وکیل متخصص ملکی

وکیل متخصص ملکی

وکیل متخصص ملکی


امروز با معرفی وکیل متخصص ملکی با شما هستیم.

اختلافات و دعاوی ملکی بین ورثه در زمانی که بحث تقسیم ارث با وجود املاک متعدد پیش می‌آید یا بنا به ضرورت قانونی مجبور به داشتن مالکیت مشاعی (مشترک) در آپارتمان‌ها و یا مستغلات هستیم، همیشه غیر قابل اجتناب است.

اما با توجه به اینکه در همه مناطق کشور، قراردادهای مشارکت در ساخت بین سازنده‌ها و مالکین مستغلات یا ساختمان‌های فرسوده و کلنگی، منعقد می‌شود، در بسیاری از موارد، مراجعین به وکیل متخصص ملکی، مشکلات خود با مالک و یا سازنده را مطرح می‌نمایند.

در این نوشتار به بررسی مشکلات احتمالی ملکی بین سازنده و مالک در اجرای قراردادهای مشارکت خواهیم پرداخت.

نکات مهمی که وکیل متخصص ملکی در این نوشته مورد بررسی قرار خواهند داد:

نحوه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

مشکل اصلی بین سازنده و مالک در قرارداد مشارکت در ساخت، عدم تنظیم قراردادهای ملکی با مشاوره وکیل متخصص ملکی و قراردادهاست.

معمولا قراردادهای مشارکت در ساخت در دفاتر مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی منعقد می‌شود که بدون حضور وکیل متخصص قراردادها و مشاوره حقوقی با وکیل اقدام به تنظیم قرارداد می‌نمایند.

در بسیاری از قراردادها مشاهده شده است که صاحب بنگاه املاک که معمولا دارای تجربه و دانش حقوقی نیست به عنوان داور مرضی‌الطرفین (مورد توافق دو طرف) انتخاب می‌شود و با صدور رای داوری خلاف قانون و توافقات طرفین و حتی بدون توجه به مفاد قرارداد مشارکت طرفین، آنها را سال‌های طولانی در راهروهای دادگاه سرگردان می‌کند.

دعوی ابطال سند رهنی بانک

نحوه تنظیم شروط ضمن عقد (قرارداد)، حقوق طرفین در صورت تخلف طرف قرارداد، تعیین داور مرضی‌الطرفین (مورد توافق دو طرف) متخصص با رعایت شرایط مندرج در قانون آیین دادرسی مدنی برای داور، از جمله نکات مهم در تهیه و تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت است.

پیش فروش آپارتمان توسط مالک و سازنده

براساس قانون پیش فروش ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن، پیش فروش ساختمان یا آپارتمان بدون رعایت شرایط قانونی و بدون تنظیم سند رسمی در دفتر اسناد رسمی، جرم محسوب می‌شود و علاوه بر مجازات فروشنده، مشاورین و بنگاه‌های املاک نیز مجازات کیفری خواهند شد.

بنابراین اگر قصد پیش خرید آپارتمان را دارید و یا قصد فروش آپارتمان قبل از تکمیل مراحل را دارید، حتما با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص ملکی مشاوره فرمایید.

تخلفات سازنده و مالک در قرادادهای مشارکت

حین اجرای قرارداد مشارکت در ساخت به هر دلیلی ممکن است طرفین از انجام تعهدات خود طفره رفته و دلایلی چون افزایش قیمت، عدم پیش‌بینی بعضی از موضوعات قانونی، تغییر در وضعیت مالی طرفین و یا هر علتی، باعث توقف کار شود.

در صورتی که در هنگام تنظیم قرارداد مشارکت، همه موضوعات احتمالی که پیش خواهد آمد و پیش‌بینی موارد فورس ماژور (اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی) به نحو صریح و روشن و تعیین داور متخصص قراردادهای ملکی، قطعا طول حل اختلاف بین طرفین می‌تواند به کمترین زمان ممکن تقلیل (کاهش) یافته و در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع پیش آمده حل و فصل شود.

عدم اخذ صورت مجلس تفکیکی و پایانکار توسط سازنده

درج شرط داوری در قراردادهای مشارکت در ساخت الزامی نیست اما عرف تنظیم قراردادها به این نحو است که شرط داوری در قراردادها ذکر می‌شود.

مشاوره با وکیل در واتساپ

چنانچه شرط داوری در قراردادی درج شده باشد؛ در صورت بروز اختلاف دادگاه به موضوع رسیدگی نمی‌کند.

چرا که در این صورت برای حل اختلاف ابتدا باید به داوری مراجعه کنیم و چنانچه به رای داور اعتراضی داریم باید در دادگاه مطرح گردد.

چنانچه به رای داور اعتراضی نباشد مانند آرای دادگاه اجرا خواهند شد.

در بسیاری از پرونده‌ها با توجه به اجرای ساختمان و امکان افزایش قیمت‌ها در بازار مصالح، سازنده پس از اتمام کار و در صورت داشتن خلاف در ساختمان از پرداخت جریمه‌های متعلقه و اخذ پایانکار خودداری می‌کند.

در این گونه موارد در صورتی که شرط داوری مستقل از قرارداد به صورت صحیح و قانونی وجود داشته باشد، بدون نیاز به مراجعه به دادگاه می‌توان سازنده را ملزم به اخذ پایانکار نمود و در صورت استنکاف (خودداری) وی از پرداخت بدهی‌های شهرداری، امکان پرداخت از طرف سایر مالکین و مطالبه از متخلف وجود دارد.

ملاحظه فرمودید که حل بسیاری از مشکلات ملکی بین سازنده و مالک در نحوه تنظیم قرارداد قابل حل بوده و تعیین داور مرضی‌الطرفین (مورد توافق دو طرف) متخصص و آموزش دیده، که دارای تجربه کافی در پرونده‌های داوری باشد، مشکل گشای شما در عدم مراجعه به محاکم دادگستری است.

وکیل تضمینی ملکی

برای یافتن وکیل متخصص و تضمینی ملکی فقط کافیست به وکیلی مراجعه نمایید که دارای دانش حقوقی و همچنین تسلط بر تنظیم قراردادهای ملکی و نحوه انجام شرط داوری و صدور رای داوری باشد.

دقت داشته باشید در صورتی که شرط داوری به نحو صحیح و قانونی تنظیم شده باشد و اختیارات داور به صورت صریح در قرارداد قید شده باشد، امکان تخلف داور از قرارداد بین طرفین وجود نخواهد داشت.

مجازات سحر تبر

دفتر وکیل متخصص ملکی در تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته ثبت و حقوق ملکی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی در پرونده‎‌های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می‌باشد.

همچنین امکان تنظیم قراردادهای داخلی و بین‌المللی، مطالعه پرونده، تنظیم دادخواست، اظهارنامه، لایحه تجدیدنظر، اعاده دادرسی، فرجام‌خواهی و سایر خدمات حقوقی امکان‌پذیر خواهد بود.

تمامی مشاورین و وکلای ما دارای پروانه داوری پیشرفته از مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران هستند.

جهت انتخاب وکیل متخصص ملکی در ایران و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

مجازات تخلف از انجام تعهدات مشارکت در ساخت چیست؟

در صورت تخلف از انجام تعهدات می‌توان الزام سازنده به انجام تعهد و همچنین خسارت عدم یا تاخیر انجام تعهد را خواستار شد.

چه شروطی را می‌توان در قرارداد مشارکت در ساخت عنوان نمود؟

هر شرطی که مخالف با نظم عمومی، شرع و قوانین نباشد می‌توان ضمن قرارداد ذکر نمود.

 

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

  • بنگاهای مسکن هم میتونن تنظیم قرارداد پیش فروش انجام بدن یا باید ببریم جای دیگه؟

  • سلام روز بخیر ما سه برادر هستیم که ملکی از مادر بهمون ارث رسیده و دارای یک خواهر ناتنی از پدر؛ قرارداد مشارکتی بین خودمون تنظیم کردیم؛ که دو داور در آن تعیین شده است. یکی بنگاه املاک و یکی خواهر ناتنی‌مان، حالا می‌خواهیم هر دو داور را عزل کنیم و شخص دیگری را تعیین کنیم؛ آیا می‌شود؟

    • سلام وقت بخیر
      عزل داور باید با توافق دو طرف قرارداد باشد؛ شما می‌توانید با ارسال اظهار نامه به داوران آن‌ها را از عزل خویش آگاه ساخته و ذیل قرارداد مشارکت خود بند جدیدی را تنظیم کنید؛ با ذکر نام و مشخصات داور جدید و یا اگر قرارداد داوری جداگانه تنظیم شده است؛ قراداد قبلی را کلا فسخ نمایید و با تنظیم یک قراداد جدید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *