فرم قرارداد کار موقت

فرم قرارداد کار موقت

فرم قرارداد کار موقت


امروز با موضوع فرم قرارداد کار موقت با شما خواهیم بود.

مسایل حقوقی در فعالیت‌ها به ویژه نکات مهم قرارداد کار‌ی یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید به آن آگاهی داشته باشند؛ چه کارفرما باشید و بخواهید افرادی را استخدام کنید چه جویای کار باشید و بخواهید در شرکتی استخدام شوید، مهم است که با مسایل حقوقی آشنایی جزیی داشته باشید.

موسسه مهر پارسیان در این مطلب سعی دارد درباره فرم قرارداد کار موقت صحبت کند و نکاتی که موقع عقد قرارداد باید رعایت کنید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص فرم قرارداد کار موقت

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا در قانون کار، قرارداد کار موقت پیش‌بینی شده است؟

آیا رعایت حداقل‌های قانون کار الزامی است؟

آیا تمدید قرارداد کار موقت آن را به قرارداد دایم تبدیل می‌کند؟

[/stextbox]

 

فرم قراداد کار موقت

در صورتی که یک شخص حقوقی مانند موسسه یا شرکت قصد دارد برای انجام برخی از امور خود فرد یا افرادی را به‌صورت موقت استخدام کند، می‌تواند از فرم نمونه قرارداد کار موقت استفاده نماید.

قراردادهای استخدام طبق قانون کار و حقوقی منعقد می‌شوند و این نوع قراردادها با عناوین مختلفی مانند: قرارداد کار، قرارداد استخدام، قرارداد کار موقت، قرارداد کار دایم و … نوشته می‌شوند.

البته به جهت رعایت اصول قرادادنویسی بهتر است قراردادها در حضور یک وکیل امضا شوند. موسسه مهر پارسیان با همکاری وکلای مجرب، آماده ارایه خدمات در زمینه عقد انواع قرارداد به شما همراهان گرامی می‌باشد.

نکاتی که باید در فرم قرارداد کار موقت رعایت شود:

  • موضوع قرارداد؛ باید توجه کنید که موضوع به طور دقیق ذکر شود. بگویید در مدت قرارداد کار شما چیست؟
  • در فرم قرارداد کار موقت رعایت حداقل‌های پیش بینی شده در قانون کار الزامی است و طرفین حتی با توافق نمی‌توانند برای امتیازات و مزایای کمتر از قانون موافقت داشته و در قرارداد لحاظ نمایند.
  • انعقاد قرارداد کار با مدت موقت مجاز شناخته شده است و تکرار و تمدید این قراردادها آن را به قرارداد کار دایم تبدیل نمی‌کند.
  • عدم پیش‌بینی محل کار، ساعت کار، تعطیلات و مرخصی‌های طرف قرارداد و نیز عدم ذکر مدت در قراردادهای کار سبب ابطال قرارداد نبوده و صرفا حاکی از آن است که طرفین قرارداد در رابطه با موارد ذکر شده به حداقل‌های مقرر در قانون و یا احیانا به عرف معمول محل کار و یا عرف معمول در حرفه و یا شغل نظر داشته‌اند که تشخیص آن در صورت بروز اختلاف با هیأتهای تشخیص و حل اختلاف قانون کار است.
  • ضمنا در قراردادهای کتبی عدم ذکر تاریخ انقضاء قرارداد و یا مشخص نکردن طول مدت قرارداد علی‌الاصول بر دایمی بودن قرارداد کار در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر داشته باشد دلالت خواهد داشت، پس در قرارداد کار موقت باید مدت ذکر شود، مگر اینکه ثابت شود که طرفین شفاها خلاف آن توافق داشته‌اند.
وکیل جرائم اقتصادی بندرعباس

قرارداد کار و جذب نیرو یکی از مهمترین قراردادهای حقوقی است که باید برای امضای آن دقت کافی داشت. نکات مهم قرارداد کار‌ی ذکر شده در این مطلب، به صورت کامل و کافی نیست؛ بلکه باید در هنگام نگارش و عقد قراردادهای حقوقی مسائلی دیگر را نیز مدنظر داشت.

فرم قرارداد کار موقت و قانون کار

در قانون کار پیش‌بینی قرارداد کار موقت نشده است، در قانون کار آمده، در ارتباط با اختیار طرفین ( کارگر و کارفرما ) برای تعیین دوره‌ای در ابتدای قرارداد به نام دوره آزمایشی کار است.

به عبارت دیگر در صورت توافق کارگر و کارفرما بر پیش‌بینی دوره موقت، دوره مزبور مقطعی از یک قرارداد کار خواهد بود نه قراردادی جدا از قرارداد کار و مدت دوره موقت باید در قرارداد کار مشخص شود.

وکیل روابط کارگر و کارفرما

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

موسسه حقوقی مهر پارسیان به عنوان یک مرکز متخصص مسایل حقوقی کسب و کارها می‌تواند پاسخگوی شمادر این زمینه باشد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در امور داخلی و معرفی بهترین وکیل حقوق کاردر تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر وکیل در امور حقوق داخلی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88799562

021-88795408

021-88796143

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *