دوره ‌های مربی‌گری ورزشی در اروپا

دوره ‌های مربی‌گری ورزشی در اروپا

یکی از راه‌ های مهاجرت، از طریق پذیرش در دوره‌های تحصیلی می‌باشد. امروزه تحصیل در رشته‌های ورزشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی رشد روز افزون تاسیس باشگاه‌ های ورزشی و پیشرفت‌ های ورزشی در سطح جهانی، نیاز برای تربیت مربیان را افزایش داده است. بدین منظور دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در صدد است در این مقاله اطلاعات لازم در خصوص شرایط شرکت در دوره‌های مربی‌گری ورزشی در اروپا را به نظر برساند.

 

مقاطع و دوره ‌های مربی‌گری ورزشی در اروپا

دوره‌ های مربی‌گری در مقاطع متعددی ارائه می‌گردد. مقطع کارشناسی (BA)، عموما برای طول دوره های ۳ ساله (تمام وقت) و ۴ ساله (پاره وقت) ارائه می‌گردد که مباحثی همچون علوم ورزشی، مربی‌گری، تربیت بدنی، مفاهیم مربی‌‌گری، فیزیولوژی، تغذیه و روانشناسی آموزش داده می‌شود. دانشجو یان موظف به گذراندن دوره کارورزی در سال سوم یا سال آخر تحصیلی خود هستند. در برخی از دانشگاه‌ها، در زمینه ورزش خاصی، دانشجو یان به صورت تخصصی آموزش می‌بینند. البته در زمینه رشته‌های مختلف ورزشی دانشجو یان آموزش می‌بینند.

مقاطع کارشناسی ارشد هم در زمینه مربی‌گری ورزشی ارائه می‌شود که پذیرش در این مقطع، بسته به دانشگاه بر اساس مدارک  تحصیلی و تجربه حرفه‌ای دانشجو یان صورت می‌گیرد.

دوره‌های کوتاه مدت مربی‌گری نیز ارائه می‌گردد. دانشگاه فوتبال هلند (Holland Footnball University)، دوره‌های ۹ روزه در زمینه مربی‌گری جوانان و مربی‌گری فوتبال بانوان برگزار می‌کند. شهریه این دوره‌ها حدود ۲۰۰۰ یورو خواهد بود.

بهترین وکیل ملک در تهران

موسسه YMCA fit در لندن نیز دوره‌های کوتاه مدت در رشته‌های مختلف پیلاتس، یوگا، بدسازی و غیره را ارائه می‌دهد.

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره‌های مربی‌گری ورزشی

۱.آیلتس ۶ (انگلستان)، آیلتس ۶.۵ (ایالات متحده آمریکا)، آیلتس ۶ (استرالیا)

۲.مدرک دوره قبلی (دیپلم، لیسانس و …)

۳.توصیه ‌نامه

۴.انگیزه‌ نامه

۵.گواهی شرکت در مصاحبه یا آزمون ورودی دانشگاه مقصد

 

شهریه دوره‌های مربی‌گری ورزشی

حدود ۱۰ هزار یورو در سال (اروپا)

۱۲هزار پوند (انگلستان)

۱۸ هزار دلار (آمریکا)

۲۸ هزار دلار (استرالیا)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌ ها، هزینه‌ها و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دوره ‌های مربی‌گری ورزشی در اروپا با مشاوران ما در دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید.

 

انواع دوره‌ های مربی‌گری

دوره‌ های مربی‌گری عموما به صورت عام ارائه می‌گردد. در این دوره‌ها مباحث مختلفی مانند اصول و مفاهیم ورزشی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، تور‌های ورزشی و آموزش ‌های عملی رشته‌های مختلف ورزشی ارائه می‌گردد. اما دانش ‌آموزان می‌توانند در سال آخر دوره خود یک رشته ورزشی خاص را برای ادامه تحصیل و کسب تخصص انتخاب نمایند.

دوره ‌های تخصصی برای ورزش ‌های خاص نیز ارائه می‌گردد.

در حال حاضر رشته‌ی ورزشی فوتبال، از محبوبیت بالایی برخوردار است که افراد بسیاری را در رو یای مربی شدن غرق کرده است. در اروپا، کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا، صرف تجربه بازی در تیم‌ های برتر را برای موفقیت به عنوان یک مربی فوتبال کافی نمی‌دانند. بنابراین، گذراندن دوره‌ های مربی‌گری حرفه‌ای که زیر نظر یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) برگزار می‌گردد، ضروری است. دوره‌ها به ترتیب باید طی شوند تا شرکت‌ کنندگان بتوانند مربی‌گری یک تیم فوتبال را به دست بگیرند. دوره‌های درجه ۱، درجه ۲، دوره‌های B و A از دوره‌هایی هستند که طبق سیستم اروپا و زیر نظر یوفا برگزار می‌شوند. اما حضور شما در دوره ‌های مربی‌گری که دانشگاه ‌ها و آکادمی‌های اروپا برگزار می‌گردد، می‌تواند راه ورود شما به این دوره‌های حرفه‌ای اروپا آسان سازد. چرا که برای مثال با گذراندن دوره‌های مربی‌گری فوتبال در قطع کارشناسی، می‌توان بدون نیاز به گذراندن دوره‌های درجه ۱ و ۲، وارد دوره‌های مربی‌گری B شد.

مهاجرت به هلند

 

دانشگاه South Wales، تنها ارائه ‌دهنده‌ی دوره‌ی مربی‌گری  فوتبال در مقطع کارشناسی

کشور انگلستان با وجود دانشگاه South Wales، در ارائه دوره‌های مربی‌گری فوتبال در مققطع کارشناسی (۳ سال) پیشرو می‌باشد. اغلب دانشگاه‌های دیگر دوره‌های مربی‌گری ورزشی (Sport Coaching) را ان هم در مقطع فوق دیپلم و در طول دوره‌های دو ساله برگزار می‌‌کنند. برای شرکت در دوره‌های مربی‌گری در مقطع کارشناسی می‌بایست مدرک زبان انگلیسی IElTS 6 (با نمره ۵.۵ در هر بخش) داشته باشید. هزینه شرکت در این دوره‌ها ۱۲۳۰۰ یورو در سال است.

 

شرایط شغلی و درآمد افرادی که در دوره‌های مربی‌گری ورزشی

افرادی که در دوره‌های مربی‌گری شرکت می‌کنند، در پایان دوره می‌توانند در حوزه‌های مختلف همچون مربی‌گری ورزشی و حرفه‌ای تیم‌های مختلف ورزشی، فعالیت در انجمن‌های ورزشی و وزارت ورزش یا انجمن‌های فعال در زمینه ورزش و جوانان، مدارس و باشگاه‌های ورزشی مشغول به کار شوند.

درآمد مربی‌های ورزشی تا ۱۰۰ هزار دلار در سال نیز می‌رسد.

 

بهترین وکیل مهاجرت به اروپا در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری با بیش از ۱۷ سال سابقه در زمینه حقوق داخلی و بین‌الملل با حضور گروه وکلا و مشاوران تخصصی آماده ارائه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف به ویژه اروپا می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی درباره شرایط تحصیل در اروپا، شرایط پذیرش دوره های مربی فوتبال در اروپا، شرایط جذب بازیکن خارجی در لیگ اروپا، و سایر موارد مهاجرت به اروپا با مشاورین مهاجرتی مهر تماس بگیرید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

سرمایه گذاری در هلند

۴/۵ - (۴۸ امتیاز)

۲۱ دیدگاه

  • سلام و خسته نباشید.
    مطالب و شرایط مربیگری را خواندم و چند سوال داشتم.
    ۱.شرایط سنی برای ورود به دانشگاه وجود دارد؟به عنوان مثال من ۳۸ سال دارم و امکانش هست؟
    ۲.حتما باید بصورت اکادمیک باشه و یا موسساتی هست که برای اموزش مراجعه کرد.؟

  • باسلام برای مربیگری درارپامیخواستم اقدام کنم لطفامنروراهنمایی کنین ممنون مربی بازیکن میخوام باشم alhvi jlhs 09036354250 gxth[ij uq,dj nvshdj il vhiklhdd hl ;kdk llk,k

    • سلام این موضوع رو می تونین از مراکز برگزار کننده این دوره ها بپرسین
      این سایت و موسسه صرفا جهت مشاوره حقوقی است و در صورت نیاز به مشاوره حقوقی میتونین از طریق رزرو آنلاین اقدام بفرمایید

  • درود بر شما ..میخواهم برای دوره مربیگری تنیس روی میز به یکی از کشورهای اروپایی بروم ..لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سلام ببخشید من دیپلم دارم و میخوام ورزشکار حرفه ای بشوم الان هم ورزش میکنم آیا میشود دوره های مربیگری را برم و بعد بازیکن بشم؟

  • سلام ۳۲ ساله هستم و دیپلم تو المان هم چنین مقاطعی در دانشگاهاشون وجود داره ? و اگه عزیمت کنیم یک سال باید دیپلم المانی پاس کنیم ?

    • سلام وقت به خیر
      امکان مشاوره به این صورت وجود نداره. در صورت تمایل به مشاوره با وکیل تخصصی مهاجرت با موسسه تماس بگیرید

  • با سلام . پسرم الان سال آخر دبیرستان هستن و به رشته مربیگری فوتبال خیلی علاقه داره ما هم اطلاعات زیادی درباره این رشته نداریم. خودش خیلی توی نت سرچ میکنه . خواستم ازتون درباره این رشته راهنمایی بگیرم. اینکه شرایط ورودش چطور هست ؟ آینده کاریش و بازار کارش برای یک فرد ایرانی توی اروپا چطوری هستش ؟

  • سلام من دیپلم رشته انسانی دارم و میخواهم سرمربی فوتبال بشوم و میخواهم در اروپا و در یکی از کشور هایش بروم من باید به کدام کشور اروپایی مهاجرت کنم و ایا من که رشته انسانی دارم میتوانم سرمربی باشم

    • سلام برای مشاوره با وکیل تخصصی حقوق بین الملل و مهاجرت به شماره زیر جهت تعیین وقت تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

      • سلام در حال تحصیل برای دریافت دیپلم در قبرس شمالی هستم ..بعد از دریافت دیپلم میتوانم برای مربیگری فوتبال ثبت نام کنم ؟هزینه های تحصیل وزندگی چقدر هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *