وکیل خوب مهریه در تهران

وکیل خوب مهریه در تهران

وکیل خوب مهریه در تهران


امروز با موضوع وکیل خوب مهریه در تهران با شما خواهیم بود.

با بررسی قوانین و مقررات مختلف در مورد مهریه، با چهار مرجع قانونی متفاوت برای مطالبه آن مواجه می گردیم، بنابراین تسلط کافی نسبت به مقررات قانونی مربوط به هر یک از مراجع موصوف، لازمه مطالبه انواع مهریه نزد هر یک از مراجع قانونی ذیصلاح می باشد.

چه آنکه با توجه به اینکه مهریه تعیین شده در زمان عقد ازدواج و ثبت آن در سند نکاحیه، می تواند انواع مختلفی اعم از اموال منقول مانند وجه نقد و یا سکه طلای تمام بهار آزادی و یا اموال غیر منقول مانند املاک و مستغلات داشته باشد، لذا با توجه به نوع مهریه توافق شده میان زوج و زوجه، گاهی مقررات قانونی متفاوتی وجود دارد.

علی هذا با عنایت به حق قانونی یکایک افراد جامعه در انتخاب وکیل دادگستری، جهت اقامه انواع دعاوی و یا دفاع از حقوق قانونی اشخاص در پرونده های مطروحه در دادگستری و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی، بسیاری از خانم ها جهت مطالبه مهریه خود به یک وکیل دادگستری مراجعه می نمایند.

ضمن اینکه بسیاری از آقایان نیز در خصوص دفاع در پرونده های مربوط به مطالبه مهریه و یا دعاوی ناشی از آن، به خدمات حقوقی یک وکیل رسمی داگستری نیاز دارند.

آنچه در این میان از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد این است که، یک وکیل خوب برای پرونده های مهریه می بایست چه خصوصیات و ویژگی هایی را دارا باشد؟

در این نوشتار، که توسط گروه وکلای مهر برای شما مخاطبان گرامی به نگارش در آمده است، خصائص و ویژگی های یک وکیل خوب مهریه در تهران را به نحو اختصار تشریح می نماییم.

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

آنچه در ابتدا به آن می پردازم، تفکیک صلاحیت و کارکردهای چهار مرجع ذیصلاح به منظور مطالبه مهریه می باشد، این چهار مرجع عبارتند از

مطالبه مهریه در شورای حل اختلاف

به موجب آخرین تغییرات و اصلاحات به عمل آمده در قانون شوراهای حل اختلاف، زوجه به عنوان خواهان و یا وکیل ایشان می تواند با تنظیم دادخواست و تقدیم آن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تهران، تا مبلغ دویست میلیون ریال از میزان مهریه اش را مطالبه نماید.

در این صورت، پس از ارجاع پرونده به شعبه ای از شورای حل اختلاف منطقه ای که دارای صلاحیت محلی می باشد، شعبه مزبور مبادرت به تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به طرفین، اعم از زوج و زوجه می نماید، لذا پس از ابلاغ و تشکیل جلسه رسیدگی، شعبه مزبور، اقدام به صدور رأی می نماید.

چنانچه زوج به دادنامه صادره اعتراض داشته باشد، می تواند شخصا و یا از طریق وکیل دادگستری، اقدام به اعتراض بنماید، مرجع قضایی صالح جهت رسیدگی به اعتراض، دادگاه عمومی حقوقی می باشد.

مطالبه مهریه از دادگاه خانواده

به موجب قوانین فعلی، صلاحیت ذاتی نسبت به دعاوی خانوادگی بر عهده ی دادگاه خانواده می باشد و سایر مراجع همچون شوراهای حل اختلاف، فقط به صورت استثنایی و در موارد مصرحه قانونی صلاحیت رسیدگی به مطالبه مهریه را دارا می باشند.

برای مطالبه مهریه ای که میزان آن چه کمتر و یا بیشتر از مبلغ دویست میلیون ریال می باشد، خواهان (زوجه) و یا وکیل ایشان می تواند ضمن تنظیم دادخواستی به خواسته مطالبه مهریه و با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست مزبور را ثبت نماید.

وکیل مطالبه مهریه در کانادا

دفتر خدمات، اقدام به ارسال دادخواست و ضمائم آن به دادگاه خانواده ذیصلاح در تهران می نماید.

به غیر از دادگاه خانواده شماره یک (نبرد) و شماره دو (ولنجک)، برخی از مجتمع های قضایی در سطح تهران، همچون مجتمع شهید باهنر در تهرانپارس و یا مجتمع قضایی شهید مفتح در شهران نیز با داشتن تعداد معدودی از شعبات دادگاه خانواده، به دعاوی خانوادگی رسیدگی می نمایند.

مطالبه مهریه از دادگاه بخش

با توجه به تقسیم حوزه های قضایی به شهرستان و بخش، دادگاه هایی تحت عنوان دادگاه بخش به موجب قوانین موضوعه ای همچون قانون آیین دادرسی مدنی تشکیل گردیده و دارای صلاحیت های قانونی خاصی می باشند.

علی هذا با عنایت به قانون حمایت خانواده، چنانچه در یک حوزه قضایی بخش، دادگاه خانواده تشکیل نشده باشد، دادگاه بخش می تواند در خصوص دعاوی مربوط به مطالبه مهریه رسیدگی و اقدام به صدور رأی نماید.

مطالبه مهریه از دایره اجرای اسناد اداره ثبت اسناد و املاک

مراجع فوق الاشاره همگی از جمله مراجع قضایی محسوب می گردند، لیکن دایره ی اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا، از جمله ادارات زیر مجموعه ی اداره ثبت اسناد و املاک می باشد. لذا با عنایت به اینکه عقدنامه یک سند رسمی محسوب می شود، بنابراین با مراجعه یزوجه به دفتر رسمی ازدواج و درخواست صدور اجراییه در مورد مطالبه ی مهریه، آن دفتر اقدام به صدور اجراییه می نماید، مفاد برگ اجراییه، از طریق دایره اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرای اداره ثبت اسناد و املاک به اجرا در می آید.

دلایل نیاز به وکیل خوب مهریه در تهران

آنچه ضرورت مراجعه به وکیل خوب مهریه در تهران را عیان می نماید، حسب مورد، انتخاب یکی از مراجع مذکور توسط زوجه جهت مطالبه مهریه، با توجه به میزان و نوع دارایی های قابل ارزیابی زوج می باشد.

وکیل خوب طلاق در مشهد

ضمن اینکه با توجه به مستندات موجود، یک وکیل خوب مهریه می تواند نسبت به تقدیم و یا عدم تقدیم درخواست های دیگری مانند تقاضای صدور قرار تأمین خواسته، قبل، همزمان و یا حتی پس از اقامه دعوای اصلی اقدام نماید، تا از این طرق از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری نماید.

با توجه به تغییرات و اصلاحات به وجود آمده در قوانین و نیز با پیش بینی های صورت گرفته در برخی از قوانین همچون قانون برنامه ششم توسعه که برای سال های 1396 لغایت 1400 لازم الاجرا می باشد، امکان تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه نسبت به اجراییه های صادره از سوی ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرای سازمان ثبت اسناد و املاك، مطابق با مقررات پیش بینی شده در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی وجود دارد.

دلایل نیاز به وکیل خوب مهریه در تهران
دلایل نیاز به وکیل خوب مهریه در تهران

اجرای سند نکاحیه در مورد مهریه، پس از صدور اجراییه

ضمن اینکه قانون مزبور، مدت دو ماهه ای را برای اجرای سند نکاحیه در مورد مهریه، پس از صدور اجراییه در نظر گرفته و پس از آن اگر تا شش ماه مفاد اجراییه، توسط ادارات اجراي مفاد اسناد رسمي لازم الاجراي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اجرا نگردد، زوجه می تواند با انصراف از اجرای مفاد سند، به محاکم دادگستری (حسب مورد دادگاه خانواده، شورای حل اختلاف و یا دادگاه بخش) مراجعه نماید.

وکیل خوب مهریه در تهران، با آگاهی از جدیدترین قوانین، در خصوص نحوه معافیت از پرداخت هزینه دادرسی در دادگاه خانواده و هزینه های اجرایی در دایره اجرای مفاد اسناد رسمي لازم الاجرا، اقدام به ارائه راه کارهای قانونی در این خصوص می نماید.

وکیل پایه یک دادگستری در شهران

با توجه به اینکه برخی از اموال زوج، از جمله مستثنیات دین بوده و حتی اگر به درخواست زوجه توقیف هم شوند، لیکن امکان فروش آن ها وجود ندارد، لذا اینکه از میان اموال متعلق به زوج، کدام یک از اموال زوج را به منظور استیفاء حقوق مالی زوجه مانند مهریه می بایست توقیف نمود؟

ضمن اینکه زوج می تواند مطابق با قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، اقدام به تنظیم و تقدیم دادخواست اعسار از پرداخت مهریه و تقاضای تقسیط آن را بنماید، بدیهی است در صورتی که زوج فی الواقع اموالی ندارد، بسیار منصفانه خواهد بود که به نحو اقساط دین خود را بپردازد، لیکن موضوع زمانی اهمیت می یابد که زوج به قصد فرار از دین، معاملاتی را نسبت به اموالش انجام دهد تا از این طریق به تعهدات خود عمل ننماید.

اجرای سند نکاحیه در مورد مهریه، پس از صدور اجراییه
اجرای سند نکاحیه در مورد مهریه، پس از صدور اجراییه

معترض ثالث اجرایی

گاها علی رغم توقیف اموال زوج در دعاوی مربوط به مطالبه مهریه، شخص ثالثی به عنوان معترض ثالث اجرایی وارد دعوا می گردد، لذا در این گونه مواقع بهره گیری از خدمات یک وکیل خوب مهریه بسیار راهگشا بوده و می تواند از ورود ضرر و تضییع حقوق قانونی زوجه جلوگیری نماید.

کما اینکه در برخی موارد، زوج، مدت ها قبل از تقدیم دادخواست مطالبه مهریه، مثلا اتومبیل خود را فروخته است، لیکن سند آن را در اداره راهور ناجا و یا یکی از دفاتر اسناد رسمی به نام خریدار منتقل نکرده است، در اینجا توقیف و فروش خودروی مزبور از سوی زوجه، موجب ورود ضرر به خریدار و زوج می گردد.

خدمات گروه وکلای مهر در معرفی وکیل خوب مهریه

همواره موضوعات و مسائل مختلفی در خصوص دعاوی  مرتبط با مهریه وجود دارد که تخصّص و تبحر کافی در آن ها، علاوه بر دارا بودن دانش حقوقی و تسلّط نسبت به قوانین و مقررات مربوطه و آگاهی از آخرین اصلاحات انجام یافته از سوی قانونگذار، نیاز به داشتن تجربه دارد.

کانون وکلای مرکز

گروه وکلای مهر با بررسی و تتبع در قوانین مربوط به مهریه، با تشکیل کارگروه هایی متشکل از وکلای با سابقه، اساتید دانشگاه، قضات سابق دادگستری و نیز با بهره گیری از وکلای جوان، همواره در صدد یافتن بهترین راهکارهای حقوقی و قضایی در انواع دعاوی مربوط به مطالبه ی مهریه در هر یک از مراجع ذیصلاح فوق الاشاره و نیز دعاوی مربوط به اعسار از پرداخت مهریه و سایر دعاوی و امور مربوط به مهریه می باشد.

ضمن اینکه با توجه به بالا رفتن قیمت سکه و نیز تعداد بالای زندانیانی که به سبب عدم توانایی در پرداخت مهریه راهی زندان گردیده اند، لزوم بهره گیری از خدمات حقوقی یک وکیل خوب مهریه در تهران را مبرهن می سازد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با برترین وکیل خانواده در تهران با شماره های

021-88663925

021-88663926

021-88663927 تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

5/5 - (26 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *