وکیل تعزیرات حکومتی تهران

وکیل تعزیرات حکومتی تهران

وکیل تعزیرات حکومتی تهران


امروز با موضوع وکیل تعزیرات حکومتی تهران با شما خواهیم بود.

تعزیرات حکومتی چیست؟

به منظور مقابله با تخلفات اقتصادی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان علاوه بر تدوین قوانین و مقررات، سازمان‌ها و نهادهایی تشکیل شده‌اند که وظیفه آنها رسیدگی به شکایات افراد جامعه می‌باشد.

آنچه این روزها بسیار رایج شده، افزایش مستمر و گاها روزانه بهای اجناس و کالاهای ضروری و غیر ضروری است. این موضوع بیش از هر چیز تهدیدی برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است.

چنانچه مجریان قانون نتوانند در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت شایسته داشته باشند، با ایجاد تورم، تهدید بر قشر کم درآمد جامعه چند برابر خواهد شد؛ که قسمت عمده آن توسط فعالیت متقلبانه و مخرب برخی متخلفان و سودجویان اقتصادی است.

یکی از سازمان‌هایی که در راستای مقابله با سودجویان و متخلفان اقتصادی تاسیس شده، سازمان تعزیرات حکومتی است.

وکیل تعزیرات حکومتی تهران همکار گروه وکلای مهر، برای آشنایی مخاطبین عزیز موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان نوشتاری را تهیه نموده تا شهروندان عزیز برای احقاق حقوق خود با روند رسیدگی پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی آشنا شوند.

مجازات جایگزین حبس در سرقت

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وکیل تعزیرات حکومتی تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

به چه تخلفاتی در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود؟

مرجع تجدید نظر از آرای هییت بدوی تعزیرات حکومتی کجاست؟

تخلفات قاچاق کالا و ارز در چه مرجعی رسیدگی می‌شود؟ تفاوت آن با جرایم قاچاق کالا و ارز در چیست؟

آیا احکام صادره از تعزیرات حکومتی قابل اعاده دادرسی می‌باشد؟

مزایای بهره‌مندی از وکیل در رسیدگی به تخلفات تعزیرات حکومتی چیست؟

بهترین وکیل تعزیرات حکومتی تهران کیست؟

[/stextbox]

 

قانونگذار در قانون تعزیرات حکومتی، تخلفاتی را در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده است که مهترین تخلفات رایج را در این نوشتار بررسی می‌نماییم.

گرانفروشی

مطابق قانون تعزیرات حکومتی، گرانفروشی عبارت است از عرضه اجناس یا خدمات به قیمت بیش از نرخ‌های تعیین‌شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که موجب افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار گردد.

 احتکار

احتکار به موجب قانون تعزیرات حکومتی، عبارت است از نگهداری کالا و اجناس به صورت عمده و خودداری از عرضه کالا به قصد گران فروشی.

عرضه خارج از شبکه

عرضه کالا بر خلاف مقررات و ضوابط توزیع و شبکه‌های تعیین‌شده توسط دولت، تخلف محسوب می‌شود.

عدم درج قیمت بر روی کالا

عدم درج قیمت کالاها یا خدمات مشمول به نحوی که برای مراجعین قابل مشاهده باشد، به صورت نصب برچسب یا اتیکت یا به صورت نصب تابلوی بها در محل، تخلف محسوب می‌شود.

عدم صدور فاکتور

خودداری از صدور فاکتور مطابق فرم‌ها و ضوابط تعیین‌شده وزارت امور اقتصادی و دارایی یا صدور فاکتور خلاف واقع در مورد اقلام مشمول فاکتور، تخلف محسوب می‌شود.

وکیل کیفری خیابان جردن

تعارض صلاحیت دادگاه انقلاب با سازمان تعزیرات حکومتی

دادگاه انقلاب از محاکم اختصاصی رسیدگی به جرایم خاص و ویژه است.

بعضا میان صلاحیت دادگاه انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی برای مراجعین که فاقد آگاهی از صلاحیت مراجع قضایی و اداری می‌باشند، تعارض به وجود می آید که در این نوشتار به برخی اشاره می نماییم.

تعارض صلاحیت دادگاه انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده‌های بهداشتی و درمانی

تعزیرات حکومتی در مورد تخلفات بهداشتی و درمانی صلاحیت به رسیدگی دارد، اما جرایم مربوط به قاچاق داروهای درمانی در صلاحیت دادگاه انقلاب است. صلاحیت تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده‌های بهداشتی درمانی به شرح ذیل است:

ایجاد موسسات پزشکی بدون مجوز توسط اشخاص فاقد صلاحیت از لحاظ تخصص

ایجاد موسسه پزشکی درمانی به وسیله اشخاص متخصصی که پروانه فعالیت ندارند.

امتناع مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی از پذیرش و ارایه خدمات اولیه به بیماران اورژانسی

تشکیل و ارایه خدمات مازاد بر نیاز به قصد سودجویی و یا دخل و تصرف در صورت حساب و دریافت بهایی بیش از نرخ اعلامی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

از دیگر تعارضات صلاحیت دادگاه و انقلاب و سازمان تعزیرات حکومتی در این است که چنانچه احتکار، گرانفروشی به صورت عمده ارتکاب یابد، متهم باتوجه به قانون اخلال در نظام اقتصادی، در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود اما چنانچه احتکار و گرانفروشی به صورت عمده و کلان نباشد در سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف مرتکب رسیدگی می‌شود.

همچنین به موجب قانون، تخلفات مربوط به قاچاق کالا و ارز دز صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است؛ اما جرایم مربوط به قاچاق کالا و ارز حسب مورد در صلاحیت دادگاه انقلاب یا دادگاه کیفری می‌باشد.

فرجام خواهی از رای دادگاه نظامی

البته در خصوص جرایم قاچاق باید توجه داشت که اصل بر این است که در دادگاه کیفری مورد رسیدگی قرار گیرد و تنها مواردی در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود که در قانون یا رای وحدت رویه تصریح شده باشد؛ به عنوان مثال قاچاق انسان در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ می‌باشد اما قاچاق مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای و آثار تاریخی فرهنگی در صلاحیت دادگاه انقلاب می‌باشد.

قاچاق کالا و ارز در صورتی جرم محسوب می‌شود که:

اولا کالای مربوطه از کالاهای ممنوعه باشد؛ مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر

ثانیا رفتار ارتکابی شامل مجازات انفصال و حبس تعزیری باشد

ثالثا مرتکب به صورت حرفه‌ای مبادرت به قاچاق نماید؛ منظور از حرفه‌ای بودن این است که مرتکب بیش از سه مرتبه مبادرت به قاچاق نموده باشد و در هر مرتبه ارزش مال قاچاق بیش از یک میلیون باشد.

اعاده دادرسی از احکام صادره از تعزیرات حکومتی

مطابق قوانین، چنانچه آرای سازمان تعزیرات حکومتی جریمه بیش از یک میلیون ریال باشد، قابل تجدید نظر در شعب تجدید نظر است. در خصوص تخلف کالا و ارز آرای صادره در شعب تجدید نظر قابل اعتراض است اما قابل اعاده دادرسی نمی‌باشد.

 معرفی بهترین وکیل تعزیرات حکومتی تهران

برای شناسایی صلاحیت محاکم و مراجع نیاز به دانش و تسلط حقوقی است. لازم است شما عزیزان در خصوص صلاحیت مراجع، تنظیم شکایت‌نامه در سازمان تعزیرات حکومتی، پیگیری پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تهران و سایر شهرستان‌ها با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید.

البته تمام وکلای محترم تسلط کافی بر قوانین و آیین نامه های تعزیرات حکومتی را ندارند؛ شاکی یا متهم حتما باید از علم و دانش وکیلی که خواهان انتخاب هستند اطمینان حاصل نمایند. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر در تمامی پرونده‌های مربوط به تعزیرات حکومتی به شما عزیزان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین ارایه نموده و قبول وکالت می‌نمایند.

شکایت از پزشک
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره دفتر وکیل متخصص تعزیرات حکومتی تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

مشاوره با وکیل تعزیرات حکومتی تهران در ایام تعطیل

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

۵/۵ - (۶۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام میشه وکیل تعزیزات اصفهان به من معرفی کنید.
    و اینکه بفرمایید جرم قاچاق کالا در صلاحیت تعزیرات حکومتی هست و یا دادگاه انقلاب به موضوع رسیدگی میکنه؟

    • سلام وکیل تعزیرات حکومتی اصفهان صرفا بعد از تایید قبول وکالت شما از سوی مدیر حقوقی موسسه مهر پارسیان امکان پذیر هست.
      قاچاق کالا بسته به نوع موضوع در صلاحیت تعزیرات و دادگاه هست و مواردی که در صلاحیت دادگاه هست در قانون تعزیرات و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریف شده است.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در این موضوع با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *