قوانین جدید خرید پاسپورت ترکیه


قوانین جدید خرید پاسپورت ترکیه

 

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در سطح جهانی، 30 کشور از جمله فیجی، کلمبیا، برزیل، دومینیکا، پاناما، وانواتو، دبی، سنت لوسیا، یونان، لتونی، گرانادا، مجارستان، بلژیک، سنت کیتس نویس، انتیگوا بارا بودا، اندورا، باهاماس، ایالات متحده، موریس، مونته نگرو، ایرلند، اسپانیا، پرتغال، بلغارستان، سوئیس، مالت، موناکو، ایتالیا، قبرس و ترکیه، قانون اعطای شهروندی و پاسپورت کشور خود از طریق مشارکت در سرمایه‌گذاری در املاک را به اجرا درآورده‌اند.

در میان این کشورها، در کنار کشور پرطرفدار مالتا، کشور ترکیه شرایط بسیار ویژه‌ای با اعمال تغییرات در قوانین مهاجرت و شهروندی خود برای اخذ پاسپورت ترکیه فراهم آورده است.

طی اعلام رییس جمهور کشور ترکیه مبنی بر قصد دولت برای تسهیل مهاجرت به کشور خود به منظور جذب سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، آخرین تغییرات بر قوانین مهاجرت و شهروندی ترکیه اعمال گردید. این تغییرات از تاریخ 19 سپتامبر 2018 به اجرا در آمده و در حال حاضر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است .

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با حضور کارشناسان مجرب حقوق بین‌الملل مسلط بر آخرین قوانین مهاجرت به ترکیه به واسطه همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی معتبر، ضمن ارائه اطلاعات در خصوص آخرین تغییرات در قوانین خرید پاسپورت ترکیه، همگام و همراه شما در ارائه مشاوره حقوقی و تخصصی در زمینه قوانین جدید خرید پاسپورت ترکیه خواهد بود.

قانون شهروندی ترکیه

طبق قوانین شهورندی ترکیه، راه‌هایی به منظور اخذ شهروندی کشور ترکیه پیش‌بینی شده است. روش‌هایی همچون تولد از پدر یا مادر تابع ترکیه و یا شهروند ترکیه، خرید ملک و سکونت به مدت 5 سال (حداقل 185 روز در هر سال)، ازدواج و سیستم فیروزه‌ای در این قوانین پیش‌بینی شده است. در ماده 20 قوانین شهروندی ترکیه، به یک روش استثنایی نیز اشاره شده است که ان روش خرید پاسپورت ترکیه می‌باشد.

اقامت ترکیه با خرید و اجاره ملک

طبق ماده 20 امکان خرید پاسپورت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا وجود دارد. از تاریخ 5 مه 2017، خرید پاسپورت ترکیه با پرداخت حداقل 1 میلیون دلار آمریکا وجود داشته است.

قوانین جدید خرید پاسپورت ترکیه

رییس جمهور کشور ترکیه در پی اتخاذ سیاست‌های جدید اقتصادی، نیاز به تغییر و تسهیل قوانین مهاجرتی را اعلام نموده است. طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی دولت ترکیه، شرایط خرید پاسپورت ترکیه مندرج در ماده 20 قانون شهروندی ترکیه، تغییر و تسهیل شده است. بدین نحو، مبلغ پرداختی برای خرید پاسپورت ترکیه از حداقل 1 میلیون دلار آمریکا به حداقل 250 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. در پی این تغییرات، شرایط خرید پاسپورت ترکیه به شرح زیر می‌باشد:

  • خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا
  • خرید شرکت به ارزش 500 هزار دلار آمریکا
  • سرمایه‌گذاری دولتی به ارزش 500 هزار دلار آمریکا
  • راه‌اندازی کسب و کار و استخدام حداقل 50 نفر از مردم کشور ترکیه
  • سپرده‌گذاری در بانک‌های دولتی به ارزش حداقل 500 هزار دلار آمریکا

نکته: امکان خرید چند ملک با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا به منظور اخذ پاسپورت ترکیه، وجود دارد. نکته قابل توجه در این است که از انجایی که ملک خریداری شده تنها بعد از سه سال قابل فروش می‌باشد و در این راستا باید تعهد داده شود، در صورت خرید چند ملک، نسبت به هر کدام باید تعهد جداگانه داده شود.

مزایای خرید پاسپورت ترکیه طبق قوانین جدید شهروندی

  • عدم نیاز به حضور در کشور ترکیه برخلاف روش‌های دیگر
  • امکان تحصیل متقاضی، همسر و فرزندان
  • امکان اشتغال و راه اندازی کسب و کار
  • امکان بازگشت سرمایه در کنار سود بعد از سه سال
  • امکان فروش ملک بعد از سه سال
  • امکان سفر به بیش از 148 کشور در سراسر دنیا بدون نیاز به ویزا
  • امکان داشتن شهروندی و پاسپورت کشور دیگر در کنار پاسپورت ترکیه
پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

خدمات موسسه حقوقی و داوری بینالمللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و فارغ التحصیل از آمریکا، با حضور گروه وکلای مهر، برترین خدمات تخصصی و حقوقی را به شما ارائه می‌دهد. همکاری با وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی معتبر در کشور ترکیه، موسسه حقوقی و مهاجرتی مهر پارسیان را به یکی از معتبرترین و تخصصی‌ترین موسسات حقوقی در ایران در ارائه مشاوره حقوقی در خصوص قوانین جدید خرید پاسپورت ترکیه، مهاجرت به ترکیه، خرید پاسپورت ترکیه، اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل، کار، ازدواج، خرید ملک، ایجاد اشتغال و نیز اقامت توریستی مبدل کرده است. جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین و مشاوره حضوری، با کارشناسان مهاجرتی ما تماس حاصل نمایید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بینالملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *