وکیل دادسرای ناحیه دو

وکیل دادسرای ناحیه دو

وکیل دادسرای ناحیه دو


با معرفی وکیل دادسرای ناحیه دو تهران با شما هستیم.

موضوع مهمی که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم این است که وکیل متخصص دادسرای ناحیه ۲ تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و این که خود دادسرای ناحیه ۲ تهران بر روی چه پرونده‌هایی تمرکز دارند و وکیل دادسرای ناحیه ۲ تهران در روند پرونده چه تاثیری دارد.

موضوع‌هایی که در این مقاله آنها را رسیدگی می‌کنیم بسیار مهم هستند و با کمی تأمل می‌توانید حتی سرنوشت پرونده‌های خود را که بعضی از ان ها شاید سال ها است که وقت و زندگی شما را مختل کرده اند را به راحتی تغییر دهید.

پس با گروه وکلای رسمی مهر پارسیان در این مقاله جذاب و کار امد همراه باشید.

برای این موضوع اول باید بدانیم وکیل متخصص به چه کسی گفته میشود؟

با تحقیقات انجام شده فهمیدیم که بیشتر دعوی هایی که در دادسراهای مرکز تهران اقامه میشود دعواهای خانوادگی است و وکیلی که ما امروز به شما معرفی میکنیم بهترین وکیل کیفری دادسرا ناحیه ۲ تهران هستند که میتوان در این زمینه پس از تنظیم وقت و دریافت مشاوره و پرونده‌های خود را با خیال راحت به ایشان بسپارید.

دادسرای ناحیه ۵ صادقیه تهران

دکتر محمد رضا مهری و وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان در زمینه دادسرای ناحیه دو تهران تمرکز قبول پرونده داشته‌اند و در این زمینه بسیار متبحر هستند.
وکیل کیفری کیست؟

وکیل شمال تهران

به وکیلی گفته می شود که در دعاوی کیفری تخصص دارد. دعاوی کیفری به مجموعه ای از امور خاص گفته می شود که پس از طرح آن دعاوی، دادسرا شروع به رسیدگی نموده و اقدام به کشف جرم، تعقیب متهم، تحقیقات مقدماتی می‌نماید.

موضوعات وکالت در دعاوی کیفری شامل موارد ذیل است و توصیه می شود قبل از اقدام شخصی در مراجع قضایی از اطلاع رسانی های وکیل مجرب در دعاوی کیفری ( وکیل کیفری ) آگاه باشید.

حقوق کیفری چیست؟

حقوق جزا یا کیفری شاخه‌ای از حقوق عمومی است. مونتسکیو حقوق عمومی را مناسبات میان حاکمان و حکومت شوندگان می‌دانست اما این تعریف جامعی برای این رشته از حقوق نیست و بهتر است گفته شود که حقوق عمومی مجموعه‌ی قواعد حاکم بر دولت و مناسبات دولت و سازمان‌های وابسته‌ی آن با مردم است، البته در جایی که این سازمان‌ها در مقام اِعمال حق حاکمیت باشند.

حقوق کیفری زیر مجموعه‌ این حقوق قرار دارد و به انواع جرائم و چگونگی مجازات‌های آن‌ها می پردازد. از زیر مجموعه‌های حقوق کیفری می‌توان به این شاخه‌ها اشاره کرد:

حقوق کیفری عمومی که به قواعد کلی و مشترک همه جرایم و مجازات‌ها، بدون بررسی جرمی خاص، می‌پردازد. مثلا تعریف جرم و انواع مجازات‌ها.

دادسرای ناحیه دو تهران

حقوق کیفری اختصاصی: در این بخش به ویژگی های اختصاصی هر جرم در قانون و جرائم و مجازات های ان پرداخته می‌شود و معمولا به جرایم علیه اشخاص مثل قتل، آدم ربایی. جرایم علیه اموال مانند کلاهبرداری، سرقت و خیانت در امانت و جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی مانند جاسوسی.

کلانتری 101 تجریش

آیین دادرسی کیفری. این بخش از حقوق کیفری بررسی مقررات و نحوه‌ی رسیدگی به جرایم و شکایت های کیفری در دادگاه‌ها و دادسراها است و نحوه‌ی عمل ضابطان قضایی در مواجهه با جرایم را شرح می‌دهد.

کیفر شناسی: این علم بررسی و تشریح چگونگی اجرای مجازات‌هاست، مثلا نحوه‌ی نگه داری زندانیان، اعطای آزادی مشروط، پیش بینی اقدامات تامینی متناسب با شخصیت بزهکار.

حقوق بین الملل کیفری: این دسته از علم حقوق اختصاص دارد به قواعد حقوقی حاکم بر جرایم ناقض حقوق بین‌الملل.
وکیل دادسرای ناحیه دو

ویژگی های وکیل کیفری

طبق قانون وکالت،کارآموزان وکالت و یا وکلای پایه دو دادگستری، در پذیرش پرونده‌های کیفری محدودیت هایی دارند و امکان قبول و اعلام وکالت در همه پرونده‌های کیفری را ندارند.

پرونده‌هایی که مرجع تجدید نظر از آرای صادره، دیوان عالی کشور می باشد، فقط در صلاحیت وکیل کیفری است که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری باشد و در پرونده‌های حقوقی نیز، وکیل حقوقی، در صورتی که فاقد پروانه وکالت پایه یک دادگستری باشد، دارای محدودیت هایی از سوی قانون‌گذار می‌باشد.

پس درابتدا لازم است به این موضوع توجه فرمایید که جهت انتخاب وکیل پایه یک دادگستری کیفری، بررسی این موضوع که وکیل منتخب شما، صلاحیت ورود به دعوی کیفری مورد نظر شما را دارد یا خیر، از اولویت ها می‌باشد.

مدارک لازم جهت طرح پرونده کیفری

  • وکالتنامه وکیل دادگستری
  • شکایت‌نامه (شکواییه)
  • کارت ملی
  • استشهادیه شهود (اگرراه اثبات شهادت شهود باشد)
  • مشخصات مشتکی عنه (کسی که از او شکایت شده یا متهم) (در صورت مشخص بودن)

شکواییه یا شکایت‌نامه می‌تواند در هر برگی نوشته و تسلیم دادسرای محل وقوع جرم شود. درشکواییه مشخصات شاکی، مشخصات وکیل دادگستری،تاریخ و محل وقوع جرم، موضوع جرم، میزان ضرروزیان ناشی از جرم، مشخصات مشتکی عنه (شخصی که شما ازوی شکایت کرده اید)

نمونه رای جعل و استفاده از سند مجعول

البته با وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تمام این موارد به وسیله سامانه ثبت خواهد شد و به شعبه صالح دادسرا ارسال خواهد شد.

ثبت دادخواست و ارجاع پرونده به دادسرا از طریق پیام و سامانه ثنا به اطلاع افراد خواهد رسید.

دادسرای ناحیه شش تهران

دلایل و مستندات شکایت، قید شده و به دفتردادستان محل وقوع جرم تقدیم می‌شود و در صورت نیاز به انجام تحقیقات بیشتر، دادستان به مرجع انتظامی دستور تکمیل تحقیق صادر می نماد وپس از آن به یکی از شعب دادیاری یا بازپرسی ارجاع میشود.

شکایت کیفری به نوعی از شکایت اطلاق می شود که بر خلاف شخصی که ارتکاب به عمل خلاف قانون نموده تنظیم شده و قانون وی را مجرم دانسته و برای فرد مجرم مجازات در نظر گرفته است. شکایات کیفری میتواند در فرم های چاپی مخصوص باشد اما شکایت دست نویس هم قابل قبول می باشد.

اما در صورتی که وکیل پایه یک کیفری، اقدام به بررسی پرونده و انجام امور وکالت دعاوی کیفری نموده باشد، می تواند شکواییه ای منظم، دقیق و مستدل برای ارائه به دادگاه تهیه نموده و شانس موفقیت پرونده را بالاتر ببرد

اهمیت وکالت دعاوی کیفری

شاید ادعای اینکه دعاوی کیفری ارزش و اهمیت بالاتری نسبت به دعاوی حقوقی دارند، دور از واقعیت نباشد. بدان جهت که دعاوی حقوقی عموماً با جرائم مرتبط با جان مردم و آبرو و مال آنها در ارتباط است و هر دو طرف دعوا برای احقاق حقوقی چون حق زندگی، سلامتی، حیثیت، امنیت و مال خود که از جمله حقوق اولیه یک انسان است به طرح و پیگیری دعوا می پردازند.

با اعطای حق وکالت دعاوی کیفری به یک وکیل خوب و باتجربه شکایت‌های کیفری می‌توان بیشترین اطمینان را از وکیل پایه یک کیفری موفقیت پرونده کیفری کسب نمود تا نسبت به شکایت مطروحه و دلایل و مستندات ارائه شده اظهار نظر شود.

موسسه مهاجرتی دادآور مهر

شکایت نامه باید حاوی این مطالب باشد که یک وکیل کیفری خوب در تهران می‌تواند در تنظیم آن کمک کند:

شرایط تنظیم شکواییه کیفری

۱ـ مشخصات و آدرس شاکی
۲- مشخصات مرتکب یا مرتکبین جرم (مشتکی عنه ) در صورت امکان و اعلام نشانی آنها.
۳ـ محل وقوع جرم.
۴ـ شرح عمل مجرمانه مورد ادعا و چگونگی و تاریخ وقوع آن.
۵ـ دلایل ارتکاب جرم و درصورت وجود شهود، نشانی آن‌ها.
۶ـ میزان خسارت وضرر و زیان وارده، در صورت ورود خسارت و امکان تعیین آن. در شکواییه مطروحه، شاکی شکایتش را بیان و از مقامات قضایی می‌خواهد که به آن رسیدگی کنند.

وکیل دادسرای ناحیه ۱۵ تهران

باید توجه داشت که بسیاری از پرونده‌های کیفری مطرح شده از طرف شاکی خصوصی، با گذشت وی مختومه نخواهند شد و پرونده از لحاظ جنبه‌ی عمومی جرم، پیگیری می‌شود.

در شکایت های کیفری، به شکایت کننده شاکی و به طرف او مشتکی عنه یا متهم گفته می‌شود.
برای دعوت کردن طرف شکایت کیفری (متهم) به دادگاه برگه ای بنام احضاریه برای او فرستاده می‌شود.

اگر متهم (مشتکی عنه) به احضاریه توجه نکند و در وقت تعیین شده خود را به مرجع قضایی معرفی نکند یا مکان او نامعلوم باشد، برای او حکم جلب صادر و در صورت مشاهده ماموران انتظامی او را جلب و به دادگستری می‌برند.

ثبت شکایت کیفری چگونه است؟ چنانچه برای طرح شکایت اخذ وکیل شده باشد، وکیل از طریق خودکاربری خود، شکایت را ثبت می‌نماید اما اگر وکیل اخذ ننمایند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توان شکایت خود را ثبت نمود.

وکیل پایه یک دادگستری در شهران

برای ثبت شکایت چه مواردی باید قید شوند؟ مشخصات و آدرس شاکی، مشخصات مرتکب یا مرتکبین جرم،محل وقوع جرم، شرح عمل مجرمانه، مانند چگونگی و تاریخ وقوع آن، دلایل ارتکاب جرم و درصورت وجود شهود، نشانی آن‌ها و میزان خسارت وضرر و زیان وارد شده.

 

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۵۱ امتیاز)

آدرس مراجع

بهترين وكيل كيفري تهرانبهترین وکیل در سعادت آبادبهترین وکیل کیفریبهترین وکیل کیفری ایرانبهترین وکیل کیفری تهرانبهترین وکیل کیفری کرجدادسراي ناحيه دو تهراندادسرای ناحیه 2دادسرای ناحیه دو تهراندادسرای ناحیه دو سعادت آباددادسرای ناحیه دو کرجمحمدرضا مهری وکیل کیفریوكيل كيفري تهرانوکیل پایه یک دادگستری در شهرک غربوکیل پایه یک دادگستری کیفری تهرانوکیل پایه یک کیفریوکیل تضمینی کیفری تهرانوکیل تهرانپارس کیفریوکیل حقوقی شهرک غربوکیل خانم در سعادت آبادوکیل خانواده در تهران شهرک غربوکیل خانواده در سعادت ابادوکیل خانواده در شهرک غربوکیل خانواده شهرک غربوکیل خوب در شهرک غرب تهرانوکیل دادگاه کیفری تهرانوکیل دادگستری در شهرک غربوکیل در سعادت آباد تهرانوکیل در سعادت ابادوکیل دعاوی کیفری تهرانوکیل شهرک غربوکیل طلاق شهرک غربوکیل کیفری چیستوکیل کیفری خوب در تهرانوکیل کیفری شرق تهرانوکیل کیفری شمال تهران

۶ دیدگاه

  • سلام روزبخیر
    من سال ۳ ماه پیش از برادرم به جرم تجاوز شکایت شده من تمتام تلاشم انجام دادم تا از شاکی رضایت بگیرم الان میخواستم بدونم با جلب رضایت ایشون مجازات برادرم منتفی میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، پرونده‌ کیفری مطرح شده از طرف شاکی خصوصی، با گذشت وی مختومه نخواهند شد و پرونده از لحاظ جنبه‌ی عمومی جرم نیز پیگیری می‌شود.

  • سلام وقتتون بخیر،ظاهرا یه آقای از ما شکایت کرده، از کلانتری به من زنگ زدن ، میگن بازپرس گفته باید یه سری سوالات از من بپرسن و من ظرف مدت ۳ روز باید اونجا باشم . می‌خوام بدونم که، بدون اینکه هنوز ابلاغیه ای از دادسرا نیومده باید برم؟ و میخواستم بدونم که امکان داره که بازداشتم کنن؟

    • سلام وقت به خیر
      در صورتی که ابلاغیه کتبی با قید عدم حضور جلب است و با مهلت ۵ روزه به شما ابلاغ نشده باشه نمیتونن به واسطه عدم حضور و یا حضورتون شما رو بازداشت کنند و اگر این امر انجام بشه غیر قانونی و قابل شکایت است.
      معمولا مامور کلانتری بنا به دستور بازپرس طرف مقابل رو به عنوان مطلع دعوت میکنه تا حرفاشو بشنوه و صورتجلسه کنه این ابلاغ و احضار رسمی محسوب نمیشه.

  • با سلام
    با همسر بنده تماس گرفته آن و با لحن طلبکارانه ای گفتن فردا ساعت ۱۲ دادسرای ناحیه ۲ باش . بدون هیچ توضیحی و ابلاغی از قبل . آیا این کار قانونی هست ؟ و باید مراجعه کند ؟ گفتن اگر نیای خودمون میایم میبریمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *