نمونه رای طلاق توافقی

نمونه رای طلاق توافقی

نمونه رای طلاق توافقی


امروز با ارائه نمونه رای طلاق توافقی همراه شما هستیم.

تغییرات اساسی قانون طلاق توافقی طی دو سال گذشته، موجب محدودیت در صدور رای طلاق توافقی و همچنین کاهش آمار طلاق توافقی در ایران شده است.

اما آیا به راستی این سختگیری در صدور رای طلاق توافقی در پرونده های خانواده، توانسته است به ثبات خانواده ها بیانجامد؟

مشکل درخواست طلاق توافقی از سوی زوجین در سالهای اولیه زندگی چه بود؟

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی گروه وکلای رسمی مهر پارسیان تهران، به بررسی شرایط جدید درخواست صدور رای طلاق توافقی و بررسی نمونه رای طلاق توافقی و نقد آن خواهد پرداخت.

نکات مهم در نقد نمونه رای طلاق توافقی

  • آیا برای ثبت طلاق توافقی الزاما زوجین باید در دفتر رسمی طلاق حاضر باشند؟
  • مشاوره پیش از طلاق توافقی در مراکز خصوصی مشاوره امکان پذیر است؟
  • وکیل متخصص پرونده طلاق توافقی شمال تهران کیست و چگونه قابل دسترسی است؟

ثبت طلاق توافقی

ثبت طلاق بر اساس مقررات حکومتی لازم شمرده شده و عدم ثبت آن، مجازات به همراه دارد، ولی این امر تأثیری بر اصل تحقق طلاق ندارد.

یکی از دیدگاه های مطرح شده در خصوص ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده در شورای نگهبان بدین نحو است:

«در خصوص عبارت «ثبت طلاق موکول به تأدیه حقوق مالی زوجه است»، منظور از ثبت طلاق مشخص نیست که آیا اجرای طلاق است یا اینکه ثبت طلاق و اجرای صیغه طلاق، دو مقوله‌ی مجزا بوده و این ماده، صرفاً ثبت طلاق را مد نظر دارد.

وکیل مهریه عندالاستطاعه

از آنجا که اگر اجرای طلاق، مدنظر این ماده بوده، ماده مزبور دارای مغایرت شرعی خواهد بود.»

نمونه رای دادگاه درباره طلاق توافقی

درمورد دادخواست خانم ن فرزند ف به طرفیت اقای محمد علی فرزند.. به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق به شرح متن دادخواست، نظر به اینکه اولا رابطه زوجیت ایشان به استناد تصویر مصدق سند نکاحیه شماره ترتیب۱۰۰ مورخ ۷/۴/۸۷ تنظیمی در دفترخانه رسمی ثبت ازدواج ۱۳ حوزه ثبتی تهران محرز است.

دوم: سعی و تلاش دادگاه و مشاور در ایجاد صلح و سازش بین طرفین موثر واقع نگردید، و صدور گواهی عدم انصراف از طلاق نیز تقدیم دادگاه شده است.

لذا دادگاه با توجه به درخواست زوجین به استناد مواد ۱۱۳۳و ۱۱۴۶ قانون مدنی و مواد ۲۴و۲۶و۲۷و۳۱و۳۴ قانون حمایت از خانواده مصوب ۹۱ گواهی عدم امکان سازش بین زوجین صادر و اعلام می نماید.

به این ترتیب آنها می توانند حداکثر ۳ ماه از تاریخ ابلاغ دادنامه قطعی به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه و پس از وقوع نسبت به اجرای صیغه طلاق اقدام کنند.

 نوع طلاق با توجه به بذل و سایر حقوق مالی و قبول زوج خلع است.

زوجین دارای یک فرزند مشترک به نام مینا پنج ساله می باشندکه حضانت طفل در حال حاضر با زوجه است و زوج تعهد گردید ماهانه مبلغ ۰۰۰/۲۵۰/۱۱ ریال بابت نفقه به کارت زوجه بشماره ۳۰۷۸۶۹۲۹۲ بانک ملی واریز نماید و می تواند روزهای جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر فرزند خود جهت ملاقات از محل سکونت زوجه تحویل گرفته و پس از ملاقات در همین محل تحویل دهد.

متن بخشیدن مهریه

حسب اعلام طرفین جهیزیه در اختیار زوجه میباشد و متعلق به وی میباشد که به وی مسترد خواهد شد و حسب گواهی پزشکی قانونی زوجه باردار نمی باشد. رای صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز قابل تجدید نظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان می باشد.

دفتر وکیل طلاق توافقی شمال تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۲۵ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *