وکیل اداره کار گاندی

وکیل اداره کار گاندی

وکیل اداره کار گاندی


امروز با معرفی وکیل اداره کار و تامین اجتماعی گاندی با شما خواهیم بود و با مشاوره بهترین وکیل اداره کار تهران به سوالات حقوقی شما پاسخ خواهیم داد.

جهت مشاوره با بهترین وکیل پایه یک دادگستری خیابان گاندی تهران، بهترین وکیل طلاق توافقی محدوده منطقه 3 تهران، بهترین وکیل ملکی در مرکز تهران، با موسسه حقوقی بین المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

نکات مهم در معرفی وکیل اداره کار گاندی

[stextbox id=’mehri’]

وکیل پایه یک دادگستری یعنی چه و چه تفاوتی با وکیل پایه دو دادگستری دارد؟

آیا وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در پرونده اداره کار اعلام وکالت نماید؟

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری متخصص اداره کار چگونه انجام می‌شود؟

[/stextbox]

 

نکات بسیار مهم در مورد قانون کار

فسخ قرارداد کار

بر اساس ماده ۲۵ قانون کار هیچ یک از طرفین به تنهایی نمی توانند قرارداد کار را فسخ نمایند .

چنانچه فسخ قرارداد کار از ناحیه کارفرما باشد، کارگر حق دارد جهت احقاق حق در مراجع حل اختلاف طرح دعوی نماید .

چنانچه فسخ قرارداد کار از ناحیه کارگر باشد، ترک کار تلقی می‌گردد و در صورت طرح شکایت کارگر از کارفرما در مراجع حل اختلاف، کارگر مستحق بازگشت بکار نیست و صرفا محق به دریافت سنوات پایان کار به استناد دادنامه شماره ۷۲۵ الی ۷۲۶ مورخ ۹۶/۸/۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری خواهد بود .

تشخیص ترک کار کارگر با مراجع حل اختلاف است.

چنانچه کارگر ترک کار نماید و به موجب آن خسارات مادی و معنوی به کارفرما وارد کرده باشد در صورت احراز ترک کار توسط مراجع حل اختلاف، کارفرما می تواند جهت استیفای آن در مراجع دادگستری علیه کارگر طرح شکایت نماید و مراجع حل اختلاف در این موضوع ( خسارات ) صالح به رسیدگی نمی باشند .

مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی

 

بدیهی است کارگرانی که مبادرت به ترک کار می نمایند، نظر به اینکه بیکاری آنان ارادی است بنابراین مستند به ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، مشمول برخورداری از مزایای حمایتی بیمه بیکاری نخواهند شد.

پرسش و پاسخ حقوقی با وکیل اداره کار

تاخیر در پرداخت آرای محکومیت کارفرما

دادخواست مطالبه خسارت تاخیر در پرداخت آراء قطعی مراجع حل اختلاف وزارت کار كه اجراییه برای آنها صادر شده از چه زمانی محاسبه می‌شود؟

بر اساس ماده ۱۸۰ قانون کار، کارفرمایانی که بر خلاف مفاد ماده ۱۵۹ قانون کار از اجرای به موقع آراء قطعی مراجع حل اختلاف خودداری نمایند علاوه بر اجرای آراء مذکور با توجه به شرایط و امکانات خاطی به جریمه نقدی از ۲۰ تا ۲۰۰ برابر حداقل مزد قانونی روزانه محکوم خواهد شد .

– رسیدگی به جرائم کارفرمایان در صلاحیت دادگاههای کیفری دادگستری است و رسیدگی به این موضوع خارج از نوبت بعمل خواهد آمد.

– بنابراین با توجه به مراتب اخیر در قانون کار و مقررات تبعی آن موضوعی تحت عنوان خسارات تاخیر تادیه پیش بینی نشده است .

آیا استفاده از بیمه بیکاری محدودیتی دارد یا خیر؟

محدودیت تعداد ندارد ولی اگه شرایط تعلقش جور باشه محدودیت زمان دارد و حداکثر ۵۰ماه در طول مدت کارکرد هست.

و در صورتی که پس از سن ۵۵ سال به کارگر تعلق بگیره سازمان مکلف هست تا زمان بازنشستگی بیمه بیکاری به اون بده هرچند قبلا هم از بیمه استفاده کرده باشه و یکی از شرایط تعلق بیمه بیکاری اینه که در آخرین کارگاه حداقل یک سال سابقه کار داشته باشه باشد.

هنگام عقد قرارداد وکالت دقت کنیم

آیا احتساب دوران سربازی و خدمت داوطلبانه در جبهه فقط برای بیمه‌شدگان اجباری سابقه محسوب می‌شود یا بیمه ‌شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد را نیز شامل می‌شود؟

بر اساس استفساریه قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن در مورد احتساب خدمت سربازی بیمه‌شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، کلیه مشمولان قانون تأمین  اجتماعی که تحت هر شرایطی به سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده باشند مشمول قرار می‌گیرند.

شرایط بازنشستگی پيش از موعد چیه!؟

شرایط بازنشستگی پیش از موعد به شرح زیر می باشد :

وقتی که بیمه شده مرد یا زن حداقل ۳۰ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، سن وی برای بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۰ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۴۵ سال برای زنان کاهش می یابد.

بیمه شدگانی که حداقل ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، شرط حداقل سن برای بازنشستگی آنان حذف می شود و این عده از بیمه شدگان با هر سنی می توانند درخواست بازنشستگی کنند.

زنان بیمه شده مشمول قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۴۲ سال سن با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند.

آقایان ۶۰ ساله  و خانم های ۵۵ ساله (و بالاتر ) می توانند با داشتن ۱۰ سال تا ۱۹ سال سابقه هم تقاضای بازنشستگی بدهند که مستمری این دسته بر اساس میزان سابقه آنها پرداخت می شود (برای مثال اگر با ۱۶ سال سابقه بیمه بازنشسته شوند فقط مستمری ۱۶ روز را دریافت می نمایند) حتی با سابقه کمتر از ۱۰ سال (مثلا ۷سال) می توانند با خرید تفاوت سابقه ..

انواع دعاوی بانکی

وکیل اداره کار گاندی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس وکیل اداره کار گاندی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *