مدارک ویزای توریستی اوکراین

مدارک ویزای توریستی اوکراین

مدارک ویزای توریستی اوکراین

 

شروع هر موضوع حقوقی که با سلامت فکری جامعه مرتبط است، با مشاوره وکیل پایه یک دادگستری که بر قوانین موضوع مورد مشاوره مسلط باشد، به نتیجه بهتری خواهد رسید. وکیل خوب امور مهاجرت، لازم است در رشته های حقوق بین الملل خصوصی و همچنین، آگاه به مسائل بین الملل و شرایط سیاسی کشورها و آخرین بخش نامه ها و تصمیمات سفارت خانه ها باشد. مهاجرت به اوکراین و یا هر کشور دیگری، بدون داشتن هدفی مشخص، قطعا به شکست خواهد انجامید.

گروه وکلای مهاجرتی مهر، با توجه به سابقه طولانی در امور مربطو به حقوق بین الملل خصوصی و مشاوره مهاجرت به اوکراین و سایر کشورها، مطالبی مفید با کمک وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران، در موضوع انواع ویزای اوکراین، ویزای توریستی اوکراین، ویزای تحصیلی اوکراین، نحوه اخذ پذیرش از دانشگاههای اوکراین و سایر موضوعات مربوط به مهاجرت در اوکراین تهیه نموده و در سایت موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر خواهد نمود.

 

مدارک ویزای توریستی اوکراین

۱- فرم درخواست ویزا به طور کامل پر و امضا شده باشد

خرید پاسپورت اوکراین

۲- گذرنامه با حداقل ۸ ماه اعتبار به همراه گذرنامه قدیمی (درصورت داشتن)

۳- بلیط هواپیما

۴- رزرو هتل

۵- دو قطعه عکس  ۳×۴

۶- کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی به طور جدا گرفته شود.

۷- پرینتی از گردش مالی در حساب های جاری فرد با حداقل موجودی ۱۵ میلیون تومان

۸-  مدرکی مبنی بر پرداخت تعرفه کنسولی، در صورتی که در قانون اساسی اوکراین و معاهدات بین‌المللی اوکراین طور دیگری لحاظ نشده باشد.

۹- مدارک لازم برای کودکان زیر ۱۸ سال: مدرکی مبنی بر موافقت یکی از والدین یا نماینده قانونی وی و همچنین سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا نماینده قانونی.

 

هزینه صدور ویزای اوکراین

صدور ویزای اوکراین برای این افراد رایگان است:

۱- کودکانی که سنی زیر شش سال دارند.

۲- برای افرادی که به قصد انجام وظیفه سازمانی خود به اوکراین سفر می کنند. و دارای گذرنامه دیپلمات یا سازمانی هستند.

۳- برای کارکنان نهادهای بین المللی و نمایندگی های شان در اوکراین و همچنین اعضای خانوده ها این افرد صدور رایگان است.

۴- افرادی که با هدف انجام کمک های بشر دوستانه و امور خیریه وارد اوکراین می شوند، در صورتی که از تاییدیه لازمه کمیسیون امور کمک های بشردوستانه کابینه وزیران اوکراین برخوردار باشند.

۵- برای اعضای خانواده افرادی که از عنوان پناهندگی به اوکراین برخوردارند؛

۶- برای نمایندگان نظامی که به دلایل کاری بنا به دعوت وزارت مربوطه اوکراین یا دیگر نهاد های مرکزی اجرایی دولتی به اوکراین سفر می نمایند؛

شرایط زندگی در اوکراین

 

راهنمای سفارت و ویزای اوکراین

کشور اوکراین، در شمار کشورهای اروپای شرقی است. نژادهای مختلفی در کشور اوکراین زندگی می کنند از جمله روسی، بلاروسی، مولداوی، تاتارهای کریمه، بلغارها، مجارستانی، رومانیایی، لهستانی، یهودیان، ارامنه، یونانی‌ها و تاتارها اما طی سرشماری که دولت این کشور انجام داده است، حدود ۷۷ درصد مردم دارای نژاد اوکراینی هستند. این کشور در آمار سازمان جهانی گردشگری، از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را در جهان برای خود کسب کرده است. از جمله دیدنی های این کشور عجایب هفتگانه است، که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اوکراین به شمار می رود. برای رفتن به این کشور همانند دیگر کشورهای جهان باید ویزا دریافت کنیم اما چگونه؟

بین کشور اوکراین و ایران نظام اخذ ویزا به منظور انجام سفرها برقرار شده است. اما برای کسانی که داری مشاغل سیاسی و دولتی (خدمت) هستند می توانند به مدت ۳۰ روز در خاک ایران یا اوکران بدون داشتن ویزا اقامت داشته باشند.

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی  اوکراین

برای دریافت ویزای اوکراین مدت زمان ۱۵ روز از تاریخ دریافت مدارک و درخواست صدور ویزا تصمیم لازمه در مورد صدور ویزای شخص درخواست کنند، اتخاذ می شود. گاهی ممکن است صدور ویزا تا ۳۰ روز کاری هم طول بکشد.

امکان صدور ویزای فوری برای اوکراین وجود دارد اما هزینه آن دو برابر حالت عادی می شود.

 

تاریخ اعتبار ویزای توریستی اوکراین

تاریخ اعتبار  ویزاها بر حسب تیپ ویزای این کشور تعیین می شود. ویزاهای اوکراین در ۳ تیپ تقسیم می شوند. که در مورد تمامی آنها توضیح ارائه خواهد شد.

مهاجرت به اوکراین

 ویزای ترانزیتی (تیپB) : حداکثر تا یک سال این ویزا اعتبار دارد.

ویزای کوتاه مدت (تیپ C) : شش ماه یا مدت زمان تعیین شده بر اساس مدارکی که ارائه شده است، اما حداکثر تا پنج سال اعتبار خواهد داشت.

 ویزای بلند مدت (تیپA) : این ویزا برای ورود به خاک اوکراین با هدف ثابتی مبنی بر مدارک ارائه شده صادر می شود. و اجازه اقامت یا سکونت در خاک اوکراین را بیش از ۹۰ روز می دهد. شخص متقاضی پس از گذشت ۴۵ روز باید به مراجع قانونی اوکراین برود و برای کسب مجوز اقامت اقدام نماید.

 

چند نکته درباره ویزای توریستی اوکراین

– در صورتی که سفارت تصمیم به عدم صدور ویزا برای شخص درخواست کننده بنماید این موضوع را به صورت کتبی به شخص اعلام خواهد کرد.

– همچنین فردی که درخواست ویزایش رد شده است. می تواند به همراه مدارکی دال بر اثبات درخواست ویزا و با داشتن نامه تجدید نظر ظرف مدت دو ماه از تاریخ رد درخواست ویزا به سفارت اوکراین مراجعه کند.

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین

مدرکی رسمی جهت تحصیل از سوی سازمان آموزشی کشور اوکراین

همراه داشتن گواهی تحصیلی و ریز نمرات فرد تحصیل کننده

یک نسخه از گواهی تولد فرد متقاضی برای تحصیل در کشور اوکراین

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای جهت پیوستن به خانواده اوکراین

مدرک رسمی دال بر اثبات ازدواج با  شهروند اوکراینی

 مدرکی از خویشاوندی فرد با شهروند موقت خارجی که دارنده ی کارت موقت اوکراینی است به همراه کپی کارت موقت اوکراینی یا تایدیه ی وضعیت پناهجو در اوکراین و مدرکی دال بر امکانات مالی کافی برای اقامت در اوکراین

تحصیل در اوکراین

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری اوکراین

مجوز رسمی کار به نام فرد از سوی مرکز اشتغال در کشور اوکراین  را که باید پیش از درخواست ویزا توسط کارفرما اخذ شده باشد را همراه داشته باشید.

 

ویزا برای معالجه‌ی پزشکی اوکراین

همراه داشتن یک دعوت نامه رسمی از بیمارستانی که می خواهید به آن مراجعه کنید.

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند.

 

وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران

مشاوره حقوقی با وکیل مهاجرت به اوکراین در تهران، درباره شرایط دریافت ویزای توریستی اوکراین، نحوه چیدمان مدارک جهت اخذ ویزای توریستی اوکراین، چگونگی تعیین وقت سفارت اوکراین و همچنین نحوه اعتراض به ریجکتی ویزای توریستی اوکراین، با گروه وکلای مهاجرتی مهر، در ساعات و روزهای اعلام شده در سایت موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان امکان پذیر است. جهت مشاوره حقوقی مهاجرت با برترین وکیل مهاجرت در تهران، از طریق سایت و یا تماسس با ما اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهاجرتی مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *