وکیل تصرف عدوانی کرج

وکیل تصرف عدوانی کرج

وکیل تصرف عدوانی کرج


امروز با موضوع وکیل تصرف عدوانی کرج با شما خواهیم بود.

عدم تعرض به مالکیت دیگران در شرع و قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اهمیت مصون ماندن اموال افراد جامعه از تجاوز، سبب شده که قانونگذار ضمانت‌اجراهایی در خصوص تجاوز و تعدی به اموال دیگران تعیین نماید.

یکی از مواردی که امروزه در خصوص تجاوز به اموال غیرمنقول شاهد آن هستیم، تصرف غیرقانونی اموال غیرمنقول است.

وکیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به بررسی جرم تصرف عدوانی و آثار حقوقی آن، چگونگی رسیدگی محاکم به تصرف عدوانی، دستور موقت در دعوای تصرف عدوانی پرداخته است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وکیل تصرف عدوانی کرج

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

شرایط طرح شکایت کیفری تصرف عدوانی چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت طرح دعوای تصرف عدوانی چیست؟

مزایای بهره‌مندی از وکیل تصرف عدوانی کرج چیست؟

بهترین وکیل تصرف عدوانی کرج کیست؟

[/stextbox]

 

طرح دعوای تصرف عدوانی

دعوای تصرف عدوانی زمانی مطرح می‌شود که موضوع حق منشا دعوا، تصرفات سابق خواهان، یعنی در اختیار داشتن مال مورد نظر باشد؛ لذا در دعاوی تصرف عدوانی ادعای خواهان مبنی بر پیشینه تصرف وی باید اثبات گردد.

به عبارت دیگر، قانونگذار به متصرف قبلی مال غیر منقول، که ملک به نحو عدوان از تصرف او خارج شده است، این حق را داده که بدون نیاز به اسناد مالکیت، دادخواست رفع تصرف متصرف فعلی را تقدیم دادگاه عمومی حقوقی نماید.

وکیل شکایت از دکتر زیبایی

انواع دعوای تصرف عدوانی

تصرف عدوانی به دعاوی سه‌گانه معروف است؛ شامل دعوای رفع تصرف عدوانی به معنای اخص، دعوای رفع ممانعت از حق و دعوای رفع مزاحمت.

مطابق ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دعوای تصرف عدوانی عبارت است از ادعای متصرف پیشین مبنی بر اینکه متصرف فعلی بدون رضایت وی و بدون داشتن مجوز از مرجع صالح، مال غیر منقول را از تصرف وی خارج نموده و از دادگاه محل وقوع ملک، اعاده تصرف خویش را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید.

بنابراین در دعوای تصرف عدوانی مدعی در اثبات نفع خود صرفا به تصرفات پیشین، متمسک می‌گردد. متصرف سابق ممکن است مالک ملک باشد یا نباشد و این موضوع به هیچ عنوان در طرح دعوای حقوقی تصرف عدوانی اهمیتی ندارد.

از طرف دیگر در دعوای تصرف عدوانی، مدعی، تصرفات خوانده را عدوانی می‌داند، بدون آنکه بحثی از مالکیت یا عدم مالکیت مطرح نماید.

قانونگذار در دعوای تصرف عدوانی به «تصرف سابق» احترام گذاشته است؛ بنابراین سند مالکیت جایگاهی در دعوای تصرف عدوانی ندارد.

این موضوع تمایز دعوای تصرف عدوانی با دعوای خلع ید را به خوبی آشکار می‌سازد؛ چرا که در دعوای خلع ید از اموال غیر منقول، خواهان باید ابتدا مالکیت خود را اثبات نموده و پس از آن در صدد خلع ید از ملک برآید.

دعوای ممانعت از حق

مطابق قانون آیین دادرسی مدنی دعوای رفع ممانعت از حق یکی از انواع دعاوی سه‌گانه تصرف است. در حقیقت چنانچه کسی خواستار رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود در ملک دیگری باشد، می‌بایست دعوای رفع ممانعت از حق طرح نماید. به عنوان مثال چنانچه شخصی از مجرای آبی که در ملک دیگری قرار دارد، آب مورد نیاز ملک در تصرف خود را عبور می‌داده؛ اما خوانده، وی را از این امر منع نماید، شخص مذکور به عنوان خواهان می‌تواند با طرح دعوای ممانعت از حق، از ممانعت خوانده جلوگیری نماید.

مجازات کلاهبرداری اشخاص حقوقی در فضای مجازی

دعوای رفع مزاحمت از حق

یکی از رایج‌ترین دعاوی سه‌گانه تصرف، دعوای رفع مزاحمت از حق می‌باشد. دعوای رفع مزاحمت از حق، عبارت است از دعوایی که به موجب آن متصرف مال غیرمنقول درخواست جلوگیری از مزاحمت شخصی را می‌نماید که مانع استفاده وی از ملک تحت تصرفش می‌شود.

به عنوان مثال چنانچه شخصی در ملک خود ایجاد سروصدایی نماید که مخل آرامش و آسایش همسایه‌اش گردد، همسایه مذکور به عنوان متصرف ملک مجاور، می‌تواند علیه وی طرح دعوای رفع مزاحمت نماید.

مرجع صالح جهت طرح دعوای تصرف عدوانی

دعوای تصرف عدوانی از دو جنبه کیفری و حقوقی قابل طرح در محاکم است. چنانچه متصرف با سونیت اقدام به تصرف عدوانی نماید، مطابق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی قسمت تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ مجرم شناخته می‌شود.

لذا در این خصوص، جهت طرح شکواییه تصرف عدوانی یا مزاحمت از حق، باید به دادسرای عمومی انقلاب مراجعه نمود. چنانچه مدعی بخواهد دعوای حقوقی اقامه نماید، از آنجا که دعاوی سه‌گانه تصرف در زمره دعاوی غیرمنقول قرار دارند، خواهان باید در دادگاه محل وقوع ملک مورد تصرف طرح دعوا نماید.

دفتر وکیل تصرف عدوانی کرج

طرح دعوای تصرف عدوانی و اثبات آن در محاکم، همچنین احراز سو نیت در شکایت کیفری تصرف عدوانی و دعاوی ممانعت از حق و مزاحمت، نیازمند دانش حقوقی و تجربه کاری در امر وکالت دادگستری می‌باشد.

جهت تنظیم دادخواست رفع تصرف عدوانی، تنظیم لایحه دفاعیه در دعوای تصرف عدوانی، حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشورت نمایید.

موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با سالها تجربه در خصوص دعاوی حقوقی و کیفری و همکاری با گروه وکلای مهر بهترین وکیل تصرف عدوانی در کرج را به شما عزیزان معرفی می‌نمایند.

وکیل فروش مال غیر
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت بهره‌مندی از مشاوره و معرفی وکیل تصرف عدوانی کرج از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر وکیل تصرف عدوانی کرج

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۲۴ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *