دفتر وکالت تخصصی فروش مال غیر تهران

دفتر وکالت تخصصی فروش مال غیر تهران

دفتر وکالت تخصصی فروش مال غیر تهران


امروز با موضوع دفتر وکالت تخصصی فروش مال غیر شمال تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

در این مقاله به صورت ویژه وکیل تخصصی فروش مال غیر شمال تهران به بررسی حکمی در خصوص فروش مال غیر و مکانیزیم رسیدگی ماهوی محاکم کیفری به صورت تمثیلی پرداخته است.

سوالات مهم دفتر وکالت تخصصی فروش مال غیر شمال تهران

فروش مال غیر چگونه به وقوع می‌پیوندد؟

مسئولیت متهمان در خصوص رد مال در فروش مال غیر به چه نحو است؟

برای اجرای حکم رد مال در پرونده فروش مال غیر منقول ملکی چه باید کرد؟

جستجوی وکیل متخصص پرونده فروش مال غیر شمال تهران چگونه است؟

نمونه رای فروش مال غیر

در خصوص اتهام آقای الف مبنی بر مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر بدین شرح که به موجب قرارداد عادی مورخ ۲۵/۷/۹۱ متهم ردیف اول به عنوان مالک آپارتمان پالک ثبتی  ۱۸/۱۰۵ به مساحت ۶۹/۱۱۴ به شاکی الف به مبلغ یکصد و بیست میلیون و پانصد هزار تومان بیع می‌نماید.

قرارداد در مشاور املاک — که همسر بایع می‌باشد تنظیم می‌گردد. در قسمت توضیحات مبایعنامه تصریح بر این شده است که ملک موضوع مبایعه‌نامه در رهن بانک است و فروشنده متعهد به فک رهن می‌گردد.

عفو محکومین

در حالیکه به موجب محتوای سند ملک موصوف در تاریخ ۲۱/۱۱/۸۹ یعنی تقریباً ۲ سال پیش از فروش از سوی مالک به صندوق ضمانت صادرات انتقال یافته بوده است.

علی‌لهذا دادگاه با عنایت به شرح مذکور و نظر به متواری بودن متهمان و محتوای قرارداد عادی استنادی شاکی آقای ج و محتوای سند مالکیت ملک و کیفرخواست دادستان و شکایت شاکی خصوصی ارتکاب بزه انتسابی از سوی متهمان را محرز و مسلم تشخیص داده و مستنداً به ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری و قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ حکم بر محکومیت هر یک از متهمان به رد اصل مال به شاکی و تحمل سه سال حبس و پرداخت هر کدام یکصد و بیست میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر و اعلام می‌نماید.

رای دادگاه غیابی و ظرف ده روز قابل واخواهی در این مرجع و پس از آن ظرف ۲۰ روز قابل تجدیدنظر در دادگاه‌های محترم تجدیدنظر استان تهران است.

بررسی مسایل ماهوی رای

آیا در رای صادره در خصوص کشف فروش مال غیر قاضی تصمیم درستی گرفته است ؟

فروش مال غیر بدین نحو است که متهمان ملک (متنازعُ فیه) فروخته شده به غیر را پس از انتقال با سند عادی(قولنامه) به دیگری با سند عادی منتقل می‌نمایند، که از صور خاص جرم کلاهبرداری بوده و در رای اصداری به درستی عنوان اتهامی مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش مال غیر تبیین شده است.

آیا نوع بیان مجازات‌ها در حکم درست صورت پذیرفته است؟

در رای صادره بیان  منجز و جداگانه و روشن  مجازات‌های سه گانه قانونی زندان، برگرداندن مال، جزای نقدی برای هر یک از شرکای جرم به عنوان فاعل مستقل جرم ارتکابی از نقاط قوت این حکم است.

مشاوره آنلاین اعاده دادرسی کیفری

نقطه ضعف حکم صادره در خصوص رای به رد مال شامل چه نکته‌ای است؟

در خصوص حکم به رد مال از سوی متهمین به شاکی، مسئله میزان رد مال خیلی مهم است.

توضیحاً آنکه شاکی در این پرونده با خرید یک دستگاه آپارتمان و پرداخت ثمن به متهمان، ادعای مغفول شدن از ناحیه آنان و از کف دادن وجه پرداخت شده را مطرح نموده است.

قاضی محترم دادگاه در فراز آخر دادنامه تبیین نموده است که حکم به محکومیت هر یک از متهمین به رد اصل مال به شاکی… انجام پذیرد، لکن جای بسی تعجب است چرا نسبت به مشخصات مال برده شده از حیث ارزش و نوع و تعداد آن اشاره‌ای نشده که این مهم باید لحاظ می‌گردید.

مع الاوصف، پس از بررسی دقیق حکم علی الخصوص جزای نقدی محکومین، که هر یک به پرداخت یکصد و بیست میلیون تومان که به نظر میزان و ارزش رد مال و برابر با میزان و ارزش جزای نقدی یکسان است.

آیا مسئولیت متهمان در رد مال برابر است یا به صورت تضامنی؟

نحوه تقسیم مسولیت متهمان از حیث برگرداندن مال توسط دادگاه با رعایت اصل برابری به وقوع پیوسته است، در حالی که بعضا در آراء محاکم شاهد این بوده‌ایم که مسولیت محکومان به تضامن از حیث غصب و استیلاء من غیر حق بر مال دیگری را اعلام کرده اند.

اما این موضوع جدای از این که در قانون مجازات مسکوت مانده است، با عدالت به مثابه انصاف سازگاری ندارد و در رویه عمومی محاکم اصل تنصیف مسولیت را شامل حال شرکای جرم می‌نمایند.

اقامت مجارستان

از دید وکیل متخصص در زمینه فروش مال غیر چه چیزی در تنظیم حکم بهتر بود که صورت پذیرد؟

فعل مادی جرم کلاهبرداری در ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری هم احصا شده و هم تمثیلی است و شایسته بود که دادگاه ضمن تشریح نوع و کیفیت مشارکت متهمین در ارتکاب جرم و در نظر داشتن این مهم که رفتار انجام پذیرفته از مصادیق حصری نبوده، به این موضوع اشاره می‌نمود.

وکیل تخصصی فروش مال غیر شمال تهران

قبول وکالت در پرونده‌های تخصصی فروش مال غیر شمال تهران مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل تخصصی فروش مال غیر شمال تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل آنلاین تخصصی فروش مال غیر شمال تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۲۵ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!