نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی

نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی

نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی


نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی

آدم ربایی از جمله جرائمی است که بر علیه افراد انجام شده و از این رو، مجازات سنگینی در انتظار  افراد است. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی مطالبی را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

در قانون مجازات اسلامی

جرم آدم ربایی به اقدام برای ربودن فرد یا افراد دیگر، با نیت دریافت وجه یا انتقام یا … توسط تهدید و نیرنگ یا هر روش دیگری که عدم رضایت فرد ربوده شده را در پی داشته باشد، تعریف نموده است. انگیزه های آدم ربایی می تواند موارد مختلفی چون زورگیری، تجاوز، حذف اثر جرم، انتقام و … باشد. آدم ربایی نیز مانند هر جرم دیگری برای تحقق نیاز به سه رکن دارد که وکیل آدم ربایی در دفاع از موکل خود به آنها توجه می کند.

جرم آدم ربایی نیز مانند هر جرم دیگری از سه رکن قانونی، مادی و معنوی تشکیل شده است. مشاوره حقوقی با وکیل آدم ربایی مسلط به ارکان جرم، مسیر لازم برای موفقیت پرونده را کوتاه تر می کند.

مجازات جرم آدم ربایی

ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی، حبس از ۵ سال تا ۱۵ سال را برای مجرمان جرم آدم ربا یی در نظر گرفته است.

مجازات شریک جرم آدم ربایی، که به هر صورت از طریق تهیه شرایط و وسایل مورد نیاز به کمک مجرم شناخته شده باشد، طبق ماده ۷۲۶ قانون مجازات اسلامی، به حداقل جزای در نظر گرفته شده برای اصل جرم، که ۵ سال برای آدم ربایی است محکوم می شود.

حداکثر مجازات فوق، زمانی برای مجرم صادر می شود که فرد ربوده شده کمتر از ۱۵ سال سن داشته باشد، در اثر ربوده شدن متحمل آسیب های جسمی یا شرافتی شده باشد، یا ربودن توسط وسیله نقلیه انجام شده باشد.

نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی

لازم است بدانید ماده ۶۲۹ قانون مجازات اسلامی، دفاع در مقابل آدم‌ ربایی را یکی از موارد ممتاز دفاع مشروع دانسته که این دفاع، ممکن است تا حد قتل آدم ربا ادامه یابد، بدون این که مسئولیتی متوجه دفاع کننده باشد.

اصولا دفاع به شکل ارتکاب قتل در مقابل حمله‌ ای که برای ربودن انسان صورت می ‌گیرد تناسب ندارد؛ اما قانونگذار، این تناسب را لازم ندانسته و به همین جهت است که این عمل جزو موارد ممتاز دفاع مشروع به حساب می ‌آید.

نحوه دفاع در پرونده آدم ربایی

به نام خدا

ریاست محترم دیوان عالی کشور

با سلام و احترام

احتراماً اینجانب——— متهم در پرونده کلاسه ——— مطروحه در شعبه *** دادگاه کیفری *** استان  موضوع شکایت ——— که منجر به صدور دادنامه به شماره ——— مبنی بر محکومیت بر آدم ربایی گردیده اعتراض داشته و در راستای دفاع از حقوق شرعی و قانونی خویش و نیز در پاسخ به اعتراض شاکی، موارد زیر را به استحضار عالی می رساند.

بعد از این که متن بالا را نوشتید باید به طور کامل دلایل بی گناهی خود را شرح داده و به طور کامل آن را بنویسید.

در آخر باید به این نکته باید توجه کرد که برای دفاع در پرونده آدم ربایی بهتر است که از یک وکیل خبره در این زمینه مشورت و کمک بگیرید.

خدمات ما

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

وکیل مهاجرت آنلاین

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

روزها و ساعات تماس با دفتر وکیل محمدرضا مهری

روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵

تلفن های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره موبایل وکیل کیفری دادگستری در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

۵/۵ - (۲۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *