وکیل تصرف عدوانی ایلام

وکیل تصرف عدوانی ایلام

وکیل تصرف عدوانی ایلام


امروز با موضوع معرفی وکیل تصرف عدوانی ایلام و بررسی شرایط طرح دعوای تصرف عدوانی با شما هستیم.

جستجوی بهترین وکیل اعاده دادرسی در ایلام، بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در ایلام و بهترین وکیل دیوان عالی کشور در ایلام از طریق سایت کانون وکلای دادگستری ایلام و کرمانشاه ممکن است.

بنا به تصمیم گیری مدیران موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، تنها موسسه حقوقی مهاجرتی و داخلی مجاز در ایران، که دارای تخصص در امور ملکی می‌باشد، معرفی وکیل ملکی در ایلام، وکیل خانواده در ایلام و همچنین وکیل کیفری در ایلام در دستور کار گروه وکلای مهر قرار گرفته است.

در معرفی وکیل تصرف عدوانی ایلام، مواردی که باعث موفقیت در طرح دعوای تصرف عدوانی حقوقی می‌شود را برشمرده و به سوالات کاربران عزیز پاسخ خواهیم داد.

نکات مهم در معرفی وکیل تصرف عدوانی ایلام

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]آیا می‌توان از کسی که اتومبیل ما را تصرف کرده شکایت تصرف عدوانی مطرح نماییم؟[/stextbox]

شرایط اقامه دعوای تصرف عدوانی حقوقی

مطابق ماده 158 آیین دادرسی مدنی برای اینکه بتوان دعوای رفع تصرف عدوانی اقامه نمود باید شرایطی وجود داشته باشد. بر این اساس، شرایط اقامه دعوای رفع تصرف عدوانی را می توان شامل موارد زیر دانست:

دعوای تصرف عدوانی لزوما در مورد اموال غیرمنقول مطرح می شود؛ مانند خانه و زمین.

بنابراین، در مورد اموال منقول همچون خودرو امکان اقامه دعوای تصرف عدوانی وجود ندارد.

خواهان دعوا یعنی کسی که می خواهد دعوای تصرف عدوانی اقامه کند بایستی حتما خودش، قبل از متصرف عدوانی، در آن مال غیرمنقول متصرف بوده باشد.

ابطال سند رهنی بانک 

مثلا اگر در حال حاضر کسی منزلی را تصرف عدوانی کرده و می‌خواهیم علیه او دعوای تصرف عدوانی اقامه کنیم، بایستی خودمان قبل از او متصرف آن منزل بوده باشیم.

معنی سبق تصرف در تصرف عدوانی چیست؟

در اصطلاح حقوقی، به این وضعیت سبق تصرف خواهان گفته می شود؛ یعنی خواهان قبل از خوانده متصرف بوده باشد . اینکه خواهان تا چه مدت زمانی بایستی متصرف سابق بوده باشد، به عرف بستگی دارد.

مسئله بعد این است که تصرف خوانده یعنی کسی که دعوای تصرف عدوانی علیه او مطرح می کنیم، بایستی بعد از خواهان مال را تصرف کرده باشد.

اگر خود خوانده هم قبل از خواهان متصرف بوده باشد، در اینصورت خواهان متصرف سابق نیست؛ پس نمی‌تواند دعوای تصرف عدوانی را اقامه نماید.

مثلا (الف) متصرف ملکی است و بعد از او (ب) آن را تصرف می‌کند و دوباره الف آن را تصرف می‌کند، در این حالت شخص (ب) نمی تواند دعوای تصرف عدوانی علیه (الف) اقامه کند، به این دلیل که شخص (الف) متصرف سابق بوده است.

تصرف مذکور در این ماده بایستی بصورت عدوانی باشد و در صورتی که تصرف دیگری در مال غیرمنقول، جنبه قانونی باشد و با رضایت صورت گرفته باشد، نمی‌توان آن را تصرف عدوانی دانست.

قانونگذار مفهوم ” تصرف عدوانی ” را مشخص نکرده، اما عبارت ” بدون رضایت ” بکار برده شده است که تا حد زیادی مفهوم ” عدوانی” را بیان می کند.

بنابراین، ارکان دعوای تصرف عدوانی حقوقی به طور خلاصه عبارتند از: تصرف سابق خواهان، لاحق بودن تصرف متصرف و عدوانی بودن تصرف مذکور.

وکیل تصرف عدوانی

در کدام دادگاه دعوای تصرف عدوانی را مطرح کنیم؟

نکته مهم این است که مرجع صالح برای اقامه دعوای تصرف عدوانی حقوقی، دادگاهی است که مال غیرمنقول در حوزه آن واقع است.

تصرف عدوانی کیفری

به اعتقاد برخی حقوقدان‌ها و با توجه به تعاريف قانونی، «جرم تصرف عدوانی يعنی تصرف مال غيرمنقول متعلق به ديگری بدون رضايت مالك يا متصرف قانونی آن».

برای شناخت بهتر جرم تصرف عدوانی ابتدا بايد عناصر جرم شناخته شده سپس به تفاوت‌های آن با دعوای حقوقی تصرف عدوانی پرداخت.

الف – عنصر مادی جرم تصرف عدوانی:

عمل فيزيكی جرم تصرف عدوانی، اقدام به تصرف غيرقانونی املاك متعلق به ديگران است.

هر اقدامی كه در تسلط يا استيفای مالك از ملك با محدوديت يا خطر روبه‌رو شود، مصداق تصرف بوده و اين تصرف می‌تواند هم با ايجاد آثار تصرف و هم به صورت عادی و بدون ايجاد آثار تصرف باشد.

به بيان ديگر، تصرف يك عمل عرفی بوده و شامل هر اقدامی می‌شود كه مالكيت مالك را به خطر می‌اندازد.

برای تحقق عنصر مادی جرم تصرف عدوانی نخست اینکه مال بايد مال غيرمنقول باشد و دوم اینکه متصرف يا مدعی، مالكِ ملك باشد.

همچنين راضی نبودن مالك يا صاحب حق از تصرف ديگران نيز در اين خصوص يكی از شرايط است.

ب- عنصر قانونی جرم تصرف عدوانی:

ذيل ماده 690 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 به صراحت در خصوص جرم تصرف عدوانی به بيان شرايط و اوضاع احوال اين جرم پرداخته است.

در ذيل ماده 692 همان قانون به تصرف با قهر و غلبه اشاره كرده كه باز هم مصداق همين جرم محسوب می‌شود.

وکیل جرایم اقتصادی و پولشویی

البته ماده 694 قانون نيز به صورت جزیی موضوع ورود غيرمجاز به منزل و حريم خصوصی مسكن افراد را مورد توجه قرار داده كه مصداق ديگری از جرم تصرف عدوانی محسوب می‌شود اما در مجموع مهم‌ترین مستند قانونی جرم تصرف عدوانی همان ذيل ماده 690 قانون مجازات اسلامی است.

ج- عنصر روانی جرم تصرف عدوانی:

این رکن از دو عنصر ذیل تشکیل شده است:

سوء نیت عام: علم و آگاهی مرتکب نسبت به اعمال مجرمانه را گویند.

سوء‌ نیت خاص: قصد متصرف برای به نتیجه رساندن جرم، را گویند.

وکیل تصرف عدوانی ایلام

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل تصرف عدوانی ایلام، مشاوره آنلاین با وکیل ملکی ایلام، معرفی بهترین وکیل مهاجرت در ایلام، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر وکیل تصرف عدوانی ایلام

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (17 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *