مهاجرت به لیختن اشتاین

مهاجرت به لیختن اشتاین

مهاجرت به لیختن اشتاین


امروز با موضوع مهاجرت به لیختن اشتاین با شما خواهیم بود. 

کشور آلمانی زبان لیختن اشتاین هم مرز با سوئیس و اتریش، به واسطه وجود قلعه‌های زیبا، مراتع و روستاهای بکر، از محبوبیت در میان گردشگران از سراسر دنیا برخوردار است و همچنین وجود گالری‌های هنری بسیار زیبا در کنار موزه‌ها به ویژه موزه‌های معروف تمبر بر جذابیت‌های مهاجرت به لیختن اشتاین افزوده است.

مهاجرت و اقامت در لیختن اشتاین متقاضیان زیادی را دارد؛ به گونه‌ای که طبق آمارها در سال 2011، در حدود 33 درصد از جمعیت لیختن اشتاین، اتباع خارجی بوده‌اند.

کارشناسان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به بررسی موضوع مهاجرت به لیختن اشتاین با محوریت معرفی این کشور، نحوه اخذ اقامت لیختن اشتاین و نحوه اخذ شهروندی لیختن اشتاین در کنار بررسی گزینه‌های جایگزین می‌پردازد.

نکات مهم مهاجرت به لیختن اشتاین

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

هزینه زندگی و تحصیل در لیختن اشتاین به چه صورت است؟

نحوه اخذ اقامت لیختن اشتاین چگونه است؟

چگونه می‌توان شهروندی لیختن اشتاین را کسب نمود؟

از چه کسی می‌توان برای دریافت مشاوره حقوقی و تخصصی مهاجرت به لیختن اشتاین کمک گرفت؟

[/stextbox]

 

معرفی لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین در مرکز اروپا واقع و زبان رسمی آن زبان آلمانی می‌باشد.

این کشور از غرب و جنوب با سوئیس و از شرق و شمال با اتریش هم مرز بوده و به نوعی این دو کشور، کشور لیختن اشتاین را احاطه کرده‌اند.

جمعیت لیختن اشتاین، 37.877 نفر بوده و 11 استان دارد. پایتخت این کشور شهر فادوتس با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و پانصد نفر می‌باشد که بزرگترین استان در لیختن اشتاین استان شاآن است.

اقامت دائم و موقت کشور آلمان

اجازه اقامت لیختن اشتاین

متقاضیان اقامت در لیختن اشتاین می‌بایست مجوز لازم را دریافت نمایند و هر ساله چیزی در حدود 90 مجوز اقامت به متقاضیان از شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس اعطا می‌گردد که البته شهروندان از سایر کشورها غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می‌توانند اقامت لیختن اشتاین را اخذ نمایند (در حدود 20 مجوز به شهروندان کشورهای ثالث اعطا می‌گردد.

به طور کلی اتباع خارجی که مشغول به کار در لیختن اشتاین هستند، اجازه اقامت در حوزه قلمرو شاهزادگان را ندارند و در مجموع دو نوع اجازه اقامت وجود دارد: 1) اجازه اقامت با هدف کار و 2) اجازه اقامت بدون نیاز به کار در لیختن اشتاین.

تعداد مجوزهای اقامت در لیختن اشتاین در سال برای شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس در حدود 72 مورد بوده که از این میان 56 مورد به افراد با هدف کار در لیختن اشتاین و 16 نفر بدون نیاز به کار داده می‌شود. لازم به ذکر است که محدودیت بیشتری نسبت به شهروندان سوئیس اعمال می‌گردد، به گونه‌ای که سالانه 17 مجوز اقامت (12 مجوز برای اقامت و اشتغال و 5 مورد صرفا برای اقامت) به شهروندان سوئیس ارایه می‌شود.

شهروندان سایر کشورها (غیر از اتحادیه اروپا و سوئیس) باید از میان مدیران، متخصصان و کارگران باتجربه با گذراندن دوره کارآموزی یا با داشتن سابقه کاری برای دربافت اجازه اقامت اقدام نمایند.

متقاضیان ابتدا اقامت موقت لیختن اشتاین برای مدت 5 سال را اخذ نموده و بعد از 5 سال درخواست اقامت دایم لیختن اشتاین می‌دهند.

اخذ شهروندی لیختن اشتاین

در مجموع دو راه برای اخذ شهروندی لیختن اشتاین وجود دارد: درخواست تابعیت لیختن اشتاین و ازدواج.

  • درخواست تابعیت لیختن اشتاین

متقاضیان پس از 30 سال زندگی در لیختن اشتاین می‌توانند تابعیت لیختن اشتاین را اخذ نمایند.

وکیل طلاق توافقی در آلمان

نکته در این است که هر سال از سال‌های زندگی شما در لیختن اشتاین در زمانی که زیر 20 سال سن داشته باشید، به اندازه دو سال محاسبه می‌گردد.

از آنجایی که تابعیت مضاعف مورد پذیرش دولت لیختن اشتاین نیست، متقاضیان می‌بایست تابعیت اول را ترک نمایند.

نکته سوم تسلط به زبان آلمانی و ساختار سیاسی و قانون لیختن اشتاین است که با شرکت در آزمون برگزاری از سوی اداره مهاجرت لیختن اشتاین اثبات می‌گردد.

  • ازدواج در لیختن اشتاین و اخذ شهروندی

دومین راه اخذ شهروندی لیختن اشتاین، ازدواج با شهروند یا تبعه لیختن اشتاین است.

در این حالت به فرد اقامت 10 ساله اعطا می‌گردد. شایان ذکر است هر سال از سال‌های زندگی با تبعه یا شهروند لیختن اشتاین، معادل دو سال محاسبه می‌گردد و به هنگام درخواست اخذ شهروندی لیختن اشتاین از طریق ازدواج ضمن لزوم اقامت در لیختن اشتاین به مدت 10 سال، لازم است که زوجین حداقل 5 سال با یکدیگر در لیختن اشتاین زندگی کرده‌ باشند که این 5 سال خود در نهایت به منزله 10 سال مورد نیاز برای اخذ شهروندی لیختن اشتاین از طریق ازدواج محسوب می‌گردد.

شرکت در آزمون زبان آلمانی و حقوق و اصول سیاسی لیختن اشتاین با برگزاری از سوی اداره مهاجرت لیختن اشتاین، نیز لازم است.

مشاور حقوقی مهاجرت به لیختن اشتاین

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، با حضور مشاور حقوقی مهاجرت به لیختن اشتاین آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه تحصیل در لیختن اشتاین، مهاجرت کاری به لیختن اشتاین، اخذ اقامت دایم لیختن اشتاین و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

اقامت 5 ساله کانادا و ویزای کانادا

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

پل‌های ارتباطی ما

021-88663925

021-88663926

021-88663927     

5/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *