شعب دیوان عالی کشور در قم

شعب دیوان عالی کشور در قم

شعب دیوان عالی کشور در قم


امروز با معرفی شعب دیوان عالی کشور در قم و بررسی صلاحیت دیوان عالی کشور با شما هستیم.

تعدادی از شعب دیوان عالی کشور در شهر قم و مشهد مستقر شده‌اند.

با وصول درخواست متقاضیان اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، اعتراض به رأی دادگاه خانواده و فرجام خواهی از رأی دادگاه خانواده، اعتراض به رأی دادگاه نظامی یک و اعتراض به آراء مهم دادگاه‌های عمومی و انقلاب پس از ثبت درخواست در دبیرخانه دیوان عالی کشور در تهران، باید منتظر ارجاع پرونده باشند.

با ارجاع پرونده توسط رئیس دیوان عالی کشور و یا معاون قضایی وی، ممکن است پرونده شما به شعب دیوان عالی کشور در قم و یا مشهد ارسال شود و برای پیگیری مجبور به مراجعه به شعب دیوان عالی کشور در قم شوید.

با توجه به اینکه بسیاری از عزیزان در تماس های تلفنی خود، از نشانی شعب دیوان عالی کشور در قم می‌پرسند، دپارتمان حقوقی موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تصمیم گرقت تا با تحقیقی در این موضوع به بررسی صلاحیت شعب دیوان عالی کشور در شهر قم بپردازد.

همچنین نحوه دسترسی به شعب دیوان عالی کشور در قم را برای عزیزان به اشتراک بگذارد.

جهت دریافت مشاوره و پذیرش پرونده در خصوص دعاوی و پرونده‌ها در دیوان عالی کشور با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس برقرار نمایید.

نکات مهم در بررسی صلاحیت شعب دیوان عالی کشور در قم

آیا شعب دیوان عالی کشور در قم به پرونده‌های خاصی رسیدگی می‌کند و یا صلاحیت عام دارد؟

پذیرش درخواست اعاده دادرسی در شعب کیفری دیوان عالی کشور چه شرایطی دارد؟

وکیل در الهیه | وکیل ملکی در الهیه

بهترین وکیل درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور کیست؟

کدام موسسه حقوقی معتبر امکان معرفی وکیل دیوان عالی کشور را دارد؟

چگونه به شعب دیوان عالی کشور در قم مراجعه کنیم؟

با ورود به شهر قم از اتوبان تهران، به میدان 72 تن می‌رسیم و ادمه مسیر در بلوار شهید بهشتی، شما را به میدان آزادگان می‌رساند.

با خروج از اولین خروجی میدان آزادگان، خیابان شهید عابدی در مسیر شماست که پس از گذراندن حدود یک کیلومتر به دادگستری کل استان قم خواهید رسید و به فاصله حدود صد متری از ساختمان دادگستری کل استان قم، ساختمان ایثار در 5 طبقه که شعب مستقر دیوان عالی کشور در قم هستند رخ نموده و قابل مشاهده هستند.

شعب23، 26، 27، 31، 33 و 42 دیوان عالی کشور در ساختمان دیوان عالی کشور مستقر در قم قرار دارند.

این شعب به پرونده‌های ارجاع شده از ناحیه ریاست دیوان عالی کشور رسیدگی و اظهار نظر می‌نمایند.

همچنین قرار گرفتن شعبی از دیوان عالی کشور در قم و مشهد، صلاحیت خاصی برای این شعب ایجاد نمی‌کند و تفاوتی در نحوه رسیدگی و صلاحیت این شعب با سایر شعب دیوان عالی کشور وجود ندارد.

وظایف و اختیارات دیوان عالی کشور

نظارت بر حسن اجرای قوانین در دادگاه‌ها ایجاد وحدت رویه قضایی

این وظیفه دیوان از طریق دادسرای دیوان عالی کشور و بازرسی منظم و دوره‌ای از شعب دادگاه‌ها و یا در هنگامی که پرونده‌ای به دیوان ارجاع می‌شود، قابل انجام توسط قضات دیوان عالی کشور است.

رسیدگی به فرجام خواهی در پرونده‌های خانواده که قابل فرجام خواهی هستند و اعتراض به رأی دادگاه نظامی یک، دادگاه کیفری یک و پرونده‌های مهم دادگاه انقلاب و عمومی

مرجع رسیدگی تجدیدنظر در بعضی از پرونده‌ها که در قانون آیین دادرسی کیفری و مدنی مشخص شده است، دیوان عالی کشور است که بدون ورود در ماهیت پرونده، از نظر شکلی به تأیید  و یا رد حکم خواهد پرداخت.

ابطال گواهی پایان کار ساختمان

رسیدگی به تخلفات و اتهامات رئیس جمهور

آیا تاکنون رئیس جمهوری در دیوان عالی کشور محاکمه شده است؟

پس از رأی مجلس به عدم کفایت رئیس جمهوری بنی صدر در سال 60 و در صورت عدم خروج و فرار وی از کشور، یقینا پرونده رئیس جمهور مخلوع (برکنار شده) در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

اما با فرار بنی صدر از ایران به همراه مسعود رجوی و فرود در فرودگاه نظامی در پاریس و سکونت وی در خارج از کشور، موضوع محاکمه وی در دیوان عالی کشور نیز منتفی شد.

رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی کیفری

موارد پذیرش اعاده دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور قبلا با همین عنوان در سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

وکیل متخصص دیوان عالی کشور

حضور مشاور تخصصی دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و قاضی سابق دادگستری استان تهران در جمع مشاورین موسسه حقوقی مهر پارسیان، موجب دقت نظر در بررسی پرونده‌های قابل طرح در دیوان عالی کشور و مراجع قضایی عالی شده است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری متخصص دیوان عالی کشور و دادستانی کل، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری دیوان عالی کشور، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری در دیوان عالی کشور، با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل متخصص دیوان عالی کشور

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل دیوان عالی کشور

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

7 نکته در مورد خرید خانه که اگر رعایت نکنید سرتان کلاه می رود!

09120067665

گروه وکلای مهر

 

4.8/5 - (60 امتیاز)

2 دیدگاه

  • با سلام و وقت بخیر، رای از دادگاه تجدید نظر برای ما اومده که پایین رای نوشته که رای قطعی ، حالا میخوام بدونم میشه از این رای فرجام خواهی بکنیم بیا نه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بستگی به موضوعی دارد که نسبت به آن رای صادر شده اگر رای صادره مشمول موضوعات تصریح شده طبق ماده ۳۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی باشد قابل فرجام خواهی خواهد بود. بهتر است رای را به یک وکیل متخصص نشان داده و مشاوره انجام دهید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *