شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی


با بررسی شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی همراهتان هستیم.

استفاده از مشاوره وکیل قراردادهای ملکی در زمان تنظیم مبایعه نامه یکی از ضروریات است. اگر برای مشاوره با وکلای تخصصی ملک، هزینه اندکی بپردازید قطعا از آسیب های احتمالی بعدی جلوگیری خواهد شد. فرض کنید بعد از پرداخت وجه ملک خریداری شده، فروشنده از حضور در دفتر اسناد رسمی جهت انتقال سند خودداری می کند. از طریق تماس تلفنی از شما می خواهد که روز دیگری برای انتقال سند در دفترخانه حضور پیدا کنید.

اقدام لازم در صورت تخلف فروشنده از انتقال سند رسمی

الف: دریافت گواهی عدم حضور

اگر فروشنده با شما جهت تغییر تاریخ تنظیم سند تماس گرفت، دو راهکار وجود دارد. ابتدا از طریق مشاور املاکی که مبایعه نامه تنظیم نموده است مراتب تغییر تاریخ به صورت محدود را در هر سه نسخه مبایعه نامه قید نموده و به مهر و امضای مشاور املاک و شهود برسانید.

اگر مبایعه نامه در دفتر املاک تنظیم نشده است، با در دست داشتن چک بانکی معادل مبلغ باقیمانده قرارداد، اصل قرارداد و همچنین مدارک شناسائی، در روز مقرر در دفتر استاد رسمی حضور پیدا کنید.
به صورت کتبی از سردفتر تقاضای صدور گواهی عدم حضور نموده و در دفتر اندیکاتور دفترخانه ثبت نمائید.
دقت داشته باشید عدم تامین باقیمانده ثمن معامله، مانع صدور گواهی عدم حضور خواهد بود. سردفتر مکلف است تا پایان وقت اداری صبر نموده و در صورت عدم حضور فروشنده، گواهی عدم حضور با رویت اصل چک و اخذ کپی، صادر و تحویل خریدار یا وکیل وی نماید.

بهترین وکیل دادگستری چالوس

ب: ارسال اظهارنامه به فروشنده

بلافاصله بعد از دریافت گواهی عدم حضور، با مشورت و همفکری وکیل تخصصی دعاوی ملکی، اظهارنامه رسمی و قانونی جهت الزام فروشنده به انجام تعهد با تعیین تاریخ و دفترخانه ارسال نمائید.
در صورت عدم پاسخگوئی و یا عدم توافق بعدی حتما در موعد مقرر دادخواست تقدیم کنید. در دادخواست الزام به انتقال سند رسمی دقت داشته باشید تا مقدماتی که بعدا خواهیم نوشت رعایت شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کلاهبرداری قانونی از طریق تغییر تاریخ انتقال سند رسمی

فروشنده یا وکیل وی با شما تماس می گیرد. از شما خواهش می کند به واسطه آماده نبودن استعلامها تاریخ دفترخانه را به تعویق بیاندازید.

شما هم با روی گشاده و جهت همراهی قبول می کنید. اما فروشنده در روز مقرر در دفترخانه حاضر شده و گواهی عدم حضور شما را دریافت می کند. حال با توجه به اینکه شما در دفترخانه حضور نیافتید، تاریخ بعدی نیز مشخص نخواهد شد. زمانی که شما به فکر چاره افتاده و با وکیل تخصصی دعوی الزام به تنظیم سند رسمی اقدام به طرح دعوی می کنید، فروشنده نیز اظهارنامه مبتنی بر اعلام فسخ قرارداد برای شما ارسال می کند. در دادگاه حقوقی نیز دعوی تقابل به خواسته درخواست تنفیذ و تایید فسخ علیه شما مطرح می کند.

عدم پرداخت مابقی ثمن توسط خریدار

اگر فروشنده ملک هستید نیز ممکن است مورد کلاهبرداری قانونی قرار گیرید. به عنوان مثال خریدار پرداخت مابقی ثمن را به روز دفترخانه موکول می کند. شب قبل از حضور در دفتر اسناد رسمی با شما تماس می گیرد که به دلیل بیماری فردا نمی تواند در دفترخانه حاضر شود. پس لطف کنید هفته آینده روز شنبه در دفترخانه حاضر شویم. اما خریدار با قصد انتفاع وسودجوئی و عدم پرداخت مابقی ثمن معامله، در روز موعود با در دست داشتن باقیمانده ثمن معامله به دفترخانه مراجعه و گواهی عدم حضور فروشنده را دریافت می کند.

پس ندادن پول پیش توسط موجر

مقدمات تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی و بررسی شرایط

برای طرح دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی باید قائل به تفکیک شد. انتقال سند رسمی باغ یا ویلا با سند آپارتمان متفاوت است. تنظیم سند رسمی ملک تجاری با اداری و مسکونی فرق دارد.

هر کدام از املاک خریداری شده برای داشتن سند رسمی مقدماتی لازم دارد. ملک تجاری استعلام تامین اجتماعی و کسب اجازه مالک ملک را لازم دارد. باغ ویلا نیاز به مجوز وزارت جهاد کشاورزی دارد. انتقال سند رسمی آپارتمان نیز به پایانکار و صورتمجلس تفکیکی وابسته است.

برای اطلاع کامل از شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی، و آماده کردن مقدمات انتقال سند رسمی حتما و ناگزیر باید با وکیل تخصصی قراردادهای ملکی مشاوره نمائید.

نحوه جستجوی بهترین وکیل ملکی در تهران

پرسش از اطرافیان

یکی از راههای جستجوی وکیل برای پرونده الزام به تنظیم سند رسمی، پرسیدن از اطرافیان است. در گروه وکلای مهر پارسیان ما بر این باوریم که هر موکل خود یک بنگاه تبلیغاتی برای خدمات بهترین گروه وکلای تهران است.
چرا که رضایت موکلین قبلی از خدمات وکیل موجب معرفی به دیگران خواهد بود. پس از اطرافین خود که تجربه کار با وکیل تخصصی ملکی دارند سوال کنید. شاید بتوانید بهترین گزینه برای سپردن امور وکالتی را پیدا کنید.

جستجو از طریق فضای مجازی

جستجوی وکیل در اینترنت و فضای مجازی کمی خطرناک است. بعد از پیدا کردن وکیل از طریق صفحات فضای مجازی حتما از داشتن پروانه وکالت وکلا مطمئن شوید. بسیاری از مدعیان انجام خدمات تخصصی وکالت ملکی در واقع کار را بعد از گرفتن از شما به وکیل می سپارند. یعنی بدون داشتن دانش حقوقی و با سوء استفاده از کارآموزان وکالت، با دریافت مبالغ سنگین و پرداخت کمی به وکیل مشکل جدیدی هم برای شما رقم می خورد.

وکیل شمال تهران

چرا که حال علاوه بر مبارزه با کلاهبردار ملکی باید با متظاهرین به وکالت و کلاهبرداران موسسات حقوقی نیز مبارزه کنید.
پس برای انتخاب وکیل حتما از معتبر بودن پروانه وکالت و داشتن آن مطمئن شوید.

دریافت خسارت در پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

در موقع تنظیم قرارداد ملکی حتما برای عدم انجام تعهد وجه التزام تعیین کنید. تعیین وجه التزام قراردادی با مشاوره وکیل ملکی می تواند از ورود ضرر و زیان بیشتر به شما جلوگیری کند.
پس اگر برای عدم انجام تعهدات فروشنده و خریدار خسارت تعیین کردید تحت شرایطی خسارت قابل وصول است. شرط اصلی مطالبه خسارت، مطالبه آن در زمان عدم انجام تعهد است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

برای ثبت دادخواست الزام به تنظیم سند چه باید کرد؟

بعد از مشاوره با وکیل تخصصی ملک، به یکی از دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنید. متن دادخواست که توسط وکیل تهیه شده را به صورت فایل ورد به همراه داشته باشید. ثبت دادخواست صرفا از طریق دفاتر خدمات قضائی امکان پذیر است. در صورت داشتن وکیل نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات قضائی نیست.

مدت زمان رسیدگی به پرونده الزام به تنظیم سند چند ماه است؟

معمولا بعد از اخذ استعلام و تکمیل بودن مدارک ظرف سه ماه رای بدوی صادر خواهد شد. در صورت تجدیدنظرخواهی طرف مقابل رسیدگی در دادگاه تجدید نظر نیز زمان بر است. بازه زمانی حدود یک تا دو سال نیاز است تا پرونده حقوقی به رای قطعی و اجرا برسد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”برای ثبت دادخواست الزام به تنظیم سند چه باید کرد؟” answer-0=”بعد از مشاوره با وکیل تخصصی ملک، به یکی از دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنید. متن دادخواست که توسط وکیل تهیه شده را به صورت فایل ورد به همراه داشته باشید. ثبت دادخواست صرفا از طریق دفاتر خدمات قضائی امکان پذیر است. در صورت داشتن وکیل نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات قضائی نیست.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”مدت زمان رسیدگی به پرونده الزام به تنظیم سند چند ماه است؟” answer-1=”معمولا بعد از اخذ استعلام و تکمیل بودن مدارک ظرف سه ماه رای بدوی صادر خواهد شد. در صورت تجدیدنظرخواهی طرف مقابل رسیدگی در دادگاه تجدید نظر نیز زمان بر است. بازه زمانی حدود یک تا دو سال نیاز است تا پرونده حقوقی به رای قطعی و اجرا برسد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *