پایان رساند، ناشی از عدم درک مناسب طرفین از قرارداد مشارکت در ساخت بود.

متاسفانه بعضا اشخاص در زمانی که با هدف دستیابی به تملک به سمت سرمایه گذاری می‌ روند چشم خود را به روی خطرات مشارکت در ساخت می‌ بندند.

تعهدات سازنده قرارداد مشارکت در ساخت

در بسیاری از قراردادها شاهد آن هستیم که سازنده خود را حتی از تحویل مبری دانسته و بجای تحویل ملک به خریدار سود سرمایه گذاری ناچیزی را با استناد به قراردادی که خریدار آن را درک نکرده می‌ دهند.

تامین دلیل مشارکت در ساخت

یکی از پر حیله‌ ترین قراردادهای ملکی، قرارداد مشارکت در ساخت که حتی دلالان املاک نیز به واسطه شغل خود در این حیطه دستی بر آتش دارند.

جان مایه‌ این مقاله پیرامون این است که چه کارهایی نکنید تا دچار خطرات مشارکت در ساخت نشوید.

برای اینکه آگاهی یابید چه کارهایی بکنید که دچار خطرات مشارکت در ساخت نشوید میبایست با مدارک خود به بهترین وکیل مشارکت در ساخت مراجعه نمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خطرات مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وکیل قرارداد مشارکت در ساخت

نکات مهم خطرات مشارکت در ساخت

  • مالکیت سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت چه زمانی رخ می‌ دهد؟
  • انتخاب مصالح و متریال و امکانات در مشارکت در ساخت چگونه است؟
  • وجه التزام مانع باخت در مشارکت در ساخت می‌ شود؟
  • راه فرار سازنده از تعهدات چیست؟
  • به کسی برای مشارکت در ساخت وکالتنامه کاری بلاعزل بدهیم یا نه؟

 زمان مالکیت سازنده در قرارداد مشارکت

حتما دقت کنید در قرارداد ننویسید به محض انعقاد قرارداد سازنده مالک گردید، منطقا سازنده باید مقداری بسازد و مقداری متقابلا مالک گردد نه اینکه نساخته مالک تام الاختیار شود.

اگر به الفاظ بی اعتنا باشید قاضی دادگاه نمیتواند دایه‌ دلسوزتر از مادر باشد و وکیل هم نمیتواند معجزه کند.
بهتر است بنویسید در ازای مثلا ساخت سقف طبقه اول بیست درصد مالکیت مشاعی برای سازنده به وجود می‌ آید.

انتخاب متریال در مشارکت در ساخت

دقت داشته باشید حتی برند و مدل و کیفیت باید در قرارداد قید شود.

ابطال قبض آب

ننویسید مثلا گرانیت درجه یک، پکیج درجه یک. دقیق مدل کالا را بنویسید تا مشکلی از این حیث پیش نیاید. در محاکم درجه بندی‌ های عامیانه جایگاهی ندارد.

حل اختلاف بین مالک و سازنده ملک

مانند اینکه اوستای کبابی به خود لقب ممتاز را بدهد و به جای کباب ممتاز یک سیخ کباب معمولی به مشتری دهد. در این صورت کسی نمیتواند به اوستای کبابی ایراد بگیرد که چرا در سر در کبابی نوشته ای کبابی ممتاز و لیکن یک سیخ کباب کوبیده ضعیف ۱۲۰ گرمی تحویل داده‌ ای، پس با این تمثیل‌ ها خواستیم بگوییم با نوشتن عبارت درجه یک در قرارداد نه تنها کار خود را راحت نکرده‌ اید بلکه کار را سخت‌ تر هم کرده‌ اید.

البته به عینه دیده‌ ایم که فردی که اعتقاد به تنظیم قرارداد توسط وکیل نداشت و خطرات مشارکت در ساخت را به شوخی گرفته بود در قرارداد خود با خودکار درشت هم نوشته بود تمام متریال درجه یک! در آخر دادگاه به دلیل همین ابهام و اجمال نتوانست سازنده را محکوم نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خطرات مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

وجه التزام مانع باخت در مشارکت در ساخت

آداب نگارش وجه التزام در قرارداد اگر رعایت شود، قرارداد قوام پیدا می‌ کند و قرارداد مشارکت در ساخت مستحکم می‌ گردد، بارها دیده‌ ایم افراد غیر خبره بدون توجه به مطالب سایر بندهای قرارداد برای یک بند از تعهدات وجه التزام قرار می‌ دهند در حالی که در بندی دیگر انجام تعهد مزبور به نحوی از انحا تعطیل و منتفی شده است.

وکیل متخصص مشارکت در ساخت

راه‌ های فرار سازنده از تعهدات

در این شرایط تورم به اصطلاح برای سازنده می‌ ارزد که از ضعیف ترین و ارزان ترین متریال ممکن استفاده نماید.
پس راه فرار از تعهدات سنگین از کیفیت کاستن است و مالک باید راه را بر این قضایا ببندد.

فرض کنید در قرارداد نوشته شده است سنگ نمای درجه یک، این درجه یک بودن دقیقا راه فرار سازنده است چرا که عرف درجه یک در فرمانیه و  قلعه حسن خان با یک دیگر یکسان نیست.

 وکالتنامه کاری بلاعزل به سازنده                      

وکالتنامه کاری بلاعزل به سازنده ندهید به هیچ عنوان سرنوشت خود را به دست دیگران نسپارید، حداقل در خصوص وکالتنامه مزبور در قرارداد مطالبی موثر بنویسید.

هرگز به این تصور که وکالت کاری است خود را به خوش خیالی نزنید، خطرات مشارکت در ساخت را جدی بگیرید قیمت یک پارکینگ امروز برابر با قیمت یک واحد تجاری است!

با همین وکالت کاری پارکینگ طبقه سوم زیر زمین را به شما می‌ دهند و زمانی که از خودرو پیاده می‌ شوید اگر تهویه هوا خوب باشد آسانسور باید تا همیشه سکونت با شما همراهی کند و خودرو شما نیز در مسیر استهلاک شدید قرار خواهد گرفت.

اصلا چه لزومی دارد وکالت کاری بلاعزل باشد؟!

وکیل متخصص ملکی

با سازنده رودروایسی نداشته باشید حرف خود را محکم بزنید، بازنده قرارداد مشارکت در ساخت و هر قرارداد دیگری فرد ساکت و مطیع است.

اگر در مشارکت در ساخت صرفا نوشته شود سازنده پیمانکار می‌ گیرد تا امور را پیش ببرد. این اقدام نمیتواند مجوزی باشد که مالک را با پیمانکار مواجه سازد و تعهدات سازنده باید سرجای خود باشد.

نمونه دادخواست مطالبه خسارت لغو پرواز

دقت داشته باشید خطرات مشارکت در ساخت بیش از هر چیزی میتواند ناشی از عدم وجود دانش فنی مالک باشد، لذا توصیه می‌ گردد در قراردادها یک نفر ناظر متخصص را صاحب اختیار برای پیگیری نمایید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خطرات مشارکت در ساخت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

مشاوره با وکیل بهترین راه کم کردن خطرات مشارکت در ساخت

البته وکیلی که در قراردادهای مشارکت در ساخت مو سفید کرده باشد. در صفحات مجازی مشاهده می‌ کنیم فردی را که با ادبیات ساخت و ساز هم آشنایی ندارد به بالای برجی نیمه کاره رفته است و کلاه ایمنی مهندسین را هم بر سر نهاده است که بگوید که وکیلی هستم که در مشارکت در ساخت حضور و تجربه دارم (مهر پروانه کارآموزی چنین شخصی هنوز خشک نشده است.)

از ساختمان مزبور که به پایین می‌ آید به کافی شاپ می‌ رود و از نسکافه خود عکسی منتشر می‌ نماید، که البته مخاطب هوشمند و اندیشمند می‌ داند راه کسب اطلاعات خریدن روزنامه اطلاعات نیست! و افرادی از این دست نمیتوانند با چنین نمایش‌ های خود را به عنوان وکیل متخصص مشارکت در ساخت معرفی نمایند.

تنظیم مشارکت در ساخت توسط وکیل

_

نشانی دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۲۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *