مجازات کتک زدن زن حامله

مجازات کتک زدن زن حامله

مجازات کتک زدن زن حامله


امروز با موضوع مجازات کتک زدن زن حامله با شما همراه هستیم.

خشونت خانگی علیه زنان در دوران حاملگی واقعه ای بسیار دردناک و یک مشکل عمده بهداشتی و اجتماعی در سرتاسر جهان است که صدمات جسمانی و روانی مهمی را برای زنان باردار و فرزندان او به بار می آورد. پس با ما همراه باشید تا بیشتر درباره مجازات کتک زدن زن حامله بحث کنیم.

یکی از اصلی ترین ارکان هر جامعه خانواده است و بهترین الگو برای حفظ سلامت جسمانی و بهداشت روانی افراد است. زنان در خانواده عنصر کلیدی در شکل گیری شخصیت فرزندان و رشد و تعالی آنان محسوب میشوند.

بر اساس آمارهای بین المللی، از هر ۵ زن حداقل یک زن در طول زندگی خود توسط همسرش مورد خشونت خانگی قرار می گیرد و این خشونت، برای بسیاری از زنان در دوران بارداری ادامه مییابد.ابتدا بهتر است برای درک این مطلب مهم تعریفی ساده اما کاربردی از خشونت خانگی علیه زنان داشته باشیم.

تعریف خشونت خانگی علیه زنان از دیدگاه سازمان ملل:

به هرگونه عمل خشونت آمیز که در نهایت به آسیبهای جسمانی، روانی، جنسی و آزار زنان ختم شود؛ از جمله تهدید به اینگونه اعمال، زور گویی و محرومیت از آزادی چه در اجتماع و چه در زندگی خصوصی گفته می شود.

الزام به تنظیم سند رسمی سرقفلی

علت اعمال خشونت آمیز در دوران بارداری ناشناخته باقی مانده است؛ فرضیه های احتمالی شامل تغییرات طبیعی در دوران بارداری که موجب کاهش وضعیت بهداشت فیزیکی و کاهش توان زن به انجام وظایف روزانه آنها می شود، انتقال به نقش والدی و نگرانی از ایفای درست این مسئولیت مهم، کاهش روابط جنسی در این دوران، آسیب پذیری زنان در این دوره و بالارفتن فشار اقتصادی می باشد.

عواقب مادری منفی ناشی از تجربه خشونت خانگی در دوران حاملگی

پارگی رحم و طحال، عفونتهای مادری و پیامدهای تلخ روانی نظیر تلاش برای خودکشی، افسردگی، اضطراب، استرس، تحریک پذیری، گرایش به رفتارهای پرخطر مثل مصرف سیگار، الکل، تأخیر در مراجعه برای دریافت مراقبتهای دوران بارداری، سوء تغذیه و کاهش انگیزه لازم برای ایفای نقش مادری.

مجازات کتک زدن زن حامله

این گروه از زنان همانند هر شاکی خصوصی دیگر می‌ توانند شخصا یا با کمک وکیل دادگستری اقدام به طرح شکایت کنند.

علاوه بر آن طبق ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری سال ۱۳۹۲، سازمان‌ های مردم نهادی که اساسنامه آنها در زمینه حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و دارای ناتوانی جسمی و ذهنی، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می ‌توانند نسبت به جرایم ارتکابی در زمینه فوق اعلام جرم و در تمام مراحل دادرسی شرکت کنند.

با توجه به تبصره ۱ از ماده ۶۶ قانون فوق، عنوان میکند:

در صورتی که جرم واقع شده دارای بزه‌ دیده خاص باشد، کسب رضایت وی جهت اقدام مطابق این ماده ضروری است. چنانچه بزه دیده طفل، مجنون یا در جرائم مالی سفیه باشد، رضایت ولی، قیم یا سرپرست قانونی او اخذ می ‌شود. اگر ولی، قیم یا سرپرست قانونی خود مرتکب جرم شده باشد، سازمان‌ های مذکور با اخذ رضایت قیم اتفاقی یا تایید دادستان، اقدامات لازم را انجام می ‌دهند.

تقلب در مواد غذایی آرایشی بهداشتی و داروئی

علاوه بر موارد بالا طبق ماده ۵۶۷ قانون مجازات اسلامی سال ۱۳۹۲ در مواردی که رفتار مرتکب نه موجب آسیب و عیبی در بدن شود و نه اثری از خود در بدن برجای بگذارد ضمان منتفی است لکن در موارد عمدی در صورت عدم تصالح، مرتکب به حبس یا شلاق تعزیری درجه ۷ محکوم می‌شود.

همچنین طبق ماده ۱۹ قانون مزبور مجازات  حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و شلاق از ۱۱ تا ۳۰ ضربه است.

طبق ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی سال ۷۵ «هرکس عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که‌ موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به‌ مرض دایمی یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل ‌مجنی‌ علیه شود در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه ‌اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم ‌تجری مرتکب یا دیگران شود به ۲ تا ۵ سال حبس محکوم‌ خواهد شد و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب به پرداخت دیه نیز محکوم می ‌شود.

در پایان بهتر است در صورت بروز اینگونه حوادث سریعا به پلیس خبر داده و برای پیگیری حقوق خود با یک وکیل پایه یک در خصوص مجازات کتک زدن زن حامل تجربه کافی دارد کمک بگیرید.

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

روزها و ساعات تماس با دفتر وکیل محمدرضا مهری

روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵

تلفن های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

تایید و اثبات رجوع

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره موبایل وکیل کیفری دادگستری

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

۳.۲/۵ - (۱۲ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام. فردی در خیابان زن حامله ای را که چهار ماهه باردار بوده است، مورد ضرب و جرح قرار داده و باعث فوت فرزند او شده. مجازات این جرم چیست؟

    • سلام. مطابق ماده ۶۲۲ قانون تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هرکس عالماً عامداً به و‌اسطه ضرب یا اذیت و آزار زن حامله، موجب سقط جنین و‌ی شود علاو‌ه‌ بر پرداخت دیه یا قصاص حسب مورد به حبس از شش ماه تا یک سال و شش ماه محکوم خواهد شد.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *