نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول

نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول

نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول


امروز با ارائه نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول همراه شما هستیم

جعل و استفاده از سند مجعول، گاهی از اوقات بدون اطلاع و علم و قصد دارنده سند مجعول اتفاق می افتد.

در مواقعی که دارنده چک جعلی و یا سند جعلی، اقدام به ارائه ان به مراجع رسمی و غیر رسمی می‌نماید، جرم استفاده از سند مجعول محقق می‌شود.

اما ممکن است در دام جاعلین حرفه ای گرفتار امده باشید.

مباحثی از قبیل تشخیص اصالت سند از جعلیت ان و همچنین دقت در دریافت اسناد و دادن رسید در هنگام دریافت و ارائه رسید، می‌تواند راه حل مناسبی در مقابله با کسانی باشد که با سند مجعول اقدام به خرید از مراکزی نموده و بعد دارنده سند مجعول، بدون اطلاع از جعلیت سند، مبادرت به ارائه ان می‌نماید.

گروه وکلای مهر با داشتن پرونده‌های متعددی در زمینه جعل و استفاده از سند مجعول، و اخذ آرای کیفری در پرونده‌های جعل و استفاده از سند مجعول، یکی از نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول را جهت مطالعه عموم و ارتقای سطح دانش حقوقی افراد جامعه در وب سایت تخصصی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تخصصی ترین موسسه حقوقی کشور قرار می‌دهد.

بهترین وکیل کیفری در تهران

مباحث مرتبط با نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول

  • نحوه تنظیم لایحه دفاعیه در پرونده جعل و استفاده از سند مجعول چگونه است؟
  • بهترین وکیل کیفری تهران چه کمکی به ما می کند؟
  • آیا قبل از اثبات جعلی بودن سند می توان درخواست ابطال سند را از دادگاه حقوقی خواست؟
  • آیا جعل و استفاده از سند مجعول از جرایم قابل گذشت است؟
  • گذشت شاکی و مدعی خصوصی در جرم جعل و استفاده از سند مجعول چه اثری دارد؟
  • عدم طرح شکایت از سوی مدعی خصوصی چه تاثیری دارد؟
  • بهترین وکیل جهت اعلام وکالت در پرونده جعل و استفاده از سند مجعول کیست؟

جرم جعل و استفاده از سند مجعول

جهت مطالعه توضیحات تکمیلی درباره جرم جعل و جرم استفاده از سند مجعول، به بخش تخصصی هر کدام از این مقالات در وب سایت گروه وکلای مهر مراجعه فرمایید.

نمونه رای دادگاه جعل و استفاده از سند مجعول

در خصوص اتهام خانم ف ع فرزند رضا ۴۷ساله، اهل ا ساکن تهران آزاد به قید کفالت با وکالت آقای نجم‌‌‍‍‍‍‍الدین موضوع شکایت آقای محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به وکالت از خانم ل ح م دایر برجعل امضا خانم ل ح م در ظهر یک فقره چک بشماره ۵۰۹۴۶۹/۱۹۲ مورخ۱۰ دی ماه ۱۳۸۵ بانک سپه مهر شیراز و استفاده از ان از طریق به اجرا گذاشتن چک در دایره اجرای ثبت شیراز.

موضوع شکایت وکیل خانم ل ح م بشرح منعکس در پرونده با توجه به محتویات پرونده ازجمله شکایت شاکی خصوصی، تحقیقات معموله و کیفرخواست دادسرای تهران، نظریه کارشناس رسمی دادگستری دایر بر عدم تعلق امضا مندرج در ظهر چک به خانم ل ح م بشرح برگ ۲۵۰ پرونده و ارائه یک برگ  اقرارنامه مورخ ۵/۹/۸۶ منتسب به خانم ف ع در پاسخ بازجویی مامورین از وی از سوی شاکی بشرح برگ ۳۰۷ پرونده که به موجب ان متهم به ارتکاب بزه انتسابی اقرار کرده است.

وکیل کیفری نوشهر

دفاعیات ناموجه متهمه و دفاعیات غیر موجه وکیل مدافع متهم و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده بزهکاری متهمه در نظر دادگاه محرز است.

علی ‌هذا مستندا به مواد ۴۷و ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی دادگاه نامبرده را از بابت جعل امضا شاکیه به تحمل شش ماه حبس تعزیری و ازبابت استفاده از سند معجول به پرداخت دوزاده میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم مینماید.

رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران است.

رییس شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومی جزایی تهران

رای دادگاه تجدید نظر با موضوع جعل و استفاده از سند مجعول

خانم ف ع با وکالت آقای نجم الدین  نسبت به دادنامه ۷۴مورخ ۳۱/۱/۸۷ صادره از شعبه ۱۱۷۳ دادگاه عمومی جزائی تهران به جهت محکومیت مکتسبه به ‌لحاظ جعل و استفاده از سند معجول به تحمل شش ماه حبس تعزیزی از بابت جعل و پرداخت مبلغ دو ازده میلیون ریال جزای نقدی از بابت استفاده از سند معجول تجدید نظرخواهی نموده‌ اند با توجه به مفاد لایحه تقدیمی تجدیدنظرخواه و عنایتا به مفاد صورت جلسات متشکله در این محکمه و با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی منتخب این محکمه که مصون از ایراد و اعتراض موثر و مدلل باقی مانده است.

اولا در خصوص اینکه سند مورد ادعا در موارد مطروحه جعل شده است ایراد و اعتراضی وارد نیست لکن دلایلی که مبین ان باشد که شخص تجدید نظرخواه اقدام به جعل موارد ادعایی نموده باشد در پرونده امر موجود نیست.

 در این خصوص ایراد و اعتراضی  را نسبت به دادنامه صادره وارد دانسته و به استناد تبصره یک از ماده ۲۲ از قانون اصلاح قانون تشکیل محاکم عمومی و انقلاب دادنامه صادره را در مورد جعل امضا نقض نموده و به جهت فقد دلایل لازمه کافیه بر توجه اتهام به متهمه در خصوص مورد جعل به استناد اصل ۳۷ از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حکم به برائت صادر و اعلام می‌گردد.

شکایت از کلاهبرداری های اینترنتی به پلیس فتا

ثانیا با عنایت به مفاد مندرجات پرونده مطروحه علی الخصوص اظهارات متهمه بشرح اعلام شده در دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر ایراد و اعتراض مدلل و موجهی که موجبات نقض دادنامه معترض عنه را در خصوص محکومیت به جهت استفاده از سند معجول فراهم نماید و یا بیانگر فقدان علم در خصوص مورد باشد ارائه و اعلام نگردیده است فلذا با رد اعتراض معنونه و در خصوص مورد به استناد بند  الف از ماده ۲۵۷ از قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه صادره را تایید نموده و اعلام می‌دارد رای صادره قطعی است. شعبه ۲۳ دادگاه تجدید نظر استان تهران

معتبرترین موسسه حقوقی ایران

وکلای پایه یک دادگستری و متخصص دعاوی کیفری، همکار گروه وکلای مهر، که تمامی اعضای ان از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در ایران هستند، با تلاش مستمر در اطلاع رسانی دقیق تغییرات قوانین کیفری و حقوقی و ارائه مشاوره تخصصی حقوقی در موضوعات مورد درخواست موکلین، پیشرو در ارائه خدمات حقوقی می‌باشند.

جهت تنظیم شکواییه کیفری و لایحه دفاعیه در پرونده‌های جعل و استفاده از سند مجعول، به عنوان مشاوری امین در کنار شما هستیم.

نمونه پرونده‌های موفق تخصصی ترین گروه وکلای ایران در وب سایت رسمی و تخصصی گروه وکلای مهر، معرف خدمات ماست.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه وکیل کیفری تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

وکیل دادسرای ناحیه دو

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • با سلام . در مورد حکمه تخلیه ملک.. من در دادگاه بودم و روز قبل تر از رئیس مجتمع قضایی درخواست مهلت کرده بودم که فرمودند فردا بیا تا بررسی کنم . من فردا رفتم و ایشان در جلسه بودند و به مامور اجرائیات مراجعه کردم وقاضی اجرای احکام و اعلام حضور کردم و گفتم که رئیس در جلسه هستند و من میروم طبقه بالا منتطر میشم تا جلسه تموم بشه تا دستور فرمایند و جلسه تموم شد و رئیس بررسی کردن و مهلت دادند تا یک پرونده ای در مورد همین دعوی در تجدید نظر دارم و رئیس با تماس به تجدید نظر و خلاصه مهلت دادند وبا مامور اجرا تماس گرفت و فرمود دست نگه دارید تا نتیجه تجدید نظر معلوم شود . ومن وقتی به مامور اجرا پرسیدم که طرف مقابل کجا رفت مامور گفت که با یه مامور و طرف رفتند ملک را تخلیه کنند وزنگ زدم برگردند و من سریع اومدم بیرون از دادگاه و به سوی خونه ام رفتم و پدرم از قبل در نزدیکی خونه بوده و وقتی رسیدم پدرم گفت که طرف و مامور اجرا رفتند داخل خونه ودر را بستند حدودا ۲ ساعت وپدرم هر چی در زده بوده در را باز نکرده بودند . و من وقتی رسیدم بعد از نیم ساعت از خونه من در اومدند و رفتند و در صمن ۵ ماه پیش من وهمسرم و ۲ فرزندم را در آورده بودند و قفلها را تعویض کرده بودند . سوالمن از شما عزیز محترم اینه که این کار خلاف هست یا نه .. در ضمن با پارتی بازی دارن خوونه من را از دستم در میاورن و یک قاضی باز نشسته ای که آشنای طرف مقابل هست با ۲ چشم خود دیدم که پرونده ما رو باز میکنه و سفارش میکنه … التماس میکنم از شما وکلای عزیز راهنمائیی م کنید علی صفری از اراک . به خدا من کسی رو ندارم که کمک کنه پول وکیل هم ندارم و سواد آنچنانی هم ندارم .‌ با تشکر . خاک پای تون هستم خودم و خانواده ام

    • سلام جناب صفری
      لطف کنید به کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در شهرستان اراک مراجعه کنید.
      در این مرکز اداره معاضدت حقوقی کانون وکلای دادگستری نسبت به معرفی وکیل جهت مشاوره حقوقی رایگان و حضوری به شما اقدام خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *