همه چیز درباره دادستان انتظامی مالیاتی

همه چیز درباره دادستان انتظامی مالیاتی

همه چیز درباره دادستان انتظامی مالیاتی


امروز با بررسی موضوع همه چیز درباره دادستان انتظامی مالیاتی با شما هستیم.

چنانچه تنظیم اسناد و مدارک خلاف واقع، اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد، ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی، عدم انجام تکالیف قانونی، تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران، عدم تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه سال متوالی، استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به‌منظور فرار مالیاتی و… توسط اشخاص صورت پذیرید آنوقت این تکلیف برای دادستان انتظامی مالیات ایجاد می‌شود که متهمین موضوع این جرایم را تعقیب نماید. مالیات رکن اساسی حمایت از اجتماع است و این دیدگاه که مالیات تنها انبانی برای طبقه متوسط اجتماع خواهد بود ناشی از رویکرد سرمایه داری است و این نظر جایگاهی در شرع مقدس اسلام ندارد. اگر اشخاص مالیات را از روی صداقت بپردازند چرخ اقتصاد جامعه خواهد چرخید.

نکات مهم همه چیز درباره دادستان انتظامی مالیاتی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

چنانچه هریک از حسابداران، حسابرسان و هم‌چنین موسسات حسابرسی، مأموران مالیاتی و کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکنند به چه مجازاتی محکوم خواهند شد؟

سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز

دادستان انتظامی مالیات به چه شکل انتخاب می‌شود؟

دادستان انتظامی مالیات چه وظایفی دارد؟

[/stextbox]

 

دادستان انتظامی مالیات چه ویژگی‌ای دارد؟

دادستان انتظامی مالیاتی از بین کارمندان عالی مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی که دارای حداقل ده سال سابقه خدمت بوده و شش سال آن را در امور مالیاتی اشتغال داشته باشند به پیشنهاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سمت نصوب میشود.

حدود وظایف دادستان انتظامی مالیات شامل چه مواردی است؟

دادستان انتظامی مالیاتی  موظف به رسیدگی و کشف تخلفات و تقصیرات مأموران مالیاتی و نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی و همچنین سایر مامورانی که طبق قانون در امر وصول مالیات دخالت دارند و نیز کسانی که با حفظ سمت وظایف مأموران مزبور را انجام می‌دهند وتعقیب آنها است.

همچنین ایشان به طور خاص موظف به  تحقیق در جهات اخلاقی و اعمال و رفتار افراد مذکور است و اقامه دعوی علیه مؤدیان و مأموران مالیاتی جزو تکالیف دادستان انتظامی مالیات است.

گزارش نکردن تخلفات مالیاتی توسط اشخاص موظف چه مجازاتی برای آنها در پی خواهد داشت؟

چنانچه هریک از حسابداران، حسابرسان و هم‌چنین موسسات حسابرسی، مأموران مالیاتی و کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکنند، به حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می‌شوند و مجازات معاونت سایر اشخاص طبق قانون مجازات اسلامی تعیین می‌شود.

تعقیب توسط دادستان انتظامی مالیات تحت وقوع چه جهاتی آغاز می‌شود؟

شکایت ذینفع راجع به عدم رعایت مقررات این قانون.

اطلاع از سوابق چک برگشتی اشخاص

گزارش رسیده از مراجع رسمی.

مواردی که ازطرف وزیر امور اقتصادی و دارایی یا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و یا هیأت عالی انتظامی مالیاتی ارجاع شود.

مشهودات و اطلاعات دادستانی انتظامی مالیاتی.

نظر دادستان انتظامی پس از رسیدگی در چه قالبی اصدار خواهد یافت؟

دادستان انتظامی مالیاتی مواردی را که در پرسش به پیشین به عنوان جهات مطرح کردیم  مورد رسیدگی قرار می‌دهد و حسب مورد پرونده را بایگانی یا قرار منع تعقیب صادر و یا ادعا نامه تنظیم و به هیات عالی انتظامی مالیاتی تسلیم می‌نماید و در موارد صدور منع تعقیب(بی گناهی) نیز مراتب را الزاما به هیات عالی انتظامی مالیاتی اعلام می نماید و هیات مذکور در صورتی که قرار منع تعقیب صادره را منطبق با موضوع تشخیص ندهد رأساً نسبت به رسیدگی اقدام خواهد نمود این امر بدین معناست که صدور قرار منع تعقیب توسط دادستان انتظامی مالیات پایان کار نخواهد بود و هیات ها بر اساس قانون چنانچه قرار نقض نمایند مکلف پبگیری و تعقیب متهم هستند.

وکیل متخصص امور مالیاتی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث مالیاتی و یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه،  و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

لیست وکلای بانکی تهران

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر 

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۲۰ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *