نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری

نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری

نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری


امروز با بررسی نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری با شما همراهان همیشگی مهر پارسیان هستیم.

تملک اراضی مورد نیاز دولت یا شهرداری ها به استناد بند ب ماده 9 قانون زمین شهری و تبصره ان، امکان‌پذیر است.

چالش های قابل پیش‌بینی در زمان تملک اراضی بایر و دایر که به منظور ایجاد تاسیسات عمومی و طرح های مصوب شهری تملک می‌شود، همواره یکی از دعاوی قابل طرح در دادگاه حقوقی می‌باشد.

دادخواست ابطال سند شهرداری، به واسطه عدم رعایت شرایط تملک اراضی بایر و دایر مورد نیاز شهرداری ها، بر اساس ماده 23 آیین نامه قانون زمین شهری، قابل طرح در دادگاه حقوقی محل وقوع ملک است.

معرفی بهترین وکیل ملک در کرج، بهترین وکیل ملک در اصفهان، بهترین وکیل ملک در شیراز، بهترین وکیل ملک در دماوند، بهترین وکیل ملک در پردیس و سایر شهرهای استان تهران، رسالت دیگر دفتر وکالت محمدرضا مهری می‌باشد.

نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری، و مباحث مرتبط با نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری تهران، مبحث مورد بررسی در مقاله حاضر است که توسط بهترین وکیل ملک در ایران به رشته تحریر در آمده است.

سوالات مرتبط با نمونه دادخواست ابطال سند رسمی شهرداری

  • آیا امکان تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی در مواردی که شهرداری یا حاکمیت نسبت به تملک اراضی بایر و دایر اقدام نموده است وجود دارد؟
  • بهترین وکیل ملک در مازندران و گیلان جهت طرح دادخواست ابطال سند زمین شهری کیست و چگونه قابل دسترسی است؟
  • آثار حقوقی تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی شهرداری چیست و آیا خسارت‌های وارده نیز قابل دریافت است؟
  • قوانین مربوط به زمین شهری و قوانین و مقررات مربوط به شهرداری چگونه قابل دسترسی می باشد؟
وکیل در مورد ملک

متن نمونه دادخواست ابطال سند رسمی شهرداری

ریاست محترم دادگاه حقوقی تهران

با سلام و احترام، بر اساس مستندات پیوست، مورث موکلین این جانب، طبق سند قطعی شماره 37760 مو رخ 16 اردیبهشت 1340 یک قطعه زمین مشاع به مساحت 500 متر مربع پلاک ثبتی 2 فرعی از 74 اصلی را به بیع قطعی از خوانده ردیف اول خریداری نموده است.

مورث موکلین در تاریخ 17 مهر 1373 دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته است.

وراث حین الفوت وی بر اساس گواهی انحصار وراثت شماره 431 مورخ 26 شهریور 1374 صادر شده از شعبه 154 دادگاه عمومی تهران، که تصویر مصدق ان پیوست می باشد، خواهان های دعوی می‌باشند که از خریداری نمودن زمین مورد ترافع توسط مورثشان بی‌اطلاع بوده اند.

پس از اطلاع از موضوع ابتیاع زمین، ورثه به آقای ص خ مراجعه نموده و تقاضای تایید بیع منعقده را نمودند که به حکایت استشهادیه رسمی پیوست، موضوع توسط ایشان مورد تایید قرار گرفته است.

اما شهرداری تهران، بر اساس سند رسمی شماره 46378 به تاریخ 3 بهمن 1369 در دفتر اسناد رسمی 104 تهران، زمین مورث موکلین را با استناد به قرار گرفتن در طرح کشت اجباری، تملیک نموده است.

با توجه به عدم رعایت شرایط مقرر در قانون زمین شهری، جهت تملک اراضی بایر و دایر مورد نیاز شهرداری ها و بر اساس رای وحدت رویه 544 دیوان عالی کشور که در تاریخ 30 بهمن 1369 اصدار یافته و در حکم قانون می باشد، دعوای صدور رای به ابطال عملیات شهرداری تهران در دیوان عدالت اداری طرح شد و شعبه 40 دیوان عدالت اداری در دادنامه شماره 930112 در تاریخ 15 تیر 93 حکم به ابطال اقدامات شهرداری تهران در ملک مورد ترافع صادر نمود.

وکیل ملکی محمدرضا مهری

رای شعبه 40 دیوان عدالت اداری با اعتراض شهرداری تهران، در شعبه 7 تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررسی شد و طی دادنامه شماره 940123 مورخ 19 اردیبهشت 1394 قطعی شد.

با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، تقاضای صدور حکم به ابطال سند رسمی شهرداری تهران به شماره 46378 مورخ 30 بهمن 1369 تنظیم شده در دفتر اسناد رسمی 104 تهران، به نام شهرداری تهران و ابطال صورت مجلس تفکیکی شماره 12636 مورخ 10 تیر 1387 پلاک ثبتی موصوف اداره ثبت اسناد و املاک کن به واسطه عدم رعایت حقوق مورث موکلین و صدور حکم به محکومیت خوانده ها به پرداخت کلیه هزینه‌های دارسی و حق الوکاله وکیل را دارم.

با احترام مجدد محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری.

مراحل رسیدگی به دادخواست ابطال سند رسمی شهرداری

تقدیم دادخواست ابطال سند رسمی شهرداری یا هر سازمان دیگری در یکی از دفاتر خدمات قضایی تهران و مراکز استآن‌ها و در سایر شهرها در دفتر دادگاه.

پیوست نمودن کلیه مدارک و مستندات و پرداخت هزینه‌های دادرسی بر اساس قیمت معاملاتی ملک.

ثبت پرونده در دفتر دادگاه صدور دستور تعیین وقت رسیدگی و دعوت از طرفین و وکلای آن‌ها جهت حضور در جلسه رسیدگی.

استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک و عنداللزوم ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری.

اعلام ختم رسیدگی و صدور رای توسط ریاست محترم دادگاه و ابلاغ رای به طرفین دعوا.

تنظیم دادخواست ابطال سند شهرداری

یکی از مهم ترین مراحل طرح دعوای حقوقی در دادگاه حقوقی، مرحله تنظیم دادخواست است. افرادری که لازم است به عنوان خوانده دعوا قرار گیرند، تشخیص نوع دعوای اصلی  و فروعات دعوای حقوقی، چگونگی استناد به مدارک و مستندات و یافتن قوانین مرتبط که وکیل خواهان موکل خود را به واسطه آن‌ها ذیحق در طرح دعوای حقوقی می داند، دقت و تجربه ویژه ای را می طلبد.

قرار رد دعوا

گاهی ابطال سند رسمی زمین شهری و یا شهرداری به واسطه عدم رعایت قوانین و مقررات آمره، با یافتن روزنه ای توسط وکیل دادگستری امکان‌پذیر می‌باشد.

در پرونده‌های ملکی، داشتن سند مالکیت و سابقه تصرف و همچنین ایادی که اقدام به انتقال و یا تنظیم صورت مجلس تفکیکی نموده اند و سایر شرایط ملک کاملا باید مد نظر قرار گیرد.

مدارک لازم برای تنظیم داخواست ابطال سند رسمی شهرداری

داشتن سند مالیکت و در صورت عدم دسترسی به بنچاق، رونوشت سند از دفتر اسناد رسمی محل تنظیم سند رسمی انتقال ملک.

در صورت ورثه ای بودن مانند نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری در بالا، داشتن گواهی انحصار وراثت و وکالت از همه ورثه و همچنین مدارک شناسایی تمامی ورثه به انضمام وکالتنامه وکیل پایه یک دادگستری.

حتی المقدور نظریه کارشناس رسمی دادگستری در اثبات ادعای خواهان.

بهترین وکیل دعوای ابطال سند شهرداری

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل ملک در ایران، با داشتن قرارداد با وکلای سراسر ایران، اقدام به مشاوره حقوقی درباره دعاوی شهرداری ها و دعاوی اشخاص علیه شهرداری و سازمان های دولتی می‌نماید. سالها سابقه درخشان در پرونده‌های ملکی و دعاوی مربوط به ابطال سند رسمی و همچنین تنظیم لوایح حقوقی دعاوی املاک باعث اطمینان موکلین در این رشته به گروه وکلای مهر شده است.

یکبار مشاوره با بهترین وکیل ملک در ایران و تهران، می‌تواند باعث اخذ نتیجه مطلوب تر در پرونده‌های حقوقی عزیزان باشد. جهت مشاوره حقوقی با وکلای گروه وکلای مهر با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل خلع ید تهران

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

موبایل وکیل متخصص پرونده شهرداری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *