مهاجرت کاری به لیتوانی

مهاجرت کاری به لیتوانی

درباره لیتوانی

لیتوانی در زمره کشورهای اروپای شرقی قرار دارد. پایتحت کشور لیتوانی شهر زیبای ویلنیوس است و واحد پول این کشور به تبعیت از اتحادیه اروپا، یوروست. زبان رسمی این کشور لیتوانیایی است که از زبآن‌های گروه هند و اروپایی محسوب می‌شود. این کشور در همسایگی بلاروس و روسیه قرار دارد و تا حد زیادی فرهنگ روسیه در این کشور رسوخ کرده است. جمعیت کشور لیتوانی بالغ بر چهار میلیون نفر است و از کشورهای بسیار کوچک اروپا محسوب می‌شود. با توجه به قرار گرفتن این کشور در کنار دریای بالتیک، این کشور دارای اسکله ای بسیار فعال می‌باشد. راه اهن این کشور به اتحادیه اروپا متصل است و راه سوق الجیشی اتصال اروپای غربی به اروپای شرقی محسوب می‌شود. سه فرودگاه بین‌المللی در لیتوانی وجود دارد.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در لیتوانی

با توجه به پیشرفت بسیار عالی کشور لیتوانی در نفوذ اینترنت پرسرعت در تمام این کشور، امکان کار در زمینه آی تی در این کشور کوچک و زیبای اروپای شرقی وجود دارد. ثبت شرکت در زمینه تولید مبلمان، ماشین آلات صنعتی و تولید تجهیزات الکترونیکی، تولید مواد اولیه داروسازی و شیمیایی، از مهم ترین و بهترین روش های سرمایه گذاری در لیتوانی محسوب می‌شود.

شرایط صدور ویزای کار لیتوانی برای خارجی ها

طبق قانون کار در اتحادیه اروپا، کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا دارد، ملزم به رعایت شرایطی است که برای آن‌ها مقرر شده است:

  • آگهی استخدام نیروی کار در کشور: کارفرما مکلف است ابتدا درخواست استخدام نیروی خود را به مدت سه ماه در سایت های کاریابی داخلی آگهی نماید. پس از انقضاء سه ماه از تاریخ انتشار آگهی، در صورتی که متقاضی جهت استخدام مراجعه ننماید به روش زیر عمل می‌شود.
  • آگهی استخدام نیروی کار در اتحادیه اروپا: آگهی بعدی در سطح اتحادیه اروپا منتشر می‌شود تا حتی الامکان، استخدام نیروی کار از داخل اتحادیه اروپا انجام شود. اگر در این مرحله نیز نیروی کار پیدا نشود، کار فرما می‌تواند با تعرفه کامل مشخصات فردی که به وی نیاز دارد از خارج از اتحادیه اروپا اقدام نماید.
بهترین وکیل مهاجرت به لیتوانی

متقاضیان خارجی کار در لیتوانی، می‌توانند برای کسب اقامت یک ساله از طریق یک پیشنهاد شغلی که از طرف کارفرمای معتبر لیتوانیایی صادر می‌شود اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار کشور لیتوانی

  • اصل گذرنامه با حداقل اعتبار یکساله و کپی از ان
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • اصل شناسنامه یا کارت شناسایی ملی و کپی از ان
  • رزومه شخصی یا cv از متقاضی
  • انگیزه نامه مهاجرت کاری به کشور لیتوانی
  • اصل مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات از دیپلم به بالا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • قرارداد تأیید شده کاری و گواهی پیشنهاد رسمی برای کار بین کارفرما و متقاضی (در صورت وجود) و کپی از ان
  • اصل گواهی مجوز استخدام کارمند خارج از اتحادیه اروپا برای کارفرما و کپی از ان پس از انتشار دو آگهی استخدام در لیتوانی و اتحادیه اروپا
  • اثبات توانایی مالی برای امرار معاش در کشور لیتوانی یا نامه تمکن مالی بانک کشور مبدا
  • سند اجاره نامه محل سکونت و اقامت در کشور لیتوانی و مدارک بیمه ای متقاضی
  • گواهی داشتن تحصیلات مرتبط با موضوع کار و حداقل یکسال سابقه کار در شغل مورد تقاضا

 

اجازه کار همزمان با تحصیل در لیتوانی

دانشجو یان بین‌المللی شاغل به تحصیل در لیتوانی، می‌توانند بیست ساعت در هفته از اجازه کار دانشجویی استفاده نمایند. کار همزمان با تحصیل در لیتوانی می‌تواند امتیازی جهت اقامت پس از تحصیل برای دانشجو فراهم نماید.

سایت های معتبرکاریابی در کشور لیتوانی

www.ldb.lt

www.cv.lt

www.careerjet.ae

www.learn4good.com

www.eslemployment.com

www.overseasjobs.com

 

اخذ اقامت و تابعیت لیتوانی از طریق مهاجرت کاری به لیتوانی 

اولین مجوز کاری در لیتوانی، یکسال اعتبار دارد و در صورت تمدید قرارداد با کارفرما می توان هر سال اقامت را تمدید نمود. آشنایی با زبان انگلیسی و لیتوانیایی برای متقاضی کار در لیتوانی ضرورت دارد. پس از 5 سال کار و اقامت در لیتوانی، امکان دریافت کارت اقامت دائم اروپا برای متقاضی وجود دارد و در صورتی که قصد اخذ پاسپورت لیتوانی را دارید، لازم است ده سال در لیتوانی اقامت داشته باشید. خانواده متقاضی کار در لیتوانی که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال وی می‌شوند، نیز امکان مهاجرت به لیتوانی را دارند.

ثبت شرکت در لیتوانی

 

دفتر اعزام نیروی کار به لیتوانی در تهران

دفاتر کاریابی بین‌المللی در تهران، در صورتی که تقاضای کار در کشورهای اروپایی وجود داشته باشد و کارفرما، نیاز خود جهت استخدام نیروی کار متخصص را ارئه نماید، می‌توانند نسبت به اعزام نیروی کار به اروپا اقدام نمایند. آثار حقوقی و شرایط قانونی کار در لیتوانی و دریافت ویزای کار اروپا و همچنین شرایط قانونی دریافت بلوکارت اروپا جهت استخدام در سراسر اروپا، در تخصص وکلای مهاجرتی مهر و همکار موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان می‌باشد. جهت مشاوره درباره نحوه سرمایه گذاری مطمئن در لیتوانی، معرفی موسسه حقوقی معتبر و سازمان فعال مهاجرتی در تهران و شرایط اعزام نیروی کار به لیتوانی با همکاران ما در گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *