نمونه رای مطالبه وجه

نمونه رای مطالبه وجه

پرداخت وجوه مندرج در قرارداد، با توجه به توافق طرفین ممکن است به صورت اقساطی و یا یکجا باشد. گاهی متعهد به پرداخت وجه بنا به دلایلی از انجام تعهد سر باز زده و موجب طرح دعوای مطالبه وجه از دادگاه توسط خواهان می‌شود. با توجه به درخواست عزیزان مبنی بر قرار دادن سوابق پرونده‌های گروه وکلای مهر در وب سایت، نمونه آرای اخذ شده توسط دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل دادگستری در ایران، به همراه رای دادگاه تجدید نظر، به صورت تحلیلی در وب سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، قرار خواهد گرفت تا هم سوابق گروه وکلای مهر برای عزیزان روشن شود و هم از نظرات خود درباره مقالات سایت، ما را بی نصیب نگذارند.

سوالات مرتبط با نمونه رای دادگاه درباره مطالبه وجه

  • در چه مواردی مطالبه وجه از دادگاه درخواست می‌شود و آیا می توان قبل از سر رسید طلب دادخواست مطالبه وجه تقدیم دادگاه نمود؟
  • مطالبه وجه کمتر از دویست میلیون ریال در کدام مرجع قابل طرح است و هزینه‌های دادرسی مطالبه وجه چگونه محاسبه می‌شود؟
  • اگر ملکی با سند رسمی به شخصی منتقل شود و مالک قبلی مدعی مطالبه قیمت واقعی ملک را نماید، دعوای مطالبه وجه وی در دادگاه قابل استماع است؟

نمونه رای دادگاه درباره مطالبه وجه

شماره دادنامه:۸۸۰۹۹۷۰۲۲۸۲۰۰۶۰۷ مرجع رسیدگی: شعبه ۲۲ دادگاه حقوقی تهران تاریخ رای:۱۲ آبان ۱۳۸۸

رای دادگاه

درباره ادعای خواهان آقای ع- خ- گ، س- ت و ف- ی با وکالت وکیل پایه یک دادگستری، به طرفیت خانم ش- آ- م، با وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، به خواسته مطالبه قیمت واقعی و عادله ملک مورد تملک خوانده به پلاک ثبتی ۶۳/۲۰۹ بخش ۱۰ تهران موضوع سند رسمی شماره ۴۲۳۵۷ دفتر اسناد رسمی ۳۴۵ تهران، با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری و اثبات غیر واقعی بودن ثمن درج شده در سند رسمی مذکور، با احتساب هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل و دستمزد کارشناس، دادگاه نظر به اینکه عقد بیع، از عقود معاوضی است و به موجب ماده ۳۳۸ قانون مدنی، بیع عبارت است از تملیک عین به عوض معلوم، و پس از توافق بایع و مشتری در مبیع و قیمت ان، عقد بیع به ایجاب و قبول واقع می‌شود، مطالبه وجه بابت قیمت واقعی ملک، پس از انقضای مدت بیش از سه سال از تاریخ وقوع بیع، به بهای عادله روز، با اصول حقوقی و مقررات قانون در باب بیع، انطباق ندارد. بیع صحیح ان است که هنگام انعقاد ان ادای ایجاب و قبول و ثمن در ان دقیقا معین شود. با توجه به اینکه صحت عقد بیع انجام شده به موجب سند قطعی شماره ۱۵۶۲ که در شعبه ده دادگاه تجدید نظر تهران، به تایید نیز رسیده است، نمی توان پذیرفت که در هنگام وقوع عقد بیع، ثمن معامله مجهول بوده است تا بتوان اکنون با ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری قیمت عادله ملک را استخراج نمود. نظر به اینکه هر معامله ای که واقع شده باشد، محمول بر صحت است و فسادی در عقد بیع موضوع دعوا مشاهده نمی‌شود، و دعوای خواهان به اعتبار نا مشخص بودن ثمن معامله قابل پذیرش نیست. چون نا مشخص بودن ثمن معامله هنگام عقد بیع، موجب بطلان معامله است که درباره این موضوع قبلا رسیدگی قضایی صورت گرفته است. دادگاه با توجه به مراتب فوق، دعوی مطالبه وجه وقیمت واقعی و عادله روز موضوع معالمه را قابل پذیرش ندانسته و به استناد ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی مدنی حکم به بطلان دعوای خواهان صادر و اعلام می دارد. رای دادگاه حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران می‌باشد. رییس شعبه ۲۲ دادگاه حقوقی تهران

وکیل ملک در نیاوران

اعتراض به رای دادگاه درباره مطالبه وجه

با اعتراض وکیل خواهان، پرونده به همراه لوایح طرفین جهت رسیدگی به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال گردید. پس از ارجاع به شعبه و در وقت مقرر به شرح زیر رای دادگاه تجدید نظر صادر گردید.

شماره دادنامه: ۲۲ تاریخ صدور:۲۲ فروردین ۱۳۸۹ مرجع رسیدگی: شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر استان تهران

رای دادگاه تجدید نظر درباره مطالبه وجه

درباره تجدید نظر خواهی آقای ع- خ- گ و سایر تجدید نظر خواهان ها با وکالت آقای م- س به طرفیت خانم ش-آ- م با وکالت محمد رضا مهری و اعتراض به دادنامه شماره ۶۰۷ صادره از شعبه ۲۲ دادگاه حقوقی تهران، که خواسته خواهان ها مبنی بر مطالبه وجه را بلا دلیل تلقی نموده و حکم به بطلان دعوا صادر نموده است، این دادگاه، پس از مطالعه لایحه تقدیمی وکلای طرفین، هیچ یک از ادعاهای تجدید نظر خواهان را منطبق با شقوق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی نمی داند، زیرا ثمن معامله در سند رسمی درج شده و فروشنده، با امضا خویش اقرار به دریافت ثمن معامله نموده است. اینک اختلاف در تمام یا قسمتی از وجوه، پس از تنظیم سند رسمی فاقد وجاهت قانونی و مغایر با مندرجات سند رسمی است. از این رو، دادگاه به استناد مواد ۳۵۸ و ۳۶۵ قانون آیین دادرسی مدنی، ضمن رد تجدید نظر خواهی، رای دادگاه نخستین را استوار می‌نماید. این رای قطعی است.

رییس شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر استان تهران- مستشار دادگاه

با توجه به اینکه قبل از تقدیم دادخواست مطالبه وجه، تقاضای صدور قرار تامین خواسته شده و قرار تامین خواسته پس از تودیع خسارت احتمالی صادر گردیده و ملک مورد ترافع توسط وکیل خواهان ها بازداشت شده بود، پس از قطعیت رای بر بی حقی خواهان، خسارت اجرای قرار تامین خواسته مطالبه گردید که به شرح زیر توسط دادگاه رای صادر گردید.

ده وکیل برتر ملک شمال تهران

نمونه رای دادگاه درباره پرداخت خسارت حاصل از اجرای قرار تامین خواسته

شماره دادنامه: ۹۰۰۶۸ تاریخ صدور: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ مرجع صدور: شعبه ۲۲ دادگاه حقوقی تهران

در خصوص درخواست خانم ش- آ- م با وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به طرفیت آقای ع- خ- گ به خواسته مطالبه خسارات وارده از قرار تامین خواسته شماره ۱۶۴ مورخ ۳ خرداد ۱۳۸۸ این دادگاه، نظر به اینکه در اجرای قرار تامین خواسته، ملک خواهان بنا به درخواست وکیل خوانده بازداشت گردید و نظر به درخواست وکیل وی مراتب بازداشت ملک در ثبت اسناد و املاک نیز ثبت شده است. لذا با توجه به صدور حکم به بی حقی و بطلان دعوای مطالبه وجه و قیمت عادله روز، و قطعیت ان در دادگاه تجدید نظر استان تهران، شرایط و ارکان لازم جهت مطالبه موضوع خسارت ماده ۱۲۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، فراهم است. دادگاه دعوای وکیل خواهان آقای محمد رضا مهری را در مطالبه مبلغ یکصد میلیون ریال خسارت وارد دانسته و حکم به محکومیت آقای ع- خ- گ به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال در حق خواهان صادر و اعلام می‌نماید. رای دادگاه حضوری و قطعی است. رییس شعبه ۲۲ دادگاه حقوقی تهران

بهترین وکیل پرونده مطالبه وجه در ایران

نمونه رای دادگاه در پرونده مطالبه وجه، بنا به ادعای خواهان مبنی بر مطالبه قیمت عادله روز، بعد از انتقال سند رسمی و نمونه رای مطالبه وجه دادگاه تجدید نظر، در یکی از پرونده‌های گروه وکلای مهر برای عزیزان به صورت تحلیلی در وب سایت درج گردید. در صورت تمایل به انتخاب بهترین وکیل ایران در پرونده مطالبه وجه هستید، از طریق دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری اقدام به تهیین وقت مشاوره حقوقی حضوری نموده و جهت تنظیم دادخواست مطالبه وجه، دادخواست مطالبه قیمت عادله املاک و مستغلات و همچنین تنظیم لوایح حقوقی درباره پرونده‌های املاک و معرفی بهترین وکیل ملک در تهران و کرج، بهترین وکیل اسناد تجاری در تهران و کرج و بهترین وکیل خانواده درتهران و کرج با ما تماس بگیرید.

ابطال چک

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *