مجازات تولید مشروبات الکلی

مجازات تولید مشروبات الکلی

مجازات تولید مشروبات الکلی


امروز با موضوع بررسی مجازات تولید مشروبات الکلی همراه شما خواهیم بود.

تولید مشروبات الکلی از جمله جرایم قابل طرح در دادسرای ارشاد تهران و دادسرای عمومی شهرستآن‌ها می باشد که حجم بسیار زیادی از پرونده‌های کیفری را در دادسرا و دادگاه های کیفری به خود اختصاص داده است.

از انجا که قاچاق مشروبات الکلی از جمله جرایم پر ریسک و خطر می باشد، مجرمین برای کسب سود و منفعت بیشتر در داخل کشور، به ساخت و تولید مشروبات الکلی مبادرت می ورزند.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر با دارا بودن کادر تخصصی وکیل پایه یک دادگستری در این یادداشت مجازات تولید مشروبات الکلی، مجازات فروش مشروبات الکلی ، قاچاق مشروبات الکلی و صلاحیت مراجع رسیدگی کننده به جرایم مرتبط با مشروبات الکلی را بررسی نموده اند.

مستند قانونی جرم تولید مشروبات الکلی

ماده 702 از فصل بیست و هشتم قانون مجازات اسلامی در خصوص تولید مشروبات الکلی، خرید و فروش، حمل مشروبات الکلی مقرره ای را وضع نموده است.

مطابق ان سازنده مشروبات الکلی، خریدار یا فروشنده مشروبات الکلی به شش ماه تا یک سال حبس درجه هفت و تا 74 ضربه شلاق تعزیری و همچنین پرداخت جزای نقدی به نفع دولت به میزان پنج برابر ارزش عرفی کالا محکوم می‌شود.

ماده 702 ماده ای مطلق است به این معنا که چنانچه هر کس مبادرت به ساخت مشروبات الکلی نماید چه اینکه قصد انتفاع داشته باشد چه قصد انتفاع نداشته باشد به مجازات محکوم خواهد شد.

مجازات تولید مشروبات الکلی توسط کارکنان دولت یا شرکت های دولتی

چنانچه کارکنان دولت یا شرکت ها و موسسات دولتی یا کارمندان قوای سه گانه، کارمندان شهرداری یا شوراها و اعضای نیروی مسلح در تولید و ساخت مشروبات الکلی مباشرت، معاونت یا شرکت داشته باشند علاوه بر حبس درجه هفت و شلاق تعزیری تا 74 ضربه،  مطابق تبصره 2 ماده 703 قانون مجازات اسلامی به مجازات انفصال موقت از خدمات دولتی از یک سال تا پنج سال محکوم خواهند شد.

وکیل کلاهبرداری شهرک غرب

صدور دستور پلمب مکان تولید مشروبات الکلی

مطابق ماده 144 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، بازپرس می‌تواند از ورود و خروج افراد به مکان جرم یا محل بازرسی جلوگیری کند لذا می‌تواند دستور قضایی مبنی بر پلمب مکان تولید مشروبات الکلی صادر نماید و ماموران نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری می‌بایست دستور بازپرس را اجرا نمایند.

در اکثریت پرونده‌هایی که مجرمین اقدام به تهیه و یا ساخت مشروبات الکلی می‌نمایند بازپرس یا مقامات قضایی دستور پلمب اماکن را صادر می‌نمایند.

مرجع رسیدگی به مجازات تولید مشروبات الکلی

رسیدگی به جرم تولید مشروبات الکلی در صلاحیت دادسرای عمومی می باشد.

دادسرای مجتمع قضایی ارشاد به عنوان یکی از دادسراهای تخصصی تهران تحقیقات مقدماتی مربوط به جرم تولید و ساخت مشروبات الکلی دست ساز را بر عهده دارد.

پس از تحقیقات مقدماتی، با عقیده بازپرس بر قرار جلب به دادرسی و موافقت دادستان، حسب مورد پرونده به دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو ارسال می‌شود.

دادسرای ارشاد تهران به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی تغییر نام داده است.

البته جرم تولید مشروبات الکلی و خرید و فروش مشروبات الکلی با جرم قاچاق مشروبات الکلی متفاوت است.

مطابق رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، جرم قاچاق مشروبات الکلی از مصادیق جرایم قاچاق کالای ممنوعه است بنابراین در صلاحیت دادگاه انقلاب است.

مجازات تولید مشروبات الکلی در قانون مجازات اسلامی

ماده 702 در خصوص تولید یا ساخت مشروبات الکلی بیان حکم نموده است و مجازات مرتکبین تولید مشروبات الکلی را مقرر نموده است که در ذیل بررسی می نماییم:

هر شخص حقیقی اگر مرتکب تولید مشروبات الکلی شود به حبس از شش ماه تا یکسال و تا 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.

بهترین وکلای اعاده دادرسی

هر یک از کارکنان شخص حقوقی دولتی مرتکب جرم تولید مشروبات الکلی شودند علاوه بر مجازات فوق به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک سال تا پنج سال محکوم می‌شود.

تعلیق اجرای مجازات در جرم تولید مشروبات الکلی

هر چند تبصره 3 ماده 702 تعزیرات دادگاه را مکلف نموده است که نتواند در جرم تولید مشروبات الکلی، حکم به تعلیق اجرای مجازات صادر نماید.

لیکن مطابق ماده 46 قانون مجازات اسلامی 1392، دادگاه می‌تواند در جرایم تعزیری درجه سه تا هشت اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را از 1 سال تا 5 سال معلق نماید.

ضمن اینکه دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری می‌توانند پس از ثلث مجازات از دادگاه تقاضای تعلیق اجرای مجازات نمایند.

محکوم نیز می‌تواند توسط دادستانی یا اجرای احکام کیفری درخواست تعلیق اجرای مجازات نماید.

وکیل پایه یک دادگستری در پرونده‌های تولید مشروبات الکلی

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی مشاوره با برترین وکلای ایران،

از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل دادگاه انقلاب

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل آنلاین در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

قرار تامین خواسته کیفری

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

5/5 - (30 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *