مهاجرت آسان به سوئیس

مهاجرت آسان به سوئیس

مهاجرت آسان به سوئیس


امروز با موضوع مهاجرت آسان به سوئیس با شما هستیم.

 مهاجرت به سوئیس گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند. هر ساله اتباع بسیاری از کشورهای جهان برای اقامت در سوئیس، تحصیل در سوئیس، ثبت شرکت در سوئیس، کار در سوئیس و تابعیت سوئیس به کشور سوئیس مهاجرت می کنند.

نکات مهم موضوع مهاجرت آسان به سوئیس

آیا تا به حال به مهاجرت سوئیس فکر کرده اید؟

آیا راه‌های مهاجرت به سوئیس را می شناسید؟

آیا از مزایای مهاجرت به سوئیس اطلاعی دارید؟

آیا از تفاوت اقامت سوئیس و شهروندی سوئیس اطلاعاتی دارید؟

درمقاله حاضر که  توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده، سعی شده تا به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت به سوئیس, شرایط اقامت در سوئیس و  راه‌های مهاجرت به سوئیس، پاسخ داده شود.

مزایای مهاجرت به سوئیس

سوئیس یکی از امن ترین کشورهای جهان است و میزان جرم بسیار پایین است. اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین، دستمزد بالا. یکی از تمیزترین کشورها است و هوای بسیار تمیز و بدون آلودگی دارد. سیستم بانکی قوی، امنیت مالی، بی طرفی سوئیس در مسائل سیاسی، نظامی و مالی باعث شده که این کشور گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری ثروت مندان باشد.

تحصيل در سوئيس

آموزش و پرورش از سطح ابتدایی تا دانشگاه در سطح جهانی قرار داردو بهداشت و درمان از سطح عالی برخوردار است. حمل و نقل عمومی عالی و کارامد است هم در داخل شهر و هم در بین شهرها. به طور کلی خدمات شهری به بهترین نحو مدیریت می‌شوند.

یکی از پایین ترین نرخ های مالیاتی در بین کشورهای توسعه یافته را دارد و پناهگاه مالیاتی نامیده می‌شود. برای کسانی که ورزش زمستانی و کوه نوردی را دوست دارند سوئیس انتخابی عالی است.

معایب مهاجرت به سوئیس

  1. سوئیس یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است.
  2. قوانین سخت گیرانه ای برای تمام جنبه های زندگی وجود دارد.
  3. دریافت اقامت و شهروندی سوئیس بسیار دشوار است حتی برای متخصصان، می توان ده ها سال در این کشور زندگی کرد در صورتی که شهروندی را کسب نکرده باشند.

راه‌های مهاجرت آسان به سوئیس

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

برای مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل ابتدا باید در دانشگاه ها پذیرفته شوید. متقاضیانی که جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌نمایند باید این نکته را در نظر داشته باشند که کشور سوئیس ویزای همراه صادر نمی کند.

پس از شش ماه می‌توانند حداکثر تا ۱۵ ساعت در هفته به صورت نیمه وقت کارکنند. اگر مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند می‌توانند بلافاصله شروع به کار نمایند. دانشجو یان بین‌المللی می‌توانند تا ۶ ماه پس از فارغ التحصیلی در سوئیس بمانند و به دنبال کار باشند.

مهاجرت کاری به سوئیس

اگر می خواهید به عنوان کارمند و یا استخدام در شرکت ها به سوئیس مهاجرت کنید باید ابتدا قرارداد کاری داشته باشید به این صورت که کارفرما درخواست مجوز کار را برای اداره مهاجرت ارسال نماید، این مجوز کاری شامل مهاجرانی است که در خارج از حوزه اتحادیه اروپا می‌باشند و باید از تخصص و مهارت لازم برخوردار باشند، در بیشتر موارد اولویت با کسانی است که می‌توانند به یکی از زبان های رسمی این کشور صحبت کنند.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

در صورتی که شرایط و الزامات کار را داشته باشند  برای آن‌ها مجوز اقامت کوتاه مدت یک تا دو ساله متناسب با قرار داد کار صادر می‌شود. در صورتی که در سوئیس اقامت داشته باشید می توانید از طریق آژانس های کاریابی و یا موسسات بین‌المللی کار آموزی کار کنید.

مهاجرت سوئیس از طریق ثبت شرکت

برای اتباع کشورهای اتحادیه اروپا EFTA اجازه نامه ای صادر می‌شود تا آن‌ها بتوانند برای مدت ۵ سال در سوئیس زندگی و کار کنند و در صورتی که قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود نباشند مجوزشان لغو می‌شود. برای ثبت شرکت در سوئیس ابتدا لازم است که طرح کسب و کار ارائه دهند و همچنین مدارک لازم مبتنی بر درامدزایی منظم را نیز ارائه دهند.

مهاجران می‌توانند  در سوئیس شرکت ثبت کنند و به اشتغال زایی بپردازند، صاحب این شرکت واجد شرایط برای اقامت در سوئیس می‌باشد. راه اندازی کسب و کار در سوئیس از شرایط مناسبی برخوردار است زیرا این کشور از محیط اقتصادی باز برخوردار است.

مهاجرت به سوئیس از طریق بازنشستگی

مهاجرت از طریق بازنشستگی برای افرادی است که بالای ۵۵ سال سن داشته باشند و در گذشته با کشور سوئیس در ارتباط بوده باشند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند برای خانواده یا فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت بگیرند.

مدت زمانی که طول می کشد تا ویزای بازنشستگی صادر شود ۳-۴ ماه است. از جمله شرایط می توان به عدم فعالیت اقتصادی در داخل یا خارج از سوئیس، مدارک شناسایی، عدم سوئ پیشینه، حسن شهرت، در آمد سالانه ۱۰۰۰۰۰ فرانک سوئیس که ۲۵۰۰۰ فرانک ان بابت مالیات به دولت سوئیس پرداخت می‌شود.

نمونه دادخواست تعدیل تقسیط مهریه

شهروندی سوئیس از طریق تولد

بر خلاف بسیاری از کشورها کودک متولد شده در سوئیس به طور خودکار حق شهروندی سوئیس را ندارد. در صورتی فرزند شهروند سوئیس محسوب می‌شود که یکی از والدین فرزند سوئیسی باشد. فرزندی که والدین ان شهروندی سوئیس را از دست داده اند اما می‌تواند ثابت کند که با این کشور در ارتباط است. در صورتی که پدرو مادر فرزند ازدواج نکرده باشند و سن آن‌ها زیر ۲۲ سال باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

در صورت ازدواج با اتباع سوئیس می توانید اقامت کسب کنید در صورتی که به مدت ۵ سال در سوئیس اقامت داشته باشید و مدت ۳ سال از ازدواج گذشته باشد و با داشتن شرایطی مانند، پذیرفتن شرایط جامعه و فرهنگ سوئیس، رعایت قوانین سوئیس، ایجاد امنیت برای این کشور ( عدم پیشینه کیفری) می توانید مدارک را برای کنسولگیری ارسال کنید.

در صورتی که از مدت زمان ازدواج ۶ سال گذشته باشد شهروندی به شما اجازه می‌دهد از برخی حقوق فوق العاده مانند رای دادن برخوردار شوید. در صورتی که با تقاضای شهروندی موافقت نشود می‌تواند تقاضای تجدید نظر نماید. روند این برنامه می‌تواند به طور متوسط یک سال و نیم زمان ببرد.

اقامت دائم یا شهروندی سوئیس

اگر ۱۲ سال در سوئیس زندگی کنید (هر سالی بین ۱۰ تا ۲۰ سال در سویس زندگی کنید  دو سال محسوب می‌شود) و همچنین شخص می‌بایست ۳ سال از ۵ سال گذشته را در سوئیس اقامت داشته باشد و با آدای و رسوم سوئیس آشنایی داشته باشد، قوانین سوئیس را بپذیرد، برای امنیت سوئیس مشکلی ایجاد نکندو تسلط به یکی از زبان های رسمی سوئیس در این صورت می توانید برای تبدیل شدن به یک شهروند قانونی سوئیس اقدام کنید. شهروندان کانادا و آمریکا پس از گذشت ۵ سال زندگی در سوئیس می‌توانند تقاضای شهروندی دهند.

روش های گرفتن اقامت و تابعیت آلمان

تقاضای شهروندی در سه سطح صورت می‌گیرد: کنفدراسیون، کانتون و کمون. پس از ارسال درخواست مصاحبه ای توسط مقامات صورت می‌گیرد. الزامات در سطح فدرال برای همه یکسان است. FOM دفتر مهاجران فدرال تصمیم خود را بر اساس گزارشات کانتون و کمون می گیرند.

هزینه تبدیل شدن به شهروند سوئیس

روند تبدیل شدن به یک شهروند سوئیسی طولانی و پر هزینه می‌باشد. شهروندی سوئیسی در سه سطح فدرال، کمون و کانتون نیاز به مجوز دارد. حداقل هزینه ها مربوط به فدرال می باشد اما هزینه‌های کانتون متفاوت می‌باشد.

تفاوت اجازه اقامت سوئیس یا شهروندی سوئیس

اجازه اقامت دائم سوئیس ( اجازه اقامت C) به شما اجازه می‌دهد که در شرایط مشابه در سوئیس زندگی کنید و از اکثر مزایای مشابه به عنوان شهروندان سوئیس بهره مند شوند.

این مزایا شامل

دسترسی آزاد به اشتغال، شرایط اشتغال و شرایط کاری.

حق تحصیل و کمک هزینه تحصیلی.

داشتن املاک و مستقلات بدون محدودیت.

دسترسی به مزایای رفاهی و کمک های اجتماعی.

مزایای شهروندی سوئیس علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا از مزایای شهروندی دارا بودن حق رای و کار در دفاتر دولتی می‌باشد.

تابعیت دوگانه در سوئیس

اگر شما ملیت سوئیس را دارید می توانید ملیت خود را نیز حفظ کنید. افرادی که دارای تابعیت دوگانه هستند می‌توانند در مقامات دیپلماتیک هم فعالیت کنند.

انواع اجازه اقامت کشور سوئیس

اجازه اقامت B (اجازه اقامت اولیه)

 این مجوز اقامت برای کسانی است که می‌توانند ثابت کنند که برای اقامت در سوئیس تمکن مالی دارند، برای کسانی که می‌توانند در سوئیس کار کنند و می‌توانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند، برای کسانی که یک قرارداد کار دائمی ونا محدود معتبر برای بیش از یک سال دارند. این مجوز برای ۵ سال معتبر است و برای ۵ سال دیگر نیز قابل تمدید می‌باشد.

اعسار از پرداخت اجراییه ثبتی

اجازه اقامت C ( مجوز اقامت دائم)

 به شهروندان ۱۵ کشور اصلی اتحادیه اروپا و کشورهای EFTA که در سوئیس ۵ سال زندگی کرده اند تعلق می گیرد. اتباع سایر کشورها در صورتی که ده سال در سوئیس اقامت داشته باشند می‌توانند تقاضای اقامت دائم نمایند. در تمام این موارد مجوز باید هر ۵ سال تمدید شود.

اجازه اقامت  L (کوتاه مدت)

 برای افرادی است که اجازه کار کمتر از یک سال را دارند. مدت زمان این ویزا تا ۲۴ ماه قابل تمدید می‌باشد.

اجازه اقامت G ( اجازه اقامت خارج از مرز)

این اجازه برای کسانی است که در سوئیس کار می کنند ولی در کشور دیگری زندگی می کنند. این مجوز سالانه است و قابل تمدید می‌باشد.

سایر مجوزهای قانونی مانند: مجوز CI برای خانواده و کارگران سازمان های بین‌المللی و سفارت خانه ها، N مجوز پناهندگی، S  برای افرادی است که نیاز به محافظت دارند.

وکیل مهاجرت به سوئیس

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *