پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی در ایتالیا هر چند یکی از راههای مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا محسوب می‌شود و بسیاری از وکلای مهاجرتی اقدام به ارائه خدمات معرفی کیس پناهندگی در ایتالیا می‌نمایند، اما موسسه حقوقی و دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، هیچ گونه خدماتی درباره شرایط پناهندگی در ایتالیا، معرفی کیس پناهندگی در ایتالیا و یا معرفی وکیل جهت دفاع از پرونده پناهندگی در ایتالیا ارائه نمی‌نماید. مطالب مرتبط با شرایط پناهندگی در ایتالیا و نحوه مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا، صرفا جهت اطلاع از قوانین پناهندگی و کنوانسیون پناهندگی در سایت گروه وکلای مهر درج می‌شود.

سوالات مرتبط با شرایط پناهندگی در ایتالیا

  • پناهندگی در ایتالیا از چه طریقی امکان‌پذیر است و کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد چیست؟
  • آیا از طریق پناهندگی در ایتالیا امکان دریافت اقامت دائم ایتالیا وجود دارد؟
  • شرایط اخذ تابعیت ایتالیا از طریق پناهندگی در ایتالیا چیست؟
  • کنوانسیون و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد چه نقشی در پناهندگی به ایتالیا دارد؟
  • مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا و پناهندگی در ایتالیا چه خطراتی در پی دارد؟
  • راههای قانونی و امن مهاجرت به ایتالیا کدامند؟

شرایط اعلام پناهندگی در ایتالیا

بر اساس کنوانسیون ژنو، که در سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، اگر تبعه کشوری، به واسطه آزار و اذیت جسمی یا جنسی و اعتقادات مذهبی، گرایش خاص سیاسی یا دینی، خطرات جنگ و نا امنی در معرض خطر جانی و یا شکنجه طولانی مدت قرار داشته باشد و به کشورهای عضو که کنوانسیون ژنو را پذیرفته اند، پناهنده شود، کشور پذیرنده، موظف است در صورت احراز شرایط پناهجو، تا زمان رفع حالت خطرناک در کشور مبدا، برای وی شرایطی ایجاد نماید تا بتواند با برخورداری از حقوق اولیه به زندگی در ان کشور ادامه دهد. کشور ایتالیا نیز با توجه به الحاق این کشور به کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد که به کنوانسیون ژنو موسوم است، درخواست پناهندگی در ایتالیا را بر اساس قانون می‌پذیرد.

تحصیل هنر در ایتالیا

حقوق پناهجو بعد از پذیرش پناهندگی در ایتالیا

امکان دارد شخصی که درخواست پناهندگی در ایتالیا دارد، با مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا، درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد. در مواردی هم دیده شده که شخص با ویزای قانونی و یا ویزای توریستی شنگن، وارد ایتالیا یا هر کشور دیگری می‌شود و سپس درخواست پناهندگی خود را به اداره پلیس مهاجرت تقدیم می‌نماید. پس از ارائه درخواست پناهندگی در ایتالیا، متقاضی مکلف به تکمیل فرم های درخواست پناهندگی و بیان دلایل درخواست پناهندگی در ایتالیا اقدام نماید. پس از تکمیل درخواست پناهندگی در ایتالیا، مصاحبه مختصری با پناهجو انجام می‌شود و پس از ان برای تعیین وقت رسیدگی به درخواست پناهندگی در ایتالیا، پرونده، جهت تعیین وقت دادگاه، ارسال می‌شود. در مدت انتظار تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی در ایتالیا، پناهجو حق برخورداری از مزایای زیر را دارد:

  • حق محل زندگی که توسط دولت به صورت کمپ های پناهجو یان اداره می‌شود.
  • حق برخورداری از تغذیه مناسب و دریافت کمک هزینه و مقرری.
  • حق استفاده از بهداشت و درمان.
  • حق داشتن برگه تردد و عبور برای پناهجو.

ممکن است شخصی که درخواست پناهندگی در ایتالیا دارد، خود قادر به تامین هزینه‌های زندگی باشد و از کمک های دولتی هم بی نیاز باشد. اشخاصی که واقعا شرایط اعلام پناهندگی در ایتالیا را دارند، می‌توانند به صورت تامین هزینه ها از طرف خودشان، نسبت به اعلام پناهندگی در ایتالیا اقدام نمایند.

خطرات اعلام پناهندگی در ایتالیا

  • در صورت عدم پذیرش در خواست پناهندگی در ایتالیا، پناهجو چاره ای جز بازگشت به کشور خود ندارد.
  • امکان خطرات جانی در مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا و یا مهاجرت قاچاقی به ایتالیا بسیار بالاست و به دلیل خطرات موجود پناهندگی در ایتالیا و هیچ کشور دیگری قابل توصیه نیست.
  • پذیرش پناهندگی در ایتالیا و دریافت پاسپورت ایتالیا، هر چند امکان برخورداری از مزایای پاسپورت ایتالیا را دارد ولی برای همیشه برچسب پناهندگی به پیشانی خواهند داشت.
اقامت ایتالیا از طریق بلوکارت

راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا

تحصیل با بورس در ایتالیا، ازدواج در ایتالیا، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا و همچنین ویزای کار ایتالیا، از راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا و قابل دسترسی و انجام محسوب می‌شوند. با توجه به لزوم تشکیل پرونده و ارائه کیس پناهندگی جهت پناهندگی در ایتالیا، بهترین کار انتخاب یکی از راههای قانونی مهاجرت به ایتالیا می باشد که تامین کننده اهداف متقاضی مهاجرت به ایتالیا می‌باشد. برای هر یک از افراد جامعه که واقعا شرایط مهاجرت به خارج از کشور را دارند، قطعا راه حل مناسبی برای مهاجرت یافت خواهد شد. در واقع اصل مهاجرت، برای رسیدن به پیشرفت های شغلی یا تحصیلی، مورد پذیرش همه کشورها قرار دارد. پناهندگی در ایتالیا و یا هر کشور دیگری بدون داشتن شرایط پناهندگی و اعلام کیس غیر واقعی جهت پناهندگی در ایتالیا، از آسیب های جدی پیش روی مهاجرت است.

هزینه‌های تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا با توجه به پذیرش دانشجو یان بین‌المللی، امکان ارائه بورس های مناسب تحصیلی به کلیه دانشجو یان بین‌المللی را دارد. یکی از بهترین راههای مهاجرت قانونی به ایتالیا به جای اعلام پناهندگی در ایتالیا، پس از یادگیری زبان انگلیسی و یا ایتالیایی، درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا می‌باشد. پس از ورود دانشجوی دارای شرایط تحصیل در ایتالیا، معمولا از ترم دوم بورس تحصیلی به همه دانشجو یان تعلق می گیرد. بنا به دلایل بالا، راه مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا هیچ گاه مورد تایید وکلای مهاجرت واقعی نبوده و نیست.

وکیل مهاجرت به اروپا

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، با توجه به زمینه تحصیلات ایشان در رشته حقوق تجارت بین‌الملل، آماده پاسخگویی به سوالات حقوقی عزیزان درباره حقوق مهاجرت و راههای قانونی مهاجرت به اروپا می‌باشد. گروه وکلای مهر، با همکاری موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با هدف تسهیل هم وطنان عزیز به خدمات حقوقی و وکالتی در خارج از کشور، امکان معرفی وکیل رسمی در سایر کشورها را به هم وطنان عزیز دارد. مواکدا یاد آور می‌شود، موسسه حقوقی مهر پارسیان و دفتر وکالت محمدرضا مهری، هیچ گونه خدماتی درباره معرفی کیس پناهندگی در ایتالیا و یا ارائه خدمات وکالت درباره پناهندگی به ایتالیا و سایر کشورها نداشته و ندارد و مطالب منتشر شده صرفا، برگرفته از قوانین و در حدود ارائه مشاوره حقوقی صورت گرفته است.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *