نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی


امروز با موضوع نمونه دادخواست ابطال سند رسمی با شما هستیم.

محکومیت به مجازات جرایم علیه اموال و مالکیت، از جمله کلاهبرداری ملکی و انتقال ملک اشخاص از طریق کلاهبرداری، مستلزم رد مال و استرداد مال برده شده می‌باشد.

در این گونه موارد با توجه به اینکه ممکن است سند مالکیت ملک مورد کلاهبرداری، به شخص کلاهبردار و یا شخص ثالث منتقل شده باشد، نیاز به ابطال سند رسمی دارد.

اما ابطال سند رسمی، با حکم کیفری محکومیت به کلاهبرداری غیر ممکن است و لازم است جهت استرداد سند مالکیت و انتقال به مالک قبلی، دادخواست ابطال سند رسمی تقدیم دادگاه حقوقی و یا همزمان با رسیدگی به امر جزایی به دادگاه کیفری تقدیم شود.

شرایط تنظیم دادخواست ابطال سند رسمی

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی، فقط منحصر به این موضوع نیست. گاهی اوقات ممکن است بر اثر اشتباه یا عمد شخصی، سند مالکیت رسمی در ملکی برای غیر صادر شود.

دعوای استرداد ثمن معامله

یا اسناد معارض در ملک واحد صادر شود و یا بر اساس حکم دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی، حکم به مصادره و یا تملک و سرپرستی ملکی صادر شود و بعد مشخص شود که اشتباهی صورت گرفته است.

بهترین وکیل ملکی تهران، اقدام به تنظیم نمونه دادخواست ابطال سند رسمی، نمونه رای ابطال سند رسمی، و مطالب مرتبط با نمونه دادخواست ابطال سند رسمی نموده است.

مقاله حاضر جهت درج در سایت گروه وکلای مهر، برترین گروه وکلای تهران تهیه و تنظیم شده است.

مطالب مرتبط با نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

  • نمونه دادخواست ابطال سند رسمی در چه مواردی کاربرد دارد؟
  • آیا می توان از نمونه دادخواست ابطال سند رسمی در دعاوی مشابه استفاده نمود؟
  • بهترین وکیل ملکی تهران جهت مشاوره و تنظیم دادخواست ابطال سند رسمی و تنظیم لوایح حقوقی درباره ابطال سند رسمی چه ویژگیهایی دارد؟
  • چه مدارک و مستنداتی جهت طرح دعوای ابطال سند رسمی در دادگاه حقوقی مورد نیاز است؟
  • نمونه رای ابطال سند رسمی چگونه قابل دسترسی است و وکیل ابطال سند رسمی تهران چه ویژگیهایی دارد؟
ابطال سند رسمی
ابطال سند رسمی

مدارک لازم جهت تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی

  • سند مالکیت ملکی که خواهان ابطال سند رسمی معارض و یا ابطال سند رسمی ان به دلایل دیگری هستیم.
  • در صورتی که سند ملک بر اثر جرم کلاهبرداری انتقال یافته است، رای قطعی دادگاه کیفری یک یا دو مبنی بر محکومیت به کلاهبرداری و رد مال.
  • مدارک شناسایی خواهان مانند کارت ملی و ثبت نام در سیستم ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه.
  • درخواست استعلام ثبتی و عنداللزوم ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی.
  • در صورتی که دادخواست ابطال سند رسمی توسط وکیل تقدیم می‌شود وکالتنامه وکیل پایه یک دادگستری.
مجازات قاچاق کالا و ارز

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

ریاست محترم دادگاه حقوقی تهران

با سلام و احترام، موکل این جانب آقای…. به حکایت مستندات پیوست، مالک رسمی یک دستگاه آپارتمان به پلاک ثبتی۱ فرعی از ۲ اصلی بخش ده تهران بوده است. خوانده محترم با توسل به وسایل متقلبانه، اقدام به اخذ وکالت انتقال اموال وی، به بهانه لزوم اعطای وکالت کاری، با تبانی سردفتر اسناد رسمی شماره ۰۰۰۰ تهران نموده و پس از ان اقدام به انتقال سند رسمی مالکیت به خواهان ردیف دوم، خانم ن- ه نموده است.

بر اساس دادنامه شماره ۱۱۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ تهران که طی دادنامه شماره ۲۲۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران قطعیت یافته است، خوانده ردیف اول و دوم به تحمل هر کدام سه سال حبس تعزیری و رد مال به اتهام کلاهبرداری محکوم شده اند و رد مال موصوف که آپارتمان مورد ترافع می باشد.

با توجه به انتقال سند مالکیت، جز با تقدیم این دادخواست و تقاضای ابطال سند رسمی میسور نمی‌باشد.

لذا تقاضای رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خوانده ها به ابطال سند رسمی و اعاده به وضع سابق و صدور سند مالکیت به نام موکل و پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

تنظیم دادخواست حقوقی توسط وکیل دادگستری

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی که در بالا توسط بهترین وکیل ملکی ایران و تهران درج شده است در پرونده کلاهبرداری ملکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در صورتی که نیاز به تنظیم دادخواست ابطال سند رسمی به جهات و دلایل دیگری توسط وکیل ابطال سند رسمی تهران و ایران دارید، با بهترین وکیل پایه یک دادگستری در گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

کارهای بدون سرمایه‌گذاری در بلغارستان

نمونه رای ابطال سند رسمی

درباره دادخواست آقای الف ج به طرفیت آقایان ح ب، ک ب و خانم ش ب، و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند، به خواسته ابطال سند رسمی یک قطعه زمین زراعی تحت پلاک ثبتی ۷۲ فرعی از ۲ اصلی اراضی سادات محله آبعلی، به شماره سند مالکیت ۳۲۴۸۹ صادر شده از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند و الزام به صدور سند مالکیت به نام خواهان و همچنین محکومیت خوانده ها به پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل از باب تسبیب، به این شرح که خواهان در دادخواست تقدیمی و در شرح دعوای ابطال سند رسمی به این شرح توضیح داده است:

سند مالکیت صادر شده در قریه مورد ترافع، در تعارض با حقوق وی بوده و بر اساس استشهادیه پیوست، ملکی که سند مالکیت ان به نام خوانده ها صادر شده است، قبلا در تصرف و مالکیت وی بوده است و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند بدون توجه به سابقه مالکیت و تصرف وی اقدام به صدور سند مالکیت نموده است.

اقدامات دادگاه در رسیدگی به پرونده ابطال سند رسمی

دادگاه پس از مطالبه پرونده ثبتی و مطالعه آن، مشاهده نموده است که آگهی های نوبتی در مهلت مقرر مورد اعتراض خواهان محترم قرار نگرفته و هیچ ادعایی نسبت به جریان ثبتی ملک از ناحیه ایشان که همجوار ملک مورد ترافع می باشد صورت نگرفته است.

نظریه کارشناس محترم ثبتی که مصون از اعتراض مانده است نیز، حکایت از صحیح بودن جریان ثبتی و مراحل صدور سند مالکیت دارد.

قرارداد جوینت­ ونچر

در ادامه رسیدگی خانم الف ج، وکیل پایه یک دادگستری به وکالت از خواهان اعلام وکالت نموده و مدر لوایح تقدیمی ادعای واگذاری ملک از سوی مورث خوانده ها به موکل خود را دارد و به استشهادیه ای استناد نموده است.

استدلال دادگاه بدوی در رد خواسته

فارغ از صحت و سقم موضوع با توجه به اینکه در تقدیم دادخواست این موضوع مورد ادعای خواهان نبوده و دعوا نیز مبتنی بر اعلام اشتباهات ثبتی مطرح شده است، اعای وکیل محترم خواهان نیز قابل پذیرش در این دادگاه نبوده و نیاز به طرح دعوای جداگانه دارد.

در مقام صدور رای، دادگاه با توجه به اینکه قانون ثبت از قواعد آمره بوده و عدم اعتراض خواهان در مهلت مقرر، سیر جریان ثبتی را مصورن از اعتراض قرار داده و همچنین محتویات پرونده و دفاعیات خوانده ها، با استناد پرونده ثبتی و نظریه کارشناس محترم که منطبق با موضوع پرونده و سیر صدور سند می باشد، به استناد ماده ۲۲ قانون ثبت و ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی، حکم به بطلان دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید.

رای دادگاه حضوری و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

محمدرضا مهری- دادرس شعبه اول دادگاه حقوقی رودهن

موارد تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی

در اموال منقول که سابقه ثبت دارند، دعوای ابطال سند رسمی در محل وقوع مال غیر منقول و ملک طرح می‌شود. شورای حل اختلاف، هیچ صلاحیتی جهت تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی منقول و غیر منقول ندارد و دعاوی ابطال سند رسمی صرفا در دادگاه‌های حقوقی قابل طرح است. گاهی ممکن است ابطال سند رسمی اتومبیل و یا سایر وسایل نقلیه که با سند رسمی منتقل می‌شوند نیز در دادگاه طرح شود.

گرفتن ضرر و زیان ناشی از جرم

در این گونه موارد معمولا دعوا در محل سکونت خوانده طرح می‌شود و اگر محل اقامت خوانده مشخص نباشد بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، در محل عقد قرارداد و یا آخرین محل سکونت خوانده و یا محل سکونت خواهان قابل طرح است.

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی
نمونه دادخواست ابطال سند رسمی

بهترین وکیل دعوای ابطال سند رسمی

نمونه دادخواست ابطال سند رسمی و همچنین نمونه رای ابطال سند رسمی، برای استفاده عزیزان در وب سایت گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ایران و تهران قرار گرفت. ملاحظه می فرمایید که طرح دادخواست ابطال سند رسمی، موضوعی کاملا تحصصی و حقوقی است که بدون مشاوره اولیه با وکیل متخصص دعاوی ملکی، امکان احقاق حق در دعوا کمتر خواهد شد.

شماره های تماس

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷
  • ۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

 

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

۵/۵ - (۴ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام طی شکایت بعمل آمده مجرمیت محرز شده و حکم به کلاهبرداری داده شده و حال مجرم متواری است
    سوال من این است که خواندگان ابطال سند چه کسانی اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *