زندگی من در ژاپن

زندگی من در ژاپن

زندگی من در ژاپن


 امروز با موضوع زندگی من در ژاپن با شما هستیم.

اگر می خواهید اطلاعات جدید، کامل و مفیدی را درباره زندگی در ژاپن به دست آورید، این مقاله را از دست ندهید.

پس از خواندن این مطلب تا انتهای آن، کاملا با شرایط زندگی در ژاپن و ویژگی های مهم آن آشنا خواهید شد، مقاله پیش رو در دو قسمت تنظیم شده که در قسمت اول به شیوه زندگی مردم ژاپن و ویژگی های این سرزمین می‌پردازیم و در قسمت دوم قانون تابعیت ژاپن و شرایط اخذ اقامت و تابعت این کشور را از نظر می‌گذرانیم.

در صورت تمایل می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مشاورین ما در موسسه حقوقی مهر پارسیان در ارتباط باشید.

نکات مهم زندگی من در ژاپن

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

– شرایط اقلیمی ژاپن چگونه است؟

– مردم ژاپن پیرو کدام ادیان هستند؟

– نظام اقتصادی  و قضایی ژاپن بر چه مبنایی استوار است؟

– چگونه می‌توان تابعیت ژاپن را به دست آورد؟

[/stextbox]

 

بخش اول: با ژاپن بیشتر آشنا شوید

سرزمين ژاپن

ژاپن مجمع الجزایری است در اقیانوس آرام که در غرب ساحل شرقی قاره آسیا واقع شده است. مساحت کل این کشور در حدود 378000 کیلومتر مربع است.

ژاپن کاملا توسط آب ها احاطه شده است: اقیانوس آرام در شرق، دریای ژاپن در غرب، دریای شرق چین در جنوب، دریای اوخوتسوکو در شمال و دریای داخلی ستو، بین جزایر شیکوکو و هونشو.

شکل کنونی جزایر ژاپن در اثر برخورد تدریجی قسمتهای مختلف متحرک قشر زمین، فعالیتهای آتشفشانی و درنتیجه تغییرات حاصل از خطوط ساحلی اقیانوس بوجود آمده است.

هزینه سفر به گرجستان کجارو

جغرافیا

این رویداد جغرافیایی جالب را می توان در شکل سرزمین ژاپن ملاحظه کرد.

بخش بزرگی از ژاپن را کوه های مرتفع و دره های باریک بین آن ها تشکیل می دهد.

درواقع 68% مساحت کشور ژاپن  کوهستانی است. اغلب مردم، مناطق مســـــطح یا تپه ای را برای زندگی انتخاب می کنند چرا که طبیعتا کشاورزی و دامداری و حمل و نقل کالاها در آن ها بسیار آسان تر است. کوه های ژاپن یکی از زیباترین مظاهر طبیعی آن به شمار می روند.

رشته کوه آلپ ژاپن در جزیره هونشو شهرت بسیار دارد اما معروف ترین کوه ژاپن کوه فوجــــی است که با ارتـــفاع 3776 متر بلندترین کوه ژاپن می باشد و یک دهم کل آتشفشانهای جهان در ژاپن قرار دارند.

محیط طبیعی ژاپن زیباست اما زندگی در این محیط با دشواری های خاصی همراه است که این مردم سخت کوش به ناچار به آنها خو گرفته اند.

آب و هوا و فصول

مجمع الجزایر ژاپن بر روی محور تقریبی شمال-جنوب تا 3000 کیلومتر امتداد یافته است و به دلیل گستردگی طولی فراوان جزایر آن از تنوع آب و هوایی زیادی نیز برخوردار است.

از هوکایدوی بسیار سرد در شمال تا جزایر کوچک نیمه گرمسیری جنوب، در هر جا آب و هوا با دیگر جاها  کمی تفاوت دارد. زندگی در ژاپن یک زندگی 4 فصل است و آب و هوا با تغییر فـــصول نیز تغییر می کند و در ژاپن تقویم میلادی مرسوم است.

بخش دوم: روش زندگی در ژاپن

سبک زندگی

زندگی در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم به نحو چشمگیری تغییر یافته و غربی تر شده است.

وکیل مهاجرت مشهد

ترکیبی از عناصر ژاپنی و غربی در زمینه های غذایی، پوشاک و مسکن در ژاپن یافت می شود و در خصوص غذا مثلاً ممکن است که مردم یک روز تمپورا صرف کنند و روز بعد همبرگر یا نودل چینی بخورند.

سبک زندگی امروز ژاپن ترکیبی است از فرهنگ سنتی با تاثیرات آسیایی و فرهنگ مدرن با تاثیرات غربی.

دین و مذهب

در ژاپن مذهب رسمی وجود ندارد اما مذاهب شینتوئیسم و بودائیسم بیشترین پیروان را به خود اختصاص داده اند. آئین شینتو سه اصل مهم را در خود جای داده است: صداقت و وجدان کاری نظم و پاکیزگی و احترام به طبیعت که در خارج از مرزهای ژاپن شینتو مترادف با ناسیونالیسم افراطی, میلیتاریسم و پرستش امپراتورشناخته می شود.

امری که شاید در بستر زمان در مقابل هجمه های فرهنگ غربی برای حفظ تمامیت ژاپن امری ناگزیر بوده است. پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم این وجهه افراطی مذهب شینتو فرو ریخت.

قانون اساسی اصلاح شد و امپراتور ژاپن در مقابل مردم اعلام کرد که یک نیمه خدا نیست.

اما به طور کلی میتوان گفت که مردم ژاپن سازگاری بسیاری با آداب و رسوم پیروان سایر ادیان و مذاهب دارند. با وجود اینکه  مردم ژاپن در مذهب شینتو متولد می‌شوند اغلب برگزاری مراسم ازدواج در کلیسا و به شیوه‌ی مسیحیان را ترجیح می‌دهند.

خانه های ژاپنی: آمیزه‌ای از سنت و مدرنیته

طی صد سال گذشته در ژاپن خانه ها تغییرات بسیاری کرده‌اند. پیش از جنگ بیشتر منازل در ژاپن دارای ساختاری از چوب با بامهایی از جنس سفال بود. خانه های جدید بیشتر از فولاد، بتون و چوب ساخته می شوند. ساختمان های مسکونی امروزه عموماً اتاق هایی به سبک غربی  با کف های چوبی است و در مناطق شهری بسیاری از مردم در مجتمع های مسکونی آسمان خراش زندگی می‌کنند. به دلیل کمبود زمین در شهرها خانه ها غالبا گران و نسبتا کوچکند.

دانشگاه سچینوا مسکو

بخش سوم: زندگی در ژاپن و آداب معاشرت اوليه

زمانی که به شما تعظیم کنند چه می‌کنید؟

مردم در ژاپن با تعظیم کردن به یکدیگر سلام  و وقتی فردی به شما تعظیم می‌کند، قاعده بر آن است که در مقابل تعظیم کنید.

اگر فردی از مقامی بالاتر به شما تعظیم کرد باید در مقابل بیشتر خم شوید و تعظیمی طولانی تر داشته باشید. تعظیم همچنین به منظور بیان تقدیر یا عذرخواهی نیز به کار می رود.

بخش چهارم: توسعه اقتصادی ژاپن

آمریکا در اوت ۱۹۴۵ پس از یکسری بمباران سراسری و بالاخره فاجعه اتمی هیروشیما و ناکازاکی، ژاپن را به تسلیم واداشت.

پس از این شکست ژاپن با بیش از ۱۳ میلیون نفر بیکار مواجه بود و کمبود مواد غذایی به شدت احساس می‌شد. تورم در حدی بود که حقوق افراد، مکفی مخارج جاری نبود و آنها برای سیر کردن شکم خود از فروش دارایی هایشان بودند. جنگ برای ژاپن به جز ۸ میلیون نفر کشته و زخمی به بهای ویرانی ۲۵٪ از دارایی‌های غیرنظامی و نابودی ۴۱٫۵٪ از ثروت ملی تمام شد. ژاپن به کلی ویران شده پس از بازسازی با داشتن تنها ۳. % از خاک کره زمین توانست ۲۴٪ از تولید جهانی را به خود اختصاص دهد.

این کشور به رغم شهرنشینی متراکم نسبتاً از جرم و جنایت به دور مانده‌است و شاید دلیل این امر را بتوان در قانونمندی ذاتی ژاپنی ها جست و جو کرد.

نسبت سرقت در ژاپن در مقایسه با آمریکا چیزی کمتر از ۰٫۷٪ است. محور پیشرفت اقتصادی ژاپن چنان صعودی بود که در مقطعی آمریکایی ها را به انتقاد از سخت کوشی، کم مصرفی و حجم چشم گیر پس‌انداز ژاپنی‌ها واداشت.

ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

عوامل رشد آنچه تصویر ویران ژاپن ۱۹۴۵ به ژاپن ابرقدرت اقتصاد امروز مبدل کرده‌است، فرایندی است که عده‌ای آن را معجزه اقتصادی نامیده‌اند.

لیکن این معجزه واقعیت آموزنده برای کشورهایی است که هنوز خود را در کاغذ بازی غرق کرده‌اند..

کشور ژاپن با داشتن تولید ناخالص داخلی به میزان ۵ تریلیون دلار سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست.

  بخش پنجم: تابعیت و اقامت ژاپن

اولین قانون تابعیت و اقامت در ژاپن ، قانونی است که در سال 1873 به تصویب رسید که تاکنون چندین بار مورد تغییر قرار گرفته است. در حال حاضر اساس قانون تابعیت و اقامت در ژاپن قانونی است که در سال 2008 به تصویب رسیده است

ژاپن کشوری است که قوانین تابعیت آن مبتنی بر اصل خون است، بدان معنی که اعطای تابعیت از خون ناشی می‌شود نه اینکه هرگاه کسی در خاک آن کشور متولد گردد بتواند تابعیت آن کشور را تحصیل نماید

ژاپن 2 نوع اقامت را ارایه می‌دهد: اقامت دایم و اقامت موقت که در قسمت دوم مقاله به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

مشاوره حقوقی مهاجرت به ژاپن

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به ژاپن، شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص در ژاپن، حقوق کار، هزینه زندگی و شرایط زندگی در ژاپن، می‌توانید با موسسه حقوقی و گروه وکلای مهر پارسیان در ارتباط باشید.

تلفن های مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا در تهران برای ساعات 6 الی 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه و 9 الی 14 برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

دپارتمان حقوق مهاجرت موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *