نمونه رای کلاهبرداری ملکی

نمونه رای کلاهبرداری ملکی

نمونه رای کلاهبرداری ملکی


امروز با ارائه نمونه رای کلاهبرداری ملکی با شما هستیم.

جرایم در حکم کلاهبرداری و مصادیق کلاهبرداری ملکی، تفاوت تحصیل (به دست آوردن) مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری ملکی، مسائل مورد بحث در مقاله پیش روست که توسط بهترین کیفری ملکی تهران، نگاشته شده است.

در ادامه پاسخ به سوالات عزیزان درباره بهترین وکیل ملکی تهران و بهترین وکیل خانواده در تهران، نمونه رای کلاهبرداری ملکی در تهران که توسط وکیل پایه یک دادگستری و همکار گروه وکلای مهر، اخذ شده است خواهد آمد.

  • آیا نمونه رای کلاهبرداری ملکی قابل استفاده در پرونده‌های مشابه ملکی می باشد؟
  • جرایم در حکم کلاهبرداری ملکی کدامند؟
  • آیا در وثیقه یا رهن گذاشتن ملکی که واگذار شده جرم است؟
  • معرفی مال دیگری به عنوان مال خود چه حکمی دارد؟
  • چگونه می توان به نمونه شکایت درباره موضوع کلاهبرداری ملکی دست یافت؟
  • بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران کیست و چگونه قابل دسترسی است
  •  دادسرای صالح به رسیدگی به جرایم کلاهبرداری ملکی کجاست؟
  • دادسرای ویژه شهرداری در تهران چه وظایفی به عهده دارد؟
  • دادسرای ویژه زمین خواری و تصرف اراضی ملی تهران چه وظایفی دارد؟

جهت یافتن پاسخ سوالات خود در موضوع نمونه رأی کلاهبرداری ملکی، با بهترین وکلای ملکی در تهران و ایران همراه باشید.

مصادیق کلاهبرداری ملکی

مصادیق جرم کلاهبرداری ملکی در قوانین خاص مانند قانون ثبت اسناد و املاک و قانون راجع به انتقال مال غیر (دیگری) و همچنین قانون تشدید مجازات کلاهبرداری مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است که عبارتند از:

  • اگر شخصی، ملکی را که قبلا واگذار نموده است و یا در زمان تقدیم درخواست ثبت ملک و دریافت سند مالکیت، مالک ملک بوده و بعد ملک را به غیر منتقل نماید ولی همچنان خود را مالک معرفی می‌نماید مرتکب جرم کلاهبرداری ملکی شده است.
  • اگر در زمان فراخوان ثبت جهت تصدیق مالکیت مالک جدید حضور نیابد و این گونه قلمداد نماید که خود مالک است جرم کلاهبرداری ملکی محقق شده است.
  • کسی که نسبت به ملکی امین است و تقاضای ثبت ملک به نام خود نماید مرتکب جرم کلاهبرداری ملکی شده است.
  • انتقال و فروش مال غیر چه منافع مال غیر باشد و چه مالکیت ملک را منتقل کند، در حکم کلاهبرداری قلمداد می‌شود.
  • توسل به وسایلی متقلبانه مانند اینکه سردفتر و مشتری تبانی نموده و با جای سند وکالت سند انتقال ملک را امضا بگیرند کلاهبرداری محسوب می‌شود.
مشاوره حقوقی تشویش اذهان عمومی

اگر شیوه اخذ وکالت ملکی و یا معامله نامشروع باشد تحصیل (به دست آوردن) مال از طریق نامشروع انجام شده است.

نمونه رای کلاهبرداری ملکی

در این پرونده آقای حسین ذ با وکالت آقای علی م وکیل پایه یک دادگستری، علیه آقای علی اصغر ح، شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ملکی مطرح نموده است.

شرح شکایت وکیل محترم شاکی این چنین است:

مشتکی عنه (کسی که از او شکایت شده است) که پزشک معروفی نیز می باشد، طی قرارداد عادی، یک دستگاه آپارتمان به پلاک ثبتی 12–4 فرعی از 9 اصلی دماوند را به بیع (قرارداد خرید) قطعی در قبال مبلغ چهارصد میلیون ریال در تاریخ اول بهمن 1383 به موکل واگذار نموده است.

با توجه به عدم انتقال سند مالکیت رسمی و باقی بودن سند مالکیت به نام آقای دکتر، ایشان سند مالکیت موکل را به عنوان خسارت احتمالی در پرونده کلاسه 840924 شعبه اول دادگاه حقوقی دماوند، به عنوان تودیع (سپردن) خسارت احتمالی بازداشت نموده و خود را مالک رقبه (زمین) مذکور معرفی نموده است.

از آقای علی اصغر ح به شرح شکواییه تقدیمی شکایت داشته و تقاضای تعقیب کیفری ایشان را دارم. مشتکی عنه و وکیل محترم ایشان در دفاع از موضوع شکایت به نداشتن عمد و سو نیت متهم استناد نموده و اظهار داشتند که مشتکی عنه از غیر قانونی بودن و جرم بودن موضوع اطلاع نداشته و جهت رفع مشکل در تاریخ موخر بر عقد قرارداد بیع با شاکی، برای چند ماه سند را به عنوان تامین خسارت احتمالی دستور موقت در پرونده یاد شده بازداشت نموده اند.

خیانت در امانت

دادگاه با مداقه (دقت) در مدارک و مستندات طرفین، لزوم ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری و برآورد ضرر و زیان احتمالی شاکی و تطبیق ملک با سند مذکور، آقای علی م کارشناس رسمی دادگستری را به عنوان کارشناس ثبتی انتخاب نمود.

کارشناس محترم در نظریه وارده در تاریخ 17 مرداد 95، نظر به انطباق پلاک مذکور با ملک مورد ادعای شاکی داده و میزان خسارت وارده را نیز پنجاه میلیون ریال اعلام نمود که این نظر مصون از تعرض (اعتراض نشده) باقی مانده است.

صرف نظر از دفاع بلاوجه وکیل متهم و خود متهم و اقرار و اعتراف صریح ایشان به انجام موضوع شکایت، دادگاه بنا به دلایل ذیل متهم را مجرم می داند.

اول: جهل به قانون رافع مسوولیت کیفری نیست و نخواهد بود و متهم با توجه به درجه تخصصی در رشته پزشکی و تخصص زنان و زایمان، فردی غیر مطلع از قوانین نیست.

دوم: متهم در هنگام معرفی مال دیگری به عنوان مال خود، آپارتمان را به تصرف شاکی داده بود و علم و اطلاع از عدم مالکیت خود داشته است.

سوم: دفاع وکیل محترم که اظهار فرمودند قانون مجازات اشخاصی که مال غیر را به عوض مال خود معرفی می‌نمایند و عدم حکومت ماده 238 قانون مجازات عمومی به لحاظ نسخ قانون، قابلیت استناد ندارد، صحیح نیست.

چرا که بر اساس رای وحدت رویه دیوان عالی کشور، مجازات جرایم در حکم کلاهبرداری به موجب قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367، مجازات قانونی جرم کلاهبرداری ملکی و جرایم در حکم کلاهبرداری ملکی، با این قانون تعیین می‌شود.

کلاهبرداری اینترنتی

نسخ ماده 238 بر اساس همین قانون بوده ولی قانون مجازات اشخاصی که مال غیر را به عنوان مال خود معرفی می‌نمایند، همچنان استوار است.

لذا به نظر دادگاه عمل متهم منطبق با قانون پیش گفته می باشد و حکم به محکومیت آقای دکتر علی اصغر ح به تحمل یکسال حبس تعزیری صادر و اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه دادخواست ضرر وزیان ناشی از جرم به این دادگاه ارائه نشده است دادگاه خود را مواجه با تکلیفی نمی داند و شاکی به طرح دعوای حقوقی در این مورد ارشاد می‌شود. به دلیل عدم بردن مال، محکومیت به جزای نقدی نیز متصور نیست.

رای دادگاه حضوری محسوب و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

محمد رضا مهری دادرس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی رودهن.

مرجع صالح جهت طرح شکایت کلاهبرداری ملکی

در حوزه های قضایی که دادسرای عمومی و انقلاب در آن‌ها دایر شده است، مرجع رسیدگی به جرم کلاهبرداری ملکی، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محل وقوع ملک می‌باشد.

در حوزه های قضایی بخش، دادگاه عمومی بخش، صلاحیت رسیدگی به جرم کلاهبرداری ملکی را دارد. جهت طرح شکایت کلاهبرداری ملکی، تنظیم شکواییه، پرداخت هزینه دادرسی شکایت کیفری، سند مالکیت و هر مدرکی که ثابت کننده شکایت می باشد، مورد نیاز است.

بهترین وکیل کیفری ملک در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و گروه وکلای مهر، با بهره گیری از توان بهترین وکیل کیفری ملک در تهران و ایران، تمامی مراحل پرونده‌های ملکی عزیزان در سراسر ایران را به انجام می رساند.

وکیل تجدید نظر تعزیرات

مراجعه به رزومه وکلای همکار گروه مهر، اطمینان بخش شما عزیزان در انجام پرونده‌های ملکی می‌باشد.

گروه وکلای مهر و دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل ملکی در تهران و ایران، افتخار دارد تا در تمامی ایام هفته و با تعیین وقت قبلی، پاسخ سوالات عزیزان را درباره پرونده‌های ملکی خواهد داد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

موبایل وکیل متخصص پرونده شهرداری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

4.9/5 - (55 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *