بهترین وکیل اخذ پایانکار

بهترین وکیل اخذ پایانکار

بهترین وکیل اخذ پایانکار


با معرفی بهترین وکیل اخذ پایانکار همراهتان هستیم.

نحوه اخذ پایانکار ساختمان
پایانکار ساختمان چیست؟

ساخت و ساز شهری، نیازمند رعایت اصول و ضوابطی است که در قوانین و مقررات مربوطه پیش بینی شده است. سازندگان املاک می بایست به نحو دقیقی آن ها را رعایت کنند. به همین دلیل پس از اتمام عملیات ساخت و ساز، شهرداری می بایست مطابقت ساختمان با موازین قانونی را مورد تایید قرار دهد.

در نتیجه گواهی به نام گواهی پایانکار ساختمان، در صورت انطباق با قوانین و مقررات صادرو  تسلیم متقاضی می شود.

اما گاهی شخصی که به لحاظ قانونی و قراردادی مکلف به اخذ پایانکار از شهرداری است، از انجام چنین تکلیفی خودداری می کند و از آن جهت که اخذ گواهی پایانکار ساختمان مقدمه ای برای دریافت صورتمجلس تفکیکی و تنظیم سند رسمی است، ذی نفع می تواند دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان را علیه وی مطرح نماید.

به همین خاطر آشنایی با نحوه طرح این دعوا در دادگاه علیه متعهد اخذ پایانکار برای افرادی که ساختمان آن ها گواهی پایانکار دریافت نکرده است ضرورت دارد.

در این نوشته بهترین وکیل ملکی تهران جهت اخذ پایانکار شما را با مراحل طرح دعوی الزام به اخذ پایانکار آشنا خواهد کرد.

دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان

سازندگان املاک شهری مکلف هستند که طبق پروانه ساختمان، اقدام به ساخت و ساز نمایند.

در غیر این صورت ممکن است که شهرداری به عنوان مرجع ذی ربط در خصوص تخلفات ساختمانی آن ها را جریمه کند. در موارد خاص نیز حکم به تخریب ملک از سوی کمیسیون ماده صد شهرداری صادر می شود.

وکیل مشارکت در ساخت شمال تهران

به همین خاطر پس از اینکه عملیات ساخت و ساز ملک طبق پروانه، به اتمام رسید، لازم است که کارشناسان شهرداری مطابقت عملیات مذکور را با قانون و پروانه ساختمان مورد تایید قرار دهند.

در صورت تایید همه جانبه این موضوع، شهرداری گواهی پایانکار ساختمان را صادر می کند. ادارات مربوطه بر مبنای این گواهی خدماتی نظیر اعطای انشعاب آب و برق و گاز را در خصوص ملک ارائه داده و ذی نفع پس از دریافت این گواهی می تواند اقدام به دریافت سند رسمی برای ملک نموده و سند تفکیکی دریافت نماید.

امتناع سازنده از دریافت پایانکار

گاهی شخصی که مکلف به دریافت گواهی پایانکار ساختمان بوده از انجام اقدامات لازم در این خصوص امتناع می کند. به عنوان مثال؛ زمانی که قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم شده و سازنده طبق قرارداد مکلف به دریافت گواهی پایانکار شده است، به دلیل تخلفات ساختمانی انجام شده یا هر دلیل دیگر، از ایفای تعهد خود امتناع کرده و باعث می شود حقوق قانونی مالک خدشه دار شود.

گاهی هم ممکن است آپارتمان های احداثی قبل از اتمام توسط سازنده فروخته شده باشد.

بعضا هم این فروشنده ملک است که متعهد به دریافت این گواهی بوده و بعد از دریافت مبلغ معامله از دریافت گواهی پایانکار، خودداری کرده که چون خریدار نمی تواند سند رسمی برای ملک خود دریافت کند، می تواند علیه فروشنده و سازنده، دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان را اقامه نماید. در صورت عدم تحویل به موقع نیز دعوای الزام به تحویل ملک را اقامه می کند.

شخص ذی نفع به عنوان مالک یا خریدار ملک، می تواند علیه متعهد، دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان را در دادگاه اقامه کند.

رفع اثر از اموال توقيفی

در این صورت، دادگاه پس از بررسی موضوع، می تواند حکم به الزام دریافت گواهی پایانکار ساختمان را صادر نماید. پس از آن و با قطعی شدن حکم، با صدور اجراییه این فرد را مکلف به انجام تعهد خود نماید.

معرفی بهترین وکیل اخذ پایانکار

آیا برای تشکیل پرونده الزام به اخذ پایانکار الزاما باید وکیل ملکی انتخاب کنیم؟

برای هر پرونده تخصصی ملکی حتی اگر قادر به پرداخت هزینه های حق الوکاله نیستید، حتما از مشاوره بهترین وکیل ملکی تهران استفاده کنید.

هر چند ممکن است از طریق جستجو در سایت ها نمونه دادخواست الزام به اخذ پایانکار و صورتمجلس تفکیکی در دسترس باشد اما نکاتی برای تنظیم دادخواست الزام به اخذ پایانکار توسط بهترین وکیل اخذ پایانکار، مورد دقت قرار می گیرد که قطعا به اخذ نتیجه مثبت کمک خواهد کرد.

همکاران ما در گروه وکلای تخصصی ملکی مهر پارسیان، پس از دریافت تقاضای شما با معرفی بهترین وکیل اخذ پایانکار شمال تهران همراهتان خواهند بود.

مراحل طرح دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان

نحوه ثبت دادخواست مربوط به دعوای الزام به اخذ پایانکار ساختمان به این صورت است که یا خواهان وکیل اختیار می کند و یا اینکه خود با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پس از پرداخت هزینه های مربوطه دادخواست خود را به ثبت می کند که در هر صورت این دادگاه حقوقی است که پس از ارجاع دعوی به دادخواست رسیدگی کرده و حکم صادر می کند.

مراحل دعوای الزام به اخذ پایانکار

پس از طرح دعوی در دادگاه در صورت لزوم خواهان در دادگاه حاضر می شود. رئیس دادگاه در صورت تکمیل بودن پرونده دستور تعیین وقت رسیدگی خواهد داد. خواهان با حضور در وقت رسیدگی، ضمن ادای توضیحات و دفاعیات خویش، مدارک مربوطه را به دادگاه ارائه می نماید.

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

پس از پایان رسیدگی نیز دادگاه حکم صادر می کند که پس از قطعیت یافتن حکم می بایست اجرایی شود. اجرایی شدن این حکم به این صورت است که خواهان از دادگاه صادر کننده رای تقاضای صدور اجراییه می نماید.

صدور اجرائیه و پیگیری پرونده در اجرای احکام

مرحله بعدی این است که اجراییه به متعهد ابلاغ می شود. او به مدت سی روز فرصت دارد که اقدامات لازم در خصوص اجرای رای را انجام دهد. در غیر این صورت بر اساس رای دادگاه، خود خواهان یا شخص ثالث اقدام به اجرای حکم دادگاه در خصوص اخذ پایانکار ساختمان نموده و هزینه های مربوط به آن را از متعهد دریافت می نماید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملک در نیاوران
الزام به اخذ پایان کار
ابطال گواهی پایان کار ساختمان
الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمان
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
وکیل تخصصی دعاوی ملکی

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

 

5/5 - (44 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *