مخدوش کردن پلاک خودرو

مخدوش کردن پلاک خودرو

مخدوش کردن پلاک خودرو


امروز با بررسی جرم مخدوش کردن پلاک خودرو همراه شما هستیم.

بنا به اعلام پلیس راهور ناجا، رانندگانی که با پلاک مخدوش در طرح زوج و فرد و یا طرح ترافیک تردد غیر مجاز دارند، در صورت شناسایی، علاوه بر پرداخت جریمه تخلف انجام شده که تردد غیر مجاز در محدوده طرح ترافیک یا طرح زوج و فرد می باشد، به دادسرای عمومی جهت رسیدگی به جرم دستکاری در پلاک خودرو معرفی می‌شوند.

مبنای قانونی این نظریه پلیس راهور را باید در قانون مجازات اسلامی جستجو نمود.

علاوه بر قانون مجازات اسلامی، آیین نامه جرایم رانندگی نیز در مورد این موضوع ساکت نیست و رویه دادسراها نیز پذیرش این گونه گزارشات از سوی پلیس است. گروه وکلای مهر، در نوشتاری کوتاه مستندات قانونی جرم مخدوش کردن و دستکاری در پلاک خودرو، مخدوش ک

ردن پلاک خودرو به قصد ارتکاب جرم، دستگاری در پلاک خودرو به منظور ارتکاب جرایم خشن را مورد بررسی قرار داده است.

سوالات مرتبط با جرم مخدوش کردن پلاک خودرو

  • مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف است یا جرم؟
  • مستندات قانونی جرم انگاری مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟
  • مجازات جعل پلاک خو درو و دستکاری در پلاک خودرو چیست؟
  • جریمه مخدوش بودن پلاک خودرو چگونه تعیین می‌شود؟
  • جریمه پوشاندن پلاک خودرو جهت تردد در طرح زوج و فرد، طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1390 چه میزان تعیین شده است؟
  • وکیل متخصص دادسرای جرایم رانندگی در تهران چه ویژگیهایی دارد؟
  • صلاحیت دادسرای ویژه راهور ناجا چیست؟

مستند قانونی جرم، دستکاری در پلاک خودرو، استفاده از پلاک تقلبی

با توجه به اینکه تخصیص پلاک و شماره موتور و سایر مواردی که در خودرو به منظور شناسایی مالک و استفاده کننده از خودرو از وظایف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

نکات مهم حقوق بانکی برای مدیران

اعمال حق حاکمیت از سوی پلیس راهر ناجا در شماره گذاری انجام می‌شود.

قانون مجازات اسلامی در ماده 720، هرگونه تغییر، دستکاری، جعل و مخدوش کردن، استفاده از پلاک خودرو جهت خودروهای دیگر و همچنین استفاده از وسایل نقلیه موتوری، آبی و کشاورزی با توجه به دستکاری شدن و تغییر در پلاک آن‌ها، مستوجب محکومیت مرتکب به حبس از شش ماه تا یکسال پیش‌بینی شده است.

نکته قابل ذکر اینکه مانند جرم جعل و استفاده از سند مجعول، مخدوش کردن و دستکاری در پلاک خودرو، شماره شاسی، شماره موتور و شماره بدنه و تغییر در سایر اجرای ان، می‌تواند دو مجازات در پی داشته باشد.

علاوه بر اینکه مخدوش کننده پلاک خودرو به مجازات محکوم خواهد شد، استفاده کننده از پلاک مخدوش نیز مورد پیگرد و تحمل مجازات حبس قرار خواهد گرفت.

ذکر این نکته نیز ضروری است با توجه به تعیین مجازات به صورت مطلق، نیازی به انگیزه مانند تردد در طرح زوج و فرد، تردد در خط ویژه و یا ارتکاب جرایم دیگر، تاثیری در میزان مجازات ندارد.

ولی اگر استفاده کننده علم و اطلاعی از مخدوش بودن پلاک خودرو نداشته باشد، از مجازات معاف است.

جهت مشاوره حقوقی درباره جرم مخدوش کردن پلاک خودرو، می توانید با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

جریمه پوشاندن پلاک خودرو

در مرحله اول، کشف مخدوش کردن پلاک خودرو و دستکاری در سایر اجزای خودرو، معمولا از طرف پلیس راهور ناجا انجام شده و مراتب به مراجع قضایی گزارش می‌شود.

این جرایم، از موارد جرم مشهود بوده و پلیس می‌تواند راسا نسبت به توقیف خودرو و مجرم اقدام نموده و پس از اعمال جریمه شصت هزار تومانی، متخلف و مجرم را به مراجع قضایی معرفی نماید.

شکایت از پزشک برای تبلیغ در اینستاگرام

دادسرای راهنمایی و رانندگی در تهران

دادسرای ویژه راهور تهران با عنوان دادسرای ناحیه 32 تهران به جرائم مرتبط با راهنمایی و رانندگی در تهران رسیدگی می کند.

در شهرهایی که دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی وجود ندارد، دادسرای عمومی صلاحیت رسیدگی به کلیه جرایم ناشی از راهنمایی و رانندگی، رسيدگی می کند.

از جمله تغيير ارقام و مشخصات پلاک وسايل نقليه موتوری، مخدوش کردن پلاک خودرو، الصاق پلاک وسيله نقليه موتوری ديگر، استفاده از پلاک تقلبی خودروهای دیگر، تغيير شماره شاسی خو درو، موتور بدون اخذ مجوز قانونی از راهور.

دیگر صلاحیت های دادسرای راهور تهران:

رسیدگی به جرایم تغيير در دستگاه ثبت سرعت وسيله نقليه و يا رانندگی با علم به تغيير، جعل کارت گواهينامه رانندگی، دفترچه، سند شناسنامه خودرو.

کروکی تصادف، قبض جرایم رانندگی و آرم طرح ترافيک و استفاده از آن‌ها.

تخريب عمدی علائم و چراغ راهنمایی و دوربين کنترل سرعت، رانندگی بدون رعايت نظامات دولتی همراه با حرکات غيرمتعارف که موجب اخلال در نظم و سلب آسايش و آرامش عمومی‌ شود.

جرائم رشوه دادن و رشوه گرفتن ماموران راهور؛ تمرد، تهديد، ضرب و جرح عمدی و اهانت به ماموران راهنمايی و رانندگی در حين انجام وظيفه؛ شکایت از ماموران راهور نيز در صلاحيت دادسرای راهور تهران است.

وکیل متخصص جرایم رانندگی در تهران

موسسه حقوقی و پژوهشی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران، امکان ارائه مشاوره حقوقی در جرایمی که در صلاحیت دادسرای راهور تهران می‌باشند را دارد.

دادسرای ناحیه 32 تهران با عنوان دادسرای تخصصی راهور تهران، به تمامی موضوعات مذکور رسیدگی نموده و تمامی موضوعات ناشی از تخلفات و جرایم رانندگی در تهران در این دادسرا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نمونه لایحه دفاع خیانت در امانت

جهت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کیفری تهران با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری توسط وکلای متخصص خانواده امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل دادسرای ناحیه 32 تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (25 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!