وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای

وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای

وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای


امروز با موضوع معرفی وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای با شما خواهیم بود.

بخش مهمی از جرایم غیر اخلاقی، جرایم منافی عفت در فضای مجازی، انتشار عکس های خصوصی دیگران در فضای مجازی، جرایم مالی و اقتصادی در فضای مجازی، مورد درخواست مشاوره با وکیل کیفری و متخصص جرایم سایبری گروه وکلای مهر است.

محکومیت به زندان و مجازات های دیگر برای مرتکبین جرایم سایبری، با توجه به اینکه قانون مجازات جرایم رایانه ای، به همراه قانون مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیر مجاز می‌کنند، موجب شده است تا به دلیل عدم انطباق جرایم با مجازات های قانونی، اشتباه در صدور حکم محکومیت و بدون استناد قانونی، حجم درخواست اعاده دادرسی جرایم سایبری و رایانه ای در دیوان عالی کشور را افزایش دهد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی مهر پارسیان، با هدف واگذاری موضوعات حقوقی به متخصصین، اقدام به درج نمونه درخواست اعاده دادرسی جرایم رایانه ای،  معرفی وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای، در سیات گروه وکلای مهر خواهد نمود.

نکات مهم در معرفی وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای تنظیم لایحه درخواست اعاده دادرسی کیفری و اعاده دادرسی حقوقی از دیوان عالی کشور چه نکاتی رعایت خواهد شد؟

بهترین وکیل اعاده دادرسی جرایم سایبری در ایران کیست؟

مراحل پذیرش درخواست اعاده دادرسی جرایم رایانه ای چگونه است؟

[/stextbox]

 

نحوه ارسال درخواست اعاده دادرسی جرایم رایانه ای به دیوان عالی کشور

اعاده دادرسی جرایم رایانه ای در دیوانعالی کشور، مانند همه پرونده های کیفری بوده و شرایط یکسانی از حیث نحوه تنظیم درخواست، تمبر هزینه دادرسی در دیوانعالی کشور، پیوست های درخواست اعاده دادرسی جرایم رایانه ای و معرفی وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای، برای تقدیم درخواست می باشد.

چگونه چک خود را نقد کنیم؟

نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی جرایم رایانه ای

ریاست محترم دیوان عالی کشور

با سلام و احترام، درباره پرونده کلاسه 9709980168 که منتهی به صدور دادنامه شماره 9709972514301514 مورخ 06/09/1397 از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان قم گردیده است، با توجه به دلایل مشروحه ذیل و نظر به خلاف بین شرع و قانون بودن دادنامه موصوف، مستنداً به بند «چ» ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری، تقاضای رسیدگی و تجویز اعاده دادرسی مورد استدعا می باشد.

شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان قم در دادنامه مزبور، اینجانب را به اتهام «وسیله قرار دادن آثار مستهجن یا عکس های شاکیه بدون پوشش به منظور سوء استفاده آبرویی»، به پنج سال حبس و 74 ضربه شلاق و نیز ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم نموده است.

عدم انطباق حکم با موضوع جرم

1-همانگونه که مستحضر هستید، عکس بدون پوشش، مشمول تعریف قانونی عکس مستهجن موضوع تبصره 5 بند «الف» ماده 3 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت های غیر مجاز می نمایند، نمی باشد چه آنکه آثار سمعی و بصری «مستهجن» به آثاری گفته می‌شود که محتوای آنها نمایش برهنگی زن و مرد و یا اندام تناسلی و یا نمایش آمیزش جنسی باشد، در حالی که با توجه به بدون پوشش بودن عکس های شاکیه محترم که همسر اینجانب نیز می باشد، می تواند مشمول تعریف قانونی آثار سمعی و بصری «مبتذل» قرار گیرد، چرا که به موجب تبصره1 بند «ب» ماده 3 قانون مذکور، آثار سمعی و بصری «مبتذل» به آثاری اطلاق می‌گردد که دارای صحنه‌ها و صور قبیحه بوده و مضمون مخالف شریعت و اخلاق اسلامی را تبلیغ و نتیجه‌گیری کند.

پولشویی و آثار و نتایج حاصل از آن

لذا با توجه به تعاریف قانونی فوق الاشاره، عکس های بدون پوشش شاکیه محترم، مشمول عنوان آثار مستهجن نمی گردد.

به موجب بند «الف» ماده 5 قانون صدرالذکر، وسیله تهدید قراردادن آثار مستهجن به ‌منظور سوءاستفاده جنسی، اخاذی، جلوگیری از احقاق حق یا هر منظور نامشروع و غیرقانونی دیگر، جرم انگاری گردیده است، لذا همانگونه که در فوق به استحضار رسید، عکس بدون پوشش مشمول تعریف قانونی آثار مستهجن قرار نمی گیرد، ضمن اینکه اینجانب عکس های شاکیه محترم را منتشر نکرده ام و هیچ گونه دلیلی نیز در این خصوص وجود ندارد.

ماده 6 قانون مزبور اشعار می دارد: «رابطه زوجیت مانع از اعمال مجازات مرتکب جرم تکثیر، انتشار و یا توزیع عمده اثر مستهجن نمی‌باشد»، حال آنچه از دید قضات محترم محکمه انقلاب اسلامی دور مانده است، توجه به مفهوم و منطوق این ماده می باشد، چه آنکه عمل اینجانب نه تنها در مورد آثار مستهجن نبوده، بلکه به صورت عمده نیز نبوده است.

خلاف بین شرع و قانون بودن احکام دادگاه

2-با توجه به اینکه در ابتدا شعبه 108 دادگاه کیفری دو شهرستان قم به موضوع رسیدگی نموده و اینجانب را بابت اتهام انتشار عکس خصوصی شاکی از طریق فضای مجازی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم نموده است، لذا متعاقب تجدیدنظرخواهی اینجانب، شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قم، قسمتی از دادنامه بدوی را تأیید و نسبت به بخشی دیگر قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادگاه انقلاب صادر نموده است، لذا نظر به اینکه اینجانب عکس های خصوصی شاکیه را منتشر نکرده ام، لذا محکومیت اینجانب به اتهام انتشار عکس خصوصی شاکی از طریق فضای مجازی که به تأیید دادگاه تجدیدنظر استان قم رسیده است نیز خلاف بین قانون می باشد.

وکیل شکایت از طلا فروش تهران

ضمن اینکه رسیدگی به اتهام اینجانب بر اساس ماده 11 قانون سابق الذکر در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار دارد.

دادنامه های صادره از شعب مختلف و از مراجعی با صلاحیت های ذاتی متفاوت موجب ورود ضرر ناروا به اینجانب و بر خلاف اصل قانونی بودن دادرسی کیفری می باشد، به نحوی که اول دادنامه شماره 9709972510800665 مورخ 22/05/1397 از شعبه 108 دادگاه کیفری دو قم و سپس دادنامه شماره 9709972518300787 مورخ 22/07/1397 از شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان قم و در آخر دادنامه به شماره 9709972514301514 مورخ 06/09/1397 از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی صادر گردیده است.

با عنایت به موارد معنونه و با توجه به صدور آرای متهافت از شعب اخیرالذکر و خلاف بین قانون و شرع بودن آراء صادره، مستنداً به بند «چ» ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری که مقرر می دارد، عمل ارتکابی جرم نباشد و یا مجازات مورد حکم بیش از مجازات مقرر قانونی باشد، تقاضای رسیدگی و تجویز اعاده دادرسی مورد استدعا می باشد.  با احترام مجدد- وکیل محکوم علیه

دفتر وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای، مشاوره آنلاین با وکیل اعاده دادرسی جرایم رایانه ای، معرفی بهترین وکیل کیفری تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

بهترین وکیل جرایم مالی و اقتصادی در تهران

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (35 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *