وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران


معرفی وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران موضوع بحث امروز است.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی زمانی مطرح می‌گردد که شخصی مالی را خریداری نموده است اما فروشنده سند آن مال را به نام خریدار نمی‌زند. به طور مثال شخصی ملکی را به موجب سند عادی (مبایعه‌نامه) در غرب تهران از شخصی خریداری نموده است، اما فروشنده سند را به طور رسمی به نام خریدار نمی‌زند در اینجا خریدار با طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی، از دادگاه می‌خواهد که شخص را اجبار نماید در دفترخانه اسناد رسمی ملک را به نام او بزند.

دعاوی ملکی، هر چند در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما در ادامه مسیر رسیدگی به پرونده ممکن است سختی‌های بسیاری به وجود آید. استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری در زمان طرح دعاوی ملکی و یا هر دعوی حقوقی یا کیفری، هر چند تضمین کننده گرفتن نتیجه به نفع ما نیست، اما امکان خطا را بسیار کم خواهد کرد.

دفتر وکیل دادگستری غرب تهران

به عنوان مثال ممکن است شما با خرید یک آپارتمان بدون گرفتن استعلام ثبتی و آگاهی از ریشه مالکیت فروشنده به دردسر دچار شوید.

مثلا ملک در رهن بانک قرار داشته و شما اطلاعی نداشتید. ملک بابت مهریه در بازداشت و توقیف بود و فروشنده نیز اطلاع نداشت.

آپارتمانی که خریداری نموده‌اید به عنوان وثیقه در بازداشت شعبه‌ای از دادسرا است.وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران

حال برای طرح دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی چه باید کرد؟

سوالات مهم در معرفی وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران

  • برای طرح دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟
  • آیا شورای حل اختلاف می تواند به دعوی الزام به تنظیم سند رسمی رسیدگی کند؟
  • بهترین وکیل دعاوی ملکی غرب تهران کیست؟
  • چه مواردی برای طرح دعاوی حقوقی و کیفری ملکی باید رعایت شود؟
مشاوره آنلاین با وکیل کیفری

نمونه پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

چکیده:
تا زمانی که ملکی در بازداشت باشد، دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در مورد آن پذیرفته نمی‌شود.

شماره دادنامه قطعی :
9109970270101340

تاریخ دادنامه قطعی :
1391/11/15

رأی دادگاه بدوی

درخصوص دعوی آقای م.ط. فرزند م.ح. با وکالت اولیه خانم م.م. و وکالت بعدی آقای ی.م. به طرفیت آقای الف.الف. فرزند ذ. به خواسته الزام خوانده به تنظیم سند رسمی انتقال پلاک ثبتی شماره 12891/6933 بخش دو تهران و تسلیم مورد معامله به همراه خسارت دادرسی و حق‌الوکاله. بدین توضیح [که] وکیل خواهان مدعی شده خوانده طبق قرارداد مورخ 15/2/89 سوابق ثبتی، مالک رسمی چهار دانگ مشاع پلاک ثبتی شماره 12891/6933 واقع در بخش 2 تهران می‌باشد. که دو دانگ از چهار دانگ ملک ذکر شده را به موکل منتقل نموده است.

وکیل کلاهبرداری در غرب تهران

خوانده دعوی متعهد گردیده که علاوه بر تحویل ملک مذکور نسبت به انتقال سند رسمی مورد معامله اقدام نماید که تاکنون به تعهدات خود عمل ننموده، ضمن تقاضای استعلام ثبتی و احراز مالکیت خوانده رسیدگی و صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به تنظیم سندرسمی انتقال ملک مذکور، و تحویل مورد معامله به موکل با احتساب خسارت دادرسی مورد تقاضا است.

دادگاه پس از اجرای تشریفات قانونی با تعیین وقت و دعوت از طرفین در جلسه مورخ 1/9/90 وکیل خواهان خانم م. و خوانده حاضر شده و هر یک مطالبی را بیان نمودند که به پرونده اضافه نمودند در جلسه فوق خوانده برای اثبات ادعایش مبنی بر رد ادعای خواهان، تقاضای گواهی گواهان (شاهد) نموده و دادگاه نیز وقت رسیدگی جهت شنیدن گواهی گواهان صادر و به خوانده تذکر داده که در روز رسیدگی گواهان (شاهدان) خود را حاضر نمایند.

شکایت از شرکت های لیزینگ

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی

در جلسه مورخ 27/10/90 اصحاب دعوی و گواهان حاضر شده و دادگاه با اتیان سوگند (سوگند خوردن) از گواهان تحقق نموده، هر چند از گفته‌های گواهان، مطلب خاصی که ادعای خواهان را به اثبات برساند برداشت نمی‌شود؛ اما از توجه به محتویات پرونده و دلایل ابرازی طرفین و محتویات اوراق پرونده دعوی مطروحه به کیفیت فعلی قابلیت شنیده شدن را نداشته، زیرا دلیل ادعای خواهان یک فقره قرارداد ادعای مورخ 15/2/89 بوده که می‌بایست، ابتدا صحت آن در دادخواست جداگانه‌ای ثابت شود، سپس خواهان اقدام به طرح دعوی به کیفیت فعلی نماید.

بنابراین دعوی به کیفیت فعلی به طور قانونی مطرح نگردیده و دادگاه به استناد ماده 2 قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع (قابلیت رسیدگی ندارد) خواهان را صادر و اعلام می‌نماید.

رأی صادره حضوری محسوب و از تاریخ ابلاغ ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه 47 دادگاه عمومی حقوقی تهران – شهمرادی

رأی دادگاه تجدیدنظر استان پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

تجدیدنظرخواهی آقای م.ط. با وکالت آقای م.ح. (آقای ی.م. و خانم م.الف. وکلای اولیه عزل شده اند) به طرفیت آقای الف.الف. از دادنامه شماره 01214 مورخ 27/10/90 شعبه 47 دادگاه عمومی حقوقی تهران (که به اشتباه خود را دادگاه عمومی معرفی کرده است) می‌باشد.

به موجب دادنامه موصوف، دعوای تجدیدنظرخواه مبنی بر الزام خوانده به انتقال سند رسمی پلاک ثبتی مورد ترافع و تحویل مبیع به میزان 2 دانگ از 4 دانگ با این استدلال که مستند ادعای خواهان یک فقره قرارداد عادی مورخ 15/2/89 بوده که ابتدا می‌بایست صحت آن در دادخواست جداگانه ثابت و سپس طرح دعوا به کیفیت فعلی گردد، قرار رد دعوا صادر گردیده است.وکیل الزام به تنظیم سند رسمی غرب تهران

وکیل امور بانکی متخصص و با تجربه

دادگاه با بررسی اوراق پرونده و لوایح تجدیدنظر ابرازی هر چند استدلال دادگاه نخستین مخدوش است.

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

زیرا در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی دادگاه با بررسی دلایل ادعایی خواهان راجع به موضوع اتخاذ تصمیم می‌نماید و نیازی به طرح دعوای جداگانه تحت عنوان اثبات بیع (قرارداد خرید و فروش) یا تنفیذ قرارداد نمی‌باشد؛ لیکن صرف نظر از ماهیت دعوا نظر به این‌که حسب پاسخ استعلام ثبتی (برگ 12 پرونده) مالکیت خوانده دعوا در بازداشت می‌باشد، تا زمانی که رفع بازداشت نگردیده امکان رسیدگی به دعوا مقدور نمی‌باشد.

وکیل دادسرا غرب تهران

لذا ضمن رد اعتراض به استناد ماده 355 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی دادنامه تجدیدنظرخواسته تأیید می‌گردد. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه 56 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه/اهوارکی – رمضانی

دادگاه دعاوی ملکی غرب تهران

مجتمع قضایی شهید مفتح در غرب تهران قرار دارد. این مجتمع دارای شعب ویژه دادگاه‌های حقوقی برای رسیدگی به دعاوی حقوقی ملکی و سایر دعاوی حقوقی است. دادگاه خانواده غرب تهران نیز در این مجتمع قرار دارد. 9 شعبه از دادگاه خانواده ویژه غرب تهران در این مجتمع قضایی است.

نشانی دادگاه ملکی و حقوقی غرب تهران

نشانی: شهرزیبا ، خیابان مخابرات ، میدان الغدیر، پشت کانون اصلاح و تربیت

مناطق شهرداری: 22 و21 و5 +شعبه 9 خانواده   کد پستی: 1474993355

تلفن: 5-44339700-44339630 دفترکل 3-44339632  نمابر: 44339631

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (40 امتیاز)

9 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر، ملکی داریم که حدود 35 سال پیش با یک قولنامه دستی خریداری کرده‌ایم و تا الان برای گرفتن سند اقدامی نکردیم الان با توجه به همین قولنامه و قولنامه های قبلی می‌توانیم درخواست اثبات مالکیت و صدور سند کنیم؟

    • سلام، بله البته باید مدارک شما دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که کسی که شما ملک را از او خریداری کردید مالک بوده است یا خیر در صورت کافی بودن دلایل و مدارک و مستندات مالکیت حکم الزام به تنظیم سند به نفع شما صادر می‌شود و می‌توانید با دستور دادگاه حکم خود را اجرا کنید.
      جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067663

  • سلام خسته نباشید
    خیلی ممنونم از مجموعه خوب مهرپارسیان من بابت مشاوره تماس گرفتم بسیار عالی راهنمایی شدم
    خداقوت . موفق باشید

  • با سلام و وقت بخیر .بنده یک سوال در خصوص الزام به تنظیم سند داشتم، وقتی مالک از سازنده شکایت بکنه که او را ملزم به تنظیم سند بکنه اگر به سازنده مهلت داده شد، آیا این مهلت ضمانت اجرا خواهد داشت؟ یعنی مثل قرارداد مشارکت باز ضرر و زیان میشه معین کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ضرر و زیان در صورتی قابل مطالبه است که در قرارداد، وجه التزام روزانه، خسارت عدم انجام تعهد یا تاخیر در انجام تعهد ذکر شده باشد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور الزام به تنظیم سند رسمی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر  من یک ملکی در شهر زیبا خریداری کردم ۱ اپارتمان در مجتمع نیلوفر و الان مالک حاضر نمیشه برای سند زدن در حالی که ما بیشتر وجه پرداخت کردیم و آنچه باقی مانده رو آماده کردیم برای ثبت سند و ایشون بهانه های مختلف میارن آیا امکان شکایت وجود داره ؟ من میخوام یک وکیل کارم انجام بده

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. امکان شکایت و الزام ایشان به تنظیم سند وجود دارد. شما میتوانید برای رزرو تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *