سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا

راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا، همانند سایر راههای مهاجرت به اروپا و حوزه شنگن می‌باشد. با این تفاوت، که مهاجرت قانونی به ایتالیا، از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا و اخذ ویزای طلایی ایتالیا نیز امکان‌پذیر است. مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا از طریق دریا، که بسیار هم تلفات جانی و مالی در پی دارد در سالهای اخیر رشد فزاینده ای داشته است. مهاجرت کاری به ایتالیا و کاریابی در ایتالیا با توجه به بحران بیکاری در کشور ایتالیا هیچ گاه مورد توصیه وکیل امور بین‌الملل نیست. با توجه به امکان تحصیل رایگان در ایتالیا و اخذ بورس تحصیلی در ایتالیا، که برای همه مقاطع امکان‌پذیر است، یکی از بهترین راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا، تحصیل رایگان در ایتالیا محسوب می‌شود. اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق ازدواج در ایتالیا، کاریابی در ایتالیا، سرمایه گذاری در ایتالیا، خرید ملک در ایتالیا و ثبت شرکت در ایتالیا و همچنین درخواست پناهندگی در ایتالیا امکان‌پذیر است. دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت، به بررسی راههای قانونی مهاجرت به ایتالیا و به صورت ویژه سرمایه گذاری در ایتالیا را به سطر کشیده است. نوشته حاضر حاصل تلاش گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار دفتر حقوقی محمدرضا مهری است.

سوالات متداول درباره راههای سرمایه گذاری در ایتالیا و کارآفرینی در ایتالیا

  • سرمایه گذاری در ایتالیا از چه راههایی امکان‌پذیر است و خطر سرمایه گذاری در ایتالیا چیست؟
  • آیا با سرمایه گذاری در ایتالیا و یا خرید ملک در ایتالیا امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود دارد؟
  • راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا کدامند و خطرات مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا چیست؟
  • ویزای طلایی ایتالیا چیست و از چه راههایی غیر از سرمایه گذاری در ایتالیا می توان به ویزای طلایی ایتالیا رسید؟
  • جهت مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد سرمایه گذاری در ایتالیا کدام وکیل و موسسه حقوقی را پیشنهاد می کنید؟
  • در صورت عدم موفقیت در راه سرمایه گذاری در ایتالیا تکلیف مبالغ سرمایه گذاری شده چیست؟
  • آیا خرید ملک در ایتالیا و ثبت شرکت در ایتالیا از راههای سرمایه گذاری در ایتالیا محسوب می‌شود؟
تحصیل مد و فشن در خارج از ایران

ویزای طلایی ایتالیا

کشور ایتالیا، مانند کشورهای پرتغال و اسپانیا با شرایط رکود اقتصادی در سالهای اخیر، اقدام به جذب سرمایه گذار خارجی نموده است. سرمایه گذاری در ایتالیا، عمدتا از اتباع کشورهایی مانند ترکیه، روسیه و ایران انجام می‌شود. با توجه به جاذبه های توریستی بالای کشور ایتالیا، عمده سرمایه گذاری در ایتالیا با صنایع و بخش های مرتبط با توریسم، انجام می‌شود. شرایط صدور ویزای طلایی ایتالیا، مانند سایر کشورهای اروپایی که اقدام به صدور ویزای طلایی اروپا می‌نمایند، نداشتن سابقه محکومیت کیفری، داشتن گواهی سلامت و دارا بودن میزان سرمایه کافی جهت سرمایه گذاری در ایتالیا می‌باشد. ویزای طلایی ایتالیا برای اولین بار، با اعتبار یکساله صادر می‌شود و تا پنج سال قابل تمدید است. پس از گذراندن پنج سال و رعایت شرط حداقل اقامت در ایتالیا در این پنج سال، امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود دارد که توضیح داده خواهد شد.

شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا

جهت سرمایه گذاری در ایتالیا یکی از روشهای زیر می‌تواند راهگشای مهاجرت قانونی به ایتالیا و دریافت ویزای طلایی ایتالیا باشد:

ویزای کارآفرینی ایتالیا: ویزای کارآفرینی ایتالیا که همان ویزای خود اشتغالی در ایتالیا می باشد، باعث صدور ویزای طلایی ایتالیا برای متقاضی و افراد خانواده وی شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال وی می باشد، می‌شود. میزان سرمایه گذاری برای خود اشتغالی و کاآفرینی در ایتالیا، به نظر اتاق بازرگانی ایالت مورد نظر سرمایه گذاری در ایتالیا واگذار شده است.

خرید ملک در ایتالیا: کشور ایتالیا مانند کشورهایی نظیر پرتغال و اسپانیا، در صورت خرید ملک در این کشور، ویزای طلایی برای خریدار و افراد خانواده وی صادر می کند. مبلغ خرید ملک در ایتالیا، حداقل هایی دارد که در صورت رعایت ان امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود خواهد داشت. جهت دریافت مشاوره دقیق و به روز بابت قیمت خرید املاک در ایتالیا با مشاورین حقوقی موسسه حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید. امکان خرید ملک تجاری جهت راه اندازی کسب و کار در ایتالیا نیز برای خارجی ها وجود دارد.

تحصیل هنر در ایتالیا

مالیات سرمایه گذاری در ایتالیا

مالیات ثبت شرکت در ایتالیا و سرمایه گذاری در ایتالیا، با شاخص 23 درصد از درآمد طراحی شده است که در پایان سال مالی و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده از سرمایه گذار دریافت می‌شود. با توجه به اینکه ویزای سرمایه گذاری در ایتالیا، برای مدت دو سال صادر می‌شود، یکی از شرایط تمدید اقامت و ویزای طلایی ایتالیا، پرداخت به موقع  مالیات های متعلقه می‌باشد.

اخذ اقامت دائم ایتالیا با سرمایه گذاری در ایتالیا

بعضی از شرکت ها و موسسات غیر مجاز مهاجرتی، با وعده اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت دائم ایتالیا از طریق ثبت شرکت و یا اخذ اقامت دائم ایتالیا با خرید ملک در ایتالیا، اقدام به عقد قراردادهای نامربوط به مهاجرت با متقاضیان می‌نمایند. توجه به این نکته ضرورت دارد که اساسا اقامت دائم اروپا و یا اقامت دائم ایتالیا یا هر کشور دیگری، به سادگی و مدت زمانی که معرفی می‌شود، امکان‌پذیر نیست، بلکه پس از سرمایه گذاری در ایتالیا و تمدید ویزای طلایی ایتالیا به مدت پنج سال امکان اقامت دائم ایتالیا را خواهید داشت. اخذ اقامت دائم ایتالیا با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا، مستلزم پرداخت هزینه‌های متعلقه سالیانه می باشد و با مبالغ کم امکان دریافت اقامت کشورهای اروپایی وجود ندارد.

تفاوت اقامت دائم و تابعیت ایتالیا

اقامت دائم ایتالیا و تابعیت ایتالیا تفاوت های ماهیتی بسیاری با هم دارد. دریافت اقامت دائم ایتالیا، در هر زمان قابل ابطال توسط دولت ایتالیا می باشد ولی دولت ایتالیا و یا هیچ کشور دیگری حق اخراج و یا ابطال پاسپورت و تابعیت دارنده تابعیت و پاسپورت ایتالیا، را ندارد. سلب تابعیت در حقوق بین‌الملل خصوصی امری نکوهیده است و معولا هیچ کشوری نسبت به سلب تابعیت اتباع خود اقدام نخواهد نمود.

تحصیل در ایتالیا

وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت

با نظر سنجی به عمل آمده از طریق کانال های تلگرامی موسسه حقوقی محمدرضا مهری، بیش از 82 درصد از کاربران، موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان وگروه وکلای مهر، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری را به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی و دفتر وکالت در زمینه حقوق مهاجرت در ایران معرفی نموده اند. دلیل انتخاب موسسه حقوقی محمدرضا مهری به عنوان برترین موسسه حقوقی در ایران، استفاده از وکلای پایه یک دادگستری در ترکیب سهامداران و مدیران موسسه است. گروه وکلای مهر، افتخار دارد با بر خورداری از توان بهترین وکیل پایه یک دادگستری، تمامی خدمات مشاوره و قبول وکالت در پرونده‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور، قبول پرونده‌های ایرانی ها در کشورهای اروپایی آمریکا و کانادا و کشورهای استرالیا، انگلستان و کانادا می‌نماید. جهت مشاوره با بهترین وکیل مهاجرت ایران درباره اخذ اقامت ایتالیا با خرید ملک، اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند، با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *