نمونه رای اعاده دادرسی کیفری

نمونه رای اعاده دادرسی کیفری

نمونه رای اعاده دادرسی کیفری


امروز با بررسی نمونه رای اعاده دادرسی کیفری با شما هستیم.

  • مرجع رسیدگی به اعاده دادرسی کیفری کجاست و چگونه می توان درخواست را ثبت نمود؟
  • مدارک لازم برای اعاده دادرسی کیفری چیست؟
  • دلایل پذیرش اعاده دادرسی کیفری و ارجاع به شعبه دیگر چیست؟
  • اگر مجازات بیش از حد قانونی تعیین شود مرجع تجویز اعاده دادرسی چه رایی صادر می کند؟

کلاسه پرونده: ۹۷/۶۲

شماره دادنامه: ۱۵۵ تاریخ رسیدگی: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

مرجع رسیدگی: دادگاه عالی تجدیدنظر انتظامی قضات

هیات دادرسان: حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس، دکتر رضا فرج اللهی مستشار، حجت الاسلام سید جواد حسینی اراکی عضو معاون

موضوع رسیدگی : اعاده دادرسی

خلاصه جریان پرونده:

اساس تخلف اعلامی علیه آقای … وکیل پایه یک دادگستری این است که وی ابتدا مبالغی را تحت عنوان قرارداد جعاله از موکل خود اخذ نموده و سپس قراردادهای وکالت با حق الوکاله دو میلیون ذریال جداگانه تنظیم و بر همان اساس تمبر ابطال نموده است.

در این راستا حقوق کانون وکلا تضییع شده و باعث خدشه دار شدن صداقت وکیل و نقض سوگند وکالت شده است.

کیفرخواست از سوی دادستان انتظامی وکلا صادر و پرونده به شعبه هفتم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز ارجاع شد که طی دادنامه شماره ۹۵۱۱۰۰۲۵۷ در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ اینچنین رای صادر نموده است.

صرف نظر از اعلام گذشت شاکی و اظهارات وی مبنی بر سوء تفاهم در اعلام شکایت انتظامی علیه وکیل، با توجه به اینکه اختلافات طرفین ناظر به مراوادات مالی بوده است لذا تخلفی از ناحیه وکیل مشتکی عنه احراز نمی شود و با رد کیفرخواست وکیل را از اتهام انتسابی تبرئه می نماید.

وکیل ورشکستگی به تقلب

آقای دادستان انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز به رای برائت وکیل اعتراض می نماید.

خلاصه اعتراض دادستان انتظامی به رای برائت وکیل

وکیل مورد تعقیب با عقد قرارداد جعاله به جاری قرار داد حق الوکاله مبالغ کلانی را از شاکی انتظامی دریافت نموده که به لحاظ عدم اطلاع کانون و فقدان وکالتنامه طبق فرم و عدم ابطال تمبر، موجب نقض نظامات قانونی و حقوق کانون شده است.

پرونده در شعبه اول دادگاه عالی  انتظامی قضات زرسیدگی و طی دادنامه شماره ۷۴۲/۱۳۹۶/۱۱/۲۹ اعمال ارتکابی وکیل یاد شده با اعمال یک درجه تخفیف وی را به دو سال ممنوعیت از وکالت محکوم نموده است.

اکنون وکیل تقاضای اعاده دادرسی دارد.

رای دادگاه تجدیدنظر عالی انتظامی قضات

صرف نظر از دفاعیات وکیل که مدعی است اخذ وجه از موکل به دلیل مراودات مالی بوده و با فرض مردود بودن این ادعاها، تخلف وی به شرح منعکس در پرونده رفتار خلاف شان وکالت می باشد.

مجازات این تخلف درجه ۴ است و از طرفی ماده ۸۰ ناظر به ماده ۷۶ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا می باشد و مجازات درجه ۴ در ماده ۷۶ تنزل درجه است.

چون مشارالیه به دلیل استرداد وجه به شاکی و رضایت شاکی انتظامی استحقاق تخفیف را داشته قهرا می بایست با ثبوت تخلف از یک درجه تخفیف طبق ماده ۸۵ بهره مند می شد.

بنابراین چون مجازات دو سال محرومیت از وکالت بیش از حد مقرر در قانون تشخیص می گردد و تقاضای متقاضی با بند چ از ماده ۴۷۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری انطباق دارد، ضمن تجویز اعاده دادرسی پرونده به شعبه دیگر دادگاه عالی انتظامی قضات جهت رسیدگی مجدد ارجاع می گردد.

وکیل مهاجرتی مجاز در ایران،موسسات مهاجرتی مجاز

رئیس دادگاه تجدید نظر انتظامی قضات       مستشار دادگاه                  عضو معاون دادگاه

سیداحمد مرتضوی مقدم                     دکتر رضا فرج اللهی           سید جواد حسینی اراکی

وکیل تضمینی اعاده دادرسی کیفری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *