ثبت شرکت در لیتوانی


ثبت شرکت در لیتوانی

شرایط ثبت شرکت در لیتوانی – اقامت لیتوانی – مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت – وکیل مهاجرت به لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی ، اخیرا مورد توجه بسیاری از افرادی قرار گرفته است که خواهان مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند. با ثبت شرکت در لیتوانی شما می توانید اقامت دائم یکی از کشورهای حوزه شنگن را کسب نمایید. آیا با قوانین ثبت شرکت در لیتوانی آشنا هستید؟ آیا شما قصد مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت را دارید؟ آیا راه‌های مهاجرت به لیتوانی را می دانید؟ آیا می دانید برای مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت می‌بایست چه شرایطی داشته باشید؟ آ شرایط ثبت شرکت در لیتوانی و مهاجرت به لیتوانی چیست؟ آیا می خواهید اقامت و تابعیت کشور لیتوانی از طریق ثبت شرکت را کسب نمایید؟ آیا می دانید شرایط سرمایه گذاری در کشور لیتوانی چگونه است؟ در مقاله حاضر که توسط کارشناسان ارشد و مشاورین موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان نگارش شده است، سعی بر ان شده که اطلاعات کامل در خصوص ثبت شرکت در لیتوانی، مهاجرت به لیتوانی، راه‌های اخذ اقامت و تابعیت لیتوانی خدمت شما عزیزان ارائه شود.

قوانین ثبت شرکت در لیتوانی :

محبوب ترین و شایع ترین انواع کشورهای ثبت شده در لیتوانی عبارتند از:

  • ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود (LTD)
  • ثبت شرکت با مسئولیت نا محدود (IE)
  • شرکت سهامی عام (PLC)
مهاجرت کاری به لیتوانی

متقاضیان ثبت شرکت در لیتوانی، از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۲ در لیتوانی، مجاز به ایجاد یک شکل جدید از ثبت شرکت به نام مشارکت مسئولیت محدود (LLP) می‌باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در لیتوانی:

شرکت با مسئولیت مدنی محدود به این معنی است که شرکت کنندگان (سهامداران، صاحبان یا اعضای شرکت) با دارایی های خود مسئول تعهدات یک شرکت حقوقی نیستند.

  • حداقل مقدار سرمایه مجاز ۲۵۰۰ یورو می باشد
  • تعداد سهامداران شرکت می‌تواند از ۱ تا ۲۴۹ نفر متغیر باشد
  • همچنین مدیر شرکت ثبت شده می‌تواند یک هیئت مدیره باشد
  • مسئولیت شرکت، به صورت مسئولیت مدنی می باشد

اما در ثبت شرکت با مسئولیت نا محدود در لیتوانی میزان سرمایه نا مشخص است و تعداد مالکین تنها یک نفر است که مدیر شرکت نیز محسوب می‌شود. البته شخص دیگری نیز می‌تواند مدیریت شرکت را عهده دار شود. مسئولیت مدنی شرکت نیز نا محدود است.

ثبت شرکت مسئولیت مدنی نا محدود در لیتوانی به این معنی است که اگر مقدار کافی از دارایی ها برای انجام وظایف یک نهاد قانونی (شرکت) وجود داشته باشد، یک شرکت کننده (مالک) مسئول تعهدات شرکت است و با دارایی های خود تعهدات مالی را پرداخت می کند.

ثبت شرکت سهامی عام در لیتوانی (PLC) :

  • حداقل سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی عام در لیتوانی ۴۰۰۰۰ یورو است
  • تعداد سهامداران شرکت نا محدود است
  • شرکت دارای مسئولیت مدنی محدود است
  • مدیر شرکت می‌تواند در قالب هیئت مدیره باشد

ثبت شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود در لیتوانی (LLP) :

  • میزان سرمایه در این نوع شرکت تعیین نشده است و توسط اعضا مشخص می‌شود
  • این نوع شرکت می‌تواند ۱ تا ۱۰ عضو داشته باشد
بهترین وکیل مهاجرت به لیتوانی

مراحل اصلی ایجاد یک شرکت در لیتوانی :

انتخاب و رزرو یک نام برای ثبت شرکت در لیتوانی

تهیه اسناد تاسیس شرکت در لیتوانی

باز کردن یک حساب ذخیره در یک بانک در لیتوانی و تشکیل سرمایه مجاز شرکت

ارائه اسناد تاسیس شرکت در لیتوانی برای تایید در دفتر اسناد رسمی؛

ارائه اسناد تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی به ثبت شرکت در لیتوانی

ثبت شرکت های اینترنتی در لیتوانی:

اشکال خاصی از شرکت ها در لیتوانی می‌توانند از طریق اینترنت ایجاد شوند، البته اگر بنیانگذار شرکت، امضای الکترونیکی صحیح داشته باشد و سایر شرایط لازم تعیین شده توسط قانون را رعایت کند.

  • هزینه تاسیس یک شرکت : حدود ۷۵۰ یورو
  • مدت ایجاد یک شرکت: ۵ تا ۱۰ روز کاری و بیشتر

مالیات شرکت های لیتوانی :

  • مالیات درآمد های شخصی در لیتوانی ۱۵% است.
  • مالیات پرداختی توسط کارفرما بسته به شرکت ثبت شده از ۳% تا ۲۸% تعیین شده است.

همچنین ثبت شرکت در لیتوانی، به بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیتی که قصد راه اندازی ان را دارید، نیاز دارد. یعنی شما قصد دارید چه فعالیتی را در کشور لیتوانی انجام دهید؟ آیا ثبت شرکت در لیتوانی با این طرح می‌تواند برای شما سود آور باشد یا خیر؟ چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در لیتوانی در نظر گرفته اید؟ محل شرکت شما در کدام نقطه از لیتوانی قرار است باشد؟ و غیره. این ها مسائلی هستند که در بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیت شما باید درج شود.

  • سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت در لیتوانی :
  • آیا برای خارجی ها برای ایجاد یا خرید یک شرکت در لیتوانی محدودیت هایی وجود دارد؟
اقامت در لیتوانی

خارجی هایی که می خواهند یک شرکت را در لیتوانی تاسیس یا خریداری کنند، همان حقوق شهروندان لیتوانی را دارند و محدودیت های خاصی وجود ندارد.

  • آیا هنگام ایجاد یا خرید یک شرکت در لیتوانی، یک بنیانگذار / خریدار باید به طور مستقیم ثبت شرکت کند و آیا او باید به لیتوانی آمده باشد؟

یک شرکت می‌تواند ایجاد شود و تغییرات مربوط به معامله خرید و فروش شرکت باید در دفتر اسناد رسمی مطابق مجوز های لازم ثبت شود، یعنی بدون مشارکت مستقیم بنیانگذار یا خریدار.

یک خارجی که یک شرکت در لیتوانی ثبت نموده است، حق دارد که براساس ویزا در لیتوانی آمده و در لیتوانی باشد، البته اگر او از مدت زمان مشخص شده در ویزا تجاوز نکند.

  • نحوه ی دریافت اقامت در لیتوانی به چه صورت است و آیا قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد یا خیر؟

یک خارجی، که به طور قانونی در لیتوانی کار می کند و اقامت در لیتوانی رابرای رسیدن به اهداف شرکت و کسب و کار کسب نموده است، می‌تواند اجازه اقامت موقت در لیتوانی را بر اساس قواعد تجاری کسب کند.

مجوز اقامت موقت لیتوانی : این یک سند است که به مدت یک دوره موقت در خارج از کشور، حق اقامت در لیتوانی را تأمین می کند. یک خارجی می‌تواند محل اقامت خود را در لیتوانی انتخاب کند، ان را تغییر دهد، از لیتوانی خارج شود و اگر اجازه اقامت موقت وی هنوز معتبر باشد، باز می گردد. یک خارجی که مجوز اقامت موقت در لیتوانی را دارد، می‌تواند به کشورهای شنگن سفر کند و تا ۳ ماه انجا باشد. فردی که لیتوانی را برای بیش از ۶ ماه ترک می کند، باید دلایل خود را به اداره ی مهاجرت لیتوانی اعلام کند.

بهترین وکیل مهاجرت به لیتوانی

اقامت موقت لیتوانی معمولا برای یک سال صادر می‌شود و دارنده ی ان شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا نیست.

اقامت موقت لیتوانی بعد از ۵ سال فعالیت شرکت و پرداخت مالیات های تعیین شده، می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم لیتوانی برای متقاضی و خانواده اش شود.

وکیل متخصص ثبت شرکت و سرمایه گذاری در لیتوانی :

آیا شما نیز قصد ثبت شرکت در لیتوانی را دارید؟ آیا به وکیل متخصص در خصوص ثبت شرکت در لیتوانی نیاز دارید؟ آیا قصد دارید از طریق ثبت شرکت در لیتوانی، اقامت دائم لیتوانی و تابعیت لیتوانی را به دست آورید؟ شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به لیتوانی، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در لیتوانی با وکیل متخصص مهاجرت به لیتوانی در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید. این موسسه با تشکیل گروه وکلای مهر آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط وکلا ، کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

اقامت در لیتوانی

نگارنده: الناز رحیمی – کارشناس ارشد حقوق خصوصی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *