وکیل متخصص ملک

وکیل متخصص ملک

وکیل متخصص ملک


امروز با موضوع وکیل متخصص ملک با شما همراه هستیم.

به آن دسته از دعاوی حقوقی و کیفری که به نوعی موضوع آن ها املاک است دعاوی ملکی گفته می شود.

وکیل متخصص در زمینه ملک وکیلی است که علاوه بر آنچه در قوانین نوشته مندرج گردیده آنچه را که در رویه نانوشته دعاوی املاک که ناشی از امور ثبتی و سایر قوانین مرتبط در این زمینه تاسی (پیروی) پذیرفته را بشناسد و توانایی مدیریت پرونده تحت هر شرایطی را داشته باشد.

پیچیدگی دعاوی ملکی و بار اثباتی این دعاویی در بسیاری از اوقات باعث گردیده تا اشخاص از نتیجه پرونده مایوس گردند و پرونده به بن بست‌هایی منتهی گردد که گشایش آن گره حقوقی به آسانی مهیا نگردد.

نکات مهم وکیل متخصص ملک

  • دعاوی ملکی شامل چه دعاویی می‌شود؟
  • چه قواعدی بر فروش املاک مشاعی (مشترک) حاکم است؟
  • شرایط و ارکان خلع ید شامل چه مسائلی است؟
  • پرتکرارترین و متداول ترین دعاوی ملکی کیفری شامل چه دعاویی است؟

کلاهبرداری در فروش و اجاره املاک (انتقال مال غیر)

کلاهبرداری به معنی بردن مال دیگری با استفاده از وسایل متقلبانه است.

وکیل برای شکایت از آدم ربایی

جعل سند املاک به چه شکل است؟

جعل طبق قانون به معنی ساختن سند یا نوشته یا ساختن مهر و امضای اشخاص یا خراشیدن، محو کردن یا اضافه کردن نوشته یا تاریخ به سند است به منظور و قصد انجام تقلب می‌باشد.

ممانعت از حق چیست

جرم ممانعت از حق زمانی مطرح می شود که شخصی مانع استفاده مالک از ملک خود شود.

تصرف عدوانی چیست

تصرف عدوانی به معنی به زور تصرف کردن ملک در اختیار دیگری است.

مالک سرقفلی یا حق کسب و پیشه چگونه می تواند حق را به دیگران انتقال دهد؟

اگر مالک سرقفلی یا حق کسب و پیشه در اجاره نامه حق انتقال به غیر را داشته باشد، می تواند با اجاره نامه رسمی برای همان شغل یا شغل مشابه، به دیگران انتقال دهد.

ولی اگر این حق در اجاره نامه از مستاجر سلب شده باشد یا اجاره نامه ای در بین نباشد، مستاجر می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای تجویز (اجازه) انتقال منافع به غیر نماید که بعد از صدور رای، مستاجر جدید با همان شرایط قائم مقام مستاجر قبلی می باشد و این حکم بعد از قطعیت ۶ ماه مهلت انتقال به مستاجر بعد را دارد.

وگرنه ملغی الاثر (بی اثر) خواهد بود، لازم به ذکر است که مستاجر اگر بدون اجازه مالک ملک یا حکم دادگاه سرقفلی را به غیر انتقال دهد موجر حق درخواست تخلیه ملک را دارد و مستاجر در این صورت مستحق نصف حق و پیشه می باشد.

فروش ملک مشاعی بدون رضایت مالکین دیگر امکان پذیر است؟

شریک مال مشاع (مشترک) هر وقت بخواهد می‌تواند تقاضا کند که ملک مشاع بین او و شرکای دیگر تقسیم شود. مگر در مواردی که تقسیم به موجب قانون امکان پذیر نباشد.

جرم استخراج غیرمجاز رمزارز

گاهی شرکا پیش خود توافق می‌کنند که مثلا یک زمینی را که حدود هزار متر می‌باشد، بین خود و به صورت مشخص کردن سهم هریک که کجای زمین واقع گیرد انجام دهند و در مورد متراژ زمین نیز توافق میکنند که در این صورت اداره ثبت و املاک اسناد میتواند سند را تنظیم و صادر کند.

اما در اکثر مواقع شرکا راضی به تقسیم نمی‌باشند و یا در کل ملک قابل تقسیم و یا افراز نمی‌باشد که در این صورت هر یک از شرکا می‌توانند برای فروش ملک مشاع (مشترک) اقدام کنند.

شرایط و ارکان طرح دعوای خلع ید چیست؟

ارکان اصلی در دعوای خلع ید بر خلاف تصرف عدوانی اثبات مالکیت خواهان می باشد. یعنی خواهان باید دلایل مالکیت خود را به دادگاه تقدیم کند و در واقع این دعوا فرع بر اثبات مالکیت می باشد.

اگر اصل مالکیت مورد نزاع باشد دعوای خلع ید قابلیت طرح نداشته و ابتدا خواهان باید طی دادخواستی مستقل مالکیت خود را ثابت نماید سپس دادخواست خلع ید را تقدیم کند یکی دیگر از ارکان دعوای خلع ید اثبات تصرف غاضبانه یا در حکم غاضبانه خوانده می باشد.

تصرف غاصبانه تصرفی است که بدون رضایت و اجازه مالک و قانون باشد، در واقع این دعوا، دعوای غصب می باشد و هیچ قراردادی بین مالک و متصرف وجود ندارد.

شرایط طرح دعوای رفع تصرف عدوانی چیست؟

طبق ماده ١۵٨ قانون آیین دادرسی مدنی این دعوا بدین صورت تعریف شده (ادعای تصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول (مالی که امکان جابجایی و نقل مکان ندارد) را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به ان مال درخواست نماید.)

وکیل خوب ملک مرکز تهران

بنابراین طبق این ماده اولا الزامی نیست که متصرف حتما مالک باشد ثانیا بدون رضایت متصرف سابق مال از تصرف وی خارج شده باشد.

یعنی نیازی به اثبات مالکیت نیست و سبق (سابقه تصرف) خواهان و لحوق (موخر بودن) تصرف خوانده کفایت می کند ثالثا مال باید غیر منقول باشد و خواهان اعاده تصرف خود را از دادگاه درخواست نماید وگرنه دادگاه تکلیفی به اقدام ندارد.

الزام به اخذ پایان کار چه مراحلی دارد؟

پس از اتمام عملیات ساختمانی، در صورتی که ساختمان مورد تایید شهرداری باشد و مواردی همچون خلافی یا بدهی نداشته باشید، شهرداری و یا سازمان متولی امر مدرکی تحت عنوان “پایان کار” به شما می دهد.

این مدرک پایان عملیات ساختمانی را تایید می کند. پایان کار یکی از مهمترین مدارکی است که یک ساختمان دارد و در آن کاربری ملک مشخص می‌شود.

گواهی پایانکار سندی است که پس از اختتام کلیه عملیات ساختمانی براساس تقاضای مالک یا وکیل قانونی آن توسط شهرداری و با توجه به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می گردد.

گواهی پایانکار باید به تائید کلیه ناظران ساختمانی رسیده که پس از صدور شناسنامه فنی و ملکی توسط سازمان نظام مهندسی در شهرداری صادر می گردد.

آیا دعوی الزام به تنظیم سند با خسارت تاخیر قابل جمع می باشد؟

هرگاه طرفین عقد توافق نمایند که متعهد در صورت عدم اجرای تعهد یا تاخیر در انجام تعهد مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت نماید، اصل حاکمیت اراده اقتضا می کند که مبلغ مورد توافق را درخواست نماید.

توافق طرفین در میزان این مبلغ الزام آور بوده و این خسارت نه فقط برای عدم اجرای تعهد، بلکه برای تاخیر آن نیز قابلیت اجرا داشته و درخواست خسارت تاخیر با اصل اجرای متعهد منافاتی نداشته و در یک دادخواست قابل طرح می باشد.

وکیل امور بانکی متخصص و با تجربه

خریدار تحت چه شرایطی می‌تواند الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی بخواهد؟

خریدار قبل از اقامه دعوی باید اطمینان حاصل کند که ملک مورد معامله، در رهن یا بازداشت نباشد، زیرا دادگاه به انتقال ملکی که در رهن دیگری یا بازداشت است، رای نخواهد داد.

در این حالت باید فک (آزادسازی) رهن مورد معامله را نیز از دادگاه بخواهد.

در نهایت هرگاه مالک حاضر به امضای سند انتقال به نام خریدار نشود (بر خلاف تعهد) نماینده دادگاه سند انتقال را در دفتر اسناد رسمی به نام خریدار امضا می‌کند..

بنابراین تسلیم مبیع (ملک فروخته شده) بعد از صدور حکم الزام به تنظیم، دعوایی جداگانه محسوب میشود که از آثار حکم الزام به تنظیم سند نخواهد بود.

قرارداد اجاره چگونه باید تنظیم شود؟

اجاره عقدی است که به‌ موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره (مورد اجاره) می‌شود و تبعا می‌تواند در آن هرگونه دخل و تصرفی کند.

باید در نظر داشت که مالکیت به هر نحو و صورت و در قالب هر یک از عقود که باشد اختیار تام مالک نسبت به مملوک خود است.

گر چه عنوان عقد اجاره ممکن است این توهم را به‌ وجود آورد که مستاجر مالک مورد اجاره نمی‌شود.

بنابر‌این نمی‌تواند همانند مالک در مورد سرنوشت آن تصمیم‌ گیری کند، لیکن به حکم ظاهر ماده قانونی یاد شده چون مستاجر مالک منافع مورد اجاره می‌شود، می‌تواند در مدت اجاره نسبت به منافع مورد اجاره دخل و تصرف مالکانه کند اعم از انتقال، هبه (هدیه دادن)، صلح و غیره.

متصرف به چه کسی گفته می‌شود؟

متصرف کسی است که مال را در اختیار دارد و مورد استفاده قرار می دهد و ممکن است مالک باشد یا نباشد.

وکیل با تجربه ملک تهران

دعوای تصرف عدوانی، چه در بعد کیفری و چه در بعد حقوقی، از دعاوی مبتلا به است.

در دعوای تصرف عدوانی فرد می‌تواند از طریق حقوقی یا کیفری اقدام کند و در انتخاب آنها تا حدودی اختیار دارد؛ اما نحوه اثبات و اقدامات فرد در هر یک از این انتخاب‌ها متفاوت است.

از این‌ رو او باید با توجه به ادله اثباتی خود یکی از این دو راه را انتخاب کند تا از اتلاف وقت خود و مراجع قضایی بکاهد.

بدون گواهی پایان کار، می‌توان صورتمجلس تفکیکی را گرفت؟

صورتمجلس تفکیکی با استفاده از گواهی پایان کار ساختمان توسط اداره ثبت اسناد و املاک تهیه می‌شود، این صورتجلسه صرفا به تعریف حدود اربعه واحدهای مستقل و ذکر مساحت آنها و شماره گذاری آنها می پردازد بی آنکه به مالکیت خصوصی واحدها بپردازد.

وکیل تضمینی ملک تهران

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث دعاوی  ملکی یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *