مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی

مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی

مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی


با بررسی موضوع مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی همراهتان هستیم.

مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی شامل مراحلی می‌گردد که فرد تقاضا کننده برای حصول نتیجه باید طی نماید.

از جمله این موارد ارسال اظهارنامه برای انجام تعهد می‌باشد و در مراحل بعد باید تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی به دفاتر خدمات قضایی صورت گیرد.

نحوه نوشتن دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی از اهمیت و ظرافت بالایی برخوردار است و این امر در تخصص هر فردی نمی‌باشد و برای انجام این مورد نیاز به دریافت مشاوره از وکیل متخصص این امر می‌باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چه زمانی مطرح می‌گردد

هنگامی که دو فرد تصمیم به انجام معامله دارند قراردادی منعقد می‌کنند و در آن متعهد می‌گردند که معامله‌ای را با شرایط معین و در زمان توافق شده نهایی نمایند.

دادگاه داوری ورزش

تا زمانی که فروشنده در دفتر اسناد رسمی ملک را منتقل نکرده است، نه خریدار می‌تواند ادعای انجام معامله را داشته باشد و نه اشخاص ثالث می‌توانند به وقوع معامله بین طرفین استناد کنند.

روال عادی این است که طرفین بعد از انعقاد مبایعه‌نامه در دفترخانه حضور پیدا می‌کنند و با رعایت تشریفات قانونی اقدام به ثبت مالکیت می‌کنند.

در این بین اگر بایع (فروشنده) از تعهدات خود سر باز زند، خریدار می‌تواند الزام فروشنده را به انجام تعهد بخواهد.

مدارک لازم جهت دعوی الزام به تنظیم سند رسمی چه می‌باشد

برای اقامه دعوای الزام به تنظیم سند رسمی می‌توان به اسنادی چون قولنامه و توافقات افراد، شهادت شهود و آرای دادگاه و اقرار فروشنده و اسناد بانکی که اثبات کننده پرداخت ثمن معامله می‌باشد، استناد نمود و دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی مطرح نمود.

آیا الزام به تنظیم سند رسمی بدون گواهی عدم حضور امکان پذیر است؟

در این خصوص ابتدا لازم به توضیح است که هرگاه یکی از طرفین معامله بدون توجه به توافقات برای انجام تعهد خویش به دفتر خانه مراجعه نکند، دفترخانه برگه‌ای با عنوان گواهی عدم حضور را به نفع فرد مقابل صادر می‌کند.

این گواهی عدم حضور نشان دهنده این است که خریدار در تاریخ توافق شده در دفترخانه حضور یافته است و هزینه‌ای که ملزم به پرداخت بوده است را به همراه داشته ولیکن فروشنده یا مالک در دفترخانه حاضر نشده است و سند را به نام خریدار منتقل نکرده است.

وجود این گواهی باعث می‌شود که از تاریخ توافق شده برای حضور در دفترخانه و عدم حضور بایع، از فروشنده تأخیر اجرای تعهد گرفته شود.

مقررات آپارتمان نشینی

در قانون به خصوص در بند ۸۹ بخشنامه‌های معاملات ثبتی برای جلوگیری از به وجود آمدن بی‌نظمی و ضایع شدن حقوق طرفین معامله، بحث مربوط به گواهی عدم حضور در دفاتر اسناد رسمی مورد تاکید قرار گرفته است.

اما این نکته حائز اهمیت است که برای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی حتما نیاز به گواهی عدم حضور نمی‌باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

مراحل دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی چیست

در ابتدا باید اظهارنامه‌ای در دفتر خدمات قضایی ثبت گردد و طرف مقابل را برای انجام تعهد به دفترخانه دعوت نماید.

برای مرحله بعد در صورتی که فرد فراخوانده در دفترخانه حضور پیدا نکند، خواهان باید گواهی عدم حضور از دفترخانه اخذ نماید.

در ادامه شخصی که به نفع او تعهد انجام شده است برای الزام طرف مقابل باید دادخواست الزام به تنظیم سند را ثبت نماید و الزام طرف مقابل را از دادگاه محل وقوع ملک درخواست کند.

مراحل اجرای حکم الزام به تنظیم سند رسمی چگونه است

اگر حکم به الزام تنظیم سند رسمی توسط دادگاه صادر شود و طرف مقابل جهت اجرای حکم انتقال در دفترخانه حضور نیابد متعهدله یا ذینفع می‌تواند با درخواست صدور اجرائیه، از دادگاه صادر کننده حکم تقاضای عملیات اجرایی را از دادگاه و اجرای احکام بخواهد.

در این صورت خریدار با نماینده اجرای احکام به دفترخانه مراجعه می‌کند و سند رسمی به نام خریدار صادر می‌شود.

وکیل ملکی در احتشامیه

رسیدگی به دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چقدر طول می‌کشد و کدام دادگاه صالح می‌باشد؟

زمان رسیدگی به این کار بستگی به تراکم و کار شعب‌ دادگاهی که پرونده در آن در حال رسیدگی است دارد ولیکن مواردی مانند اینکه موضوع دعوا از چه میزان پیچیدگی برخوردار است، به طور مثال در دعاوی که املاک متراژ بالایی دارند به روی زمان تاثیرگذار است.

مورد بعدی که بر زمان رسیدگی اثر گذار است پروسه احراز این امر برای دادگاه است که خوانده، مالک رسمی و واقعی مال باشد و اهلیت قانونی برای معامله را داشته باشد.

سومین مورد احراز انجام تعهدات خواهان و واریز و پرداخت بهای معامله به فروشنده برای دادگاه می‌باشد.

و مورد بعدی که در این زمان بندی اثر گذار است زمان، استعلامات دادگاه از اداره ثبت و دیگر سازمان‌ها است تا مشخص گردد سند اصالت دارد یا خیر و جعلی صورت نگرفته باشد.

یا اینکه ملک در رهن و یا توقیف بانک نباشد و ملک در طرح های دولتی و شهرداری قرار نگرفته باشد.

دادگاه صالح در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند رسمی برای اموال غیر منقول دادگاه محل وقوع ملک می‌باشد و در خصوص اموال غیر منقول دادگاه محل اقامت خوانده صالح به رسیدگی می‌باشد.

بهترین وکیل متخصص در زمینه مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

شورای حل اختلاف ویژه پرونده‌های مطبوعاتی

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مقدمات الزام به تنظیم سند رسمی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵-۸۸۶۶۳۹۲۶-۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

آیا برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نیاز به گواهی عدم حضور می‌باشد؟

خیر، برای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نیاز به گواهی عدم حضور نمی‌باشد.

در رسیدگی به دعوای الزام به تنظیم سند رسمی کدام دادگاه صالح می‌باشد؟

برای اموال غیر منقول دادگاه محل وقوع ملک و در خصوص اموال غیر منقول دادگاه محل اقامت خوانده صالح به رسیدگی می‌باشد.

اولین مرحله در فرآیند دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چیست؟

در ابتدا باید اظهارنامه‌ای در دفتر خدمات قضایی ثبت گردد و از طرف مقابل را برای انجام تعهد به دفترخانه دعوت صورت پذیرد.

۵/۵ - (۱۹ امتیاز)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *