دانشگاه های پزشکی در مجارستان

دانشگاه های پزشکی در مجارستان

 

دوره های پزشکی در کشور مجارستان از کیفیت بالایی برخودار است و با استاندارهای اروپا مطابق است. از دو جهت مجارستان مقصدی بسیاری پر طرفدار برای علاقه مندان به رشته های پزشکی می‌باشد.

۱- شرایط پذیرش آسان

۲- شهریه مناسب.

مجارستان دارای چندین دانشگاه علوم پزشکی معتبر می باشد، که رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. تمامی مدارک صادر شده از سوی دانشگاههای پزشکی مجارستان در سراسر اروپا و ایالات متحده معتبر می باشد که این امر نیز موجب جذب دانشجو یان زیادی به مجارستان شده است.

به طور کلی معرفی دانشگاه های پزشکی مجارستان اطلاعات کاملی به متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور می‌دهد و به ان ها راهنمایی می کند با توجه به رشته و شهریه های مختلف دانشگاه های پزشکی مجارستان بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. در این مقاله سعی بر این بوده اطلاعاتی در ارتباط با معرفی دانشگاه های مجارستان توسط دپارتمان حقوق بین‌الملل و مهاجرت تحصیلی گروه وکلای مهر، در اختیار شما هموطنان عزیز قرار گیرد.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی مجارستان

دانشگاه های پزشکی مجارستان ممکن است شرایط پذیرش متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشد اما سیستم پذیرش کلی ان ها یکسان است. بطور مثال روند تحصیل در رشته ی پزشکی برای یک فارغ التحصیلان دبیرستان را در زیر مشاهده میکنیم.

  • گذراندن دوره ی یکساله کالج
  • گرفتن مدرک زبان آیلتس
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی
  • انجام مصاحبه از متقاضی تحصیل پزشکی
کالج های پزشکی مجارستان

لازم به ذکر است دانشگاه های پزشکی مجارستان که به صورت مشروط مورد تایید وزرات بهداشت ایران است، به این معنی است که ابتدا برای تایید، شرط معدل مطرح است و دانشجو باید جمع معدل کل دیپلم و پیش دانشگاهی معدل ۱۶ برسد و همچنین معدل کتبی دیپلم کمتر از ۱۲ نباشد.

به علت مورد تایید بودن دانشگاه های پزشکی در مجارستان، دانشجو یان متقاضی تحصیل پزشکی در مجارستان می‌توانند از کمک هزینه دولت ایران به صورت ارز دولتی پس از ثبت نام در دانشگاه های پزشکی مجارستان بهره مند شوند.

 

دانشگاه پزشکی سملوایز بوداپست

دانشگاه های علوم پزشکی سملوایز از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی مرکز اروپا در پایتخت کشور مجارستان که در سال ۱۶۵۳ تاسیس گردید و به نام پرفسور سلوامیز کاشف وایتکس نام گذاری گشت. این دانشگاه مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشد و زبان تحصیل در ان انگلیسی، آلمانی و مجاری است که در سال ۱۹۸۳ شروع به ارائه دوره های بین‌المللی به زبان آلمانی در دانشگاه های پزشکی نمود و در سال ۱۹۸۷ آموزش به زبان انگلیسی را آغاز نمود.

از شرایط ورود به دانشگاه های علوم پزشکی سملوایز بوداپست مجارستان قبولی در آزمون ورودی کتبی  زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی و قبولی در مصاحبه شفاهی می‌باشد. در صورت عدم قبولی متقاضی در آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان سپری نمودن دوره کالج یک ساله علوم پزشکی برای وی الزامی می باشد که به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شود.

 

دانشگاه پزشکی آلبرت سنت جورجی درسگد

دانشگاه علوم پزشکی سگد آلبرت سنت جورجی که رتبه ۱۰۰ دانشگاههای بین‌المللی دارا است در سال ۱۷۷۵ توسط پرفسور آلبرت سنت جوری تاسیس گردید. زبان تدریس در این دانشگاه مجاری و انگلیسی می‌باشد.

وکیل و مشاور حقوقی ملک

رشته های ارائه شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به ترتیب ذیل است:

دوره های کالج

رشته ی داروسازی

رشته ی دندانپزشکی

رشته پزشکی

در رشته پزشکی به طور سالیانه شهریه ۱۸۰۰۰ دلار، در رشته ی دندانپزشکی سالیانه ۱۶۰۰۰ دلار، در رشته داروسازی به طورسالیانه شهریه بالای ۱۲۰۰۰ و هزینه دوره های کالج ۷۰۰۰ یورو می‌باشد.

 

دانشگاه پزشکی پچ

دانشگاه پزشکی پچ در مجارستان از قدیمی ترین دانشگاه ها در مرکز شهر پچ می باشد که ۶۰۰ سال قدمت دارد و توسط پادشاه لویس در سال ۱۳۶۷ میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه از پیشرفته ترین و معروف ترین دانشگاه های پزشکی در جهان می باشد که سشالیانه دانشجو یان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در این کشور علاقه مند می‌نماید. شهر پچ با ۲۰۰ هزار جمعیت در ۲۲۰ کیلومتری پایتخت مجارستان، شهر بوداپست قرار گرفته است. افرادی که علاقه مند به گذراندن دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان می‌باشند باید برای دوره پزشکی مدت ۶ سال و برای دوره های دندانپزشکی و داروسازی ۵ سال به تحصیل مشغول شوند. آغاز سال تحصیلی ان ها سپتامبر و ژانویه می‌باشد.

رشته های ارائه شده در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا در این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی وآلمانی می‌باشد.

 

دانشگاه پزشکی دبرسن

در دانشگاه پزشکی دبرسن رشته های پزشکی و دندانپزشکی به صورت عملی و تئوری به زبان انگلیسی و طبق استاندارهای بین‌المللی ارائه می‌شود. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه مورد تایید وزرات بهداشت ایران و دانشگاه های دیگر کشورها می‌باشد.

نماینده رسمی کالج دونا مجارستان

برخی از رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی در این کالج عبارتند از:

رشته پزشکی

رشته دندانپزشکی

دوره ی کالج زبان

شهریه دوره کالج ۷۰۰۰  دلار  وشهریه دوره های پزشکی و دندانپزشکی ۱۰۰۰۰دلار آمریکا به طور سالیانه می‌باشد. هزینه زندگی هر دانشجو پزشکی به طور متوسط۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.

زمان ثبت نام این دانشگاه پزشکی درمجارستان مهر و بهمن می باشد که متقاضی تحصیل پزشکی باید حداقل ۴ ماه پیش از شروع ترم برای ان اقدام نماید.

 

دانشگاه دامپزشکی سنت اشتوان در بوداپست

رشته های ارائه شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه رشته ی دامپزشکی به زبان انگلیسی می باشد که شهریه ان ۹۰۰۰تا ۱۲۰۰۰ یورو می باشد، شهریه دوره کالج ۷۰۰۰ یورو عنوان شده است. هزینه ی زندگی به طور متوسط ۶۰۰ دلار به صورت ماهیانه می باشد که بسته به سبک زندگی هر دانشجو متفاوت است.

 

بهترین موسسه مهاجرتی در تهران برای معرفی دانشگاههای پزشکی مجارستان

موسسه حقوقی و داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره گیری از مشاوره های وکلای مهاجرتی در سطح بین‌الملل، کلیه مشاوره های حقوقی و مهاجرتی شما عزیزان را با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در امر مهاجرت، به سرانجام مطلوب خواهند رساند. موسسه حقوقی و داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهرپاسیان با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و شاغل در ایران، آماده ارائه مشاوره تخصصی حقوق مهاجرت و سایر مسائل حقوق داخلی و بین‌الملل می‌باشد.

دپارتمان تخصصی حقوق بین‌الملل و مهاجرت گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *