وکیل تعزیرات حکومتی کرج

وکیل تعزیرات حکومتی کرج

وکیل تعزیرات حکومتی کرج


امروز با موضوع وکیل تعزیرات حکومتی کرج با شما خواهیم بود.

بسیاری از جرایم و تخلفات در سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. تعزیرات حکومتی در هدف کنترل و نظارت دولت بر عملکرد اقتصادی و اجرای قوانین به ویژه در زمینه تقویم اجناس موجود در بازار و چگونگی توزیع آن ایجاد شده است.

وکیل تعزیرات حکومتی کرج از همکاران گروه وکلای مهر، نوشتاری در خصوص صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، چگونگی طرح شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و تجدیدنظر از آرای تعزیرات حکومتی برای شما عزیزان همیشه همراه موسسه حقوقی داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه و تنظیم نموده است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وکیل تعزیرات حکومتی کرج

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در تعزیرات حکومتی به چه جرایم و تخلفاتی رسیدگی می‌شود؟

تفاوت جرم قاچاق کالا و ارز با تخلفات قاچاق کالا و ارز چیست؟

تجدید نظر از آرای صادره سازمان تعزیرات حکومتی به چه صورت است؟ مهلت تجدید نظر در تعزیرات حکومتی چه مدت است؟

بهترین وکیل تعزیرات حکومتی کرج کیست؟

مزایای داشتن وکیل تعزیرات حکومتی کرج چیست؟

[/stextbox]

 

وظایف سازمان تعزیرات حکومتی

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی اداری، دارای وظایف و تکالیفی می‌باشد. از جمله مهم‌ترین تکالیف تعزیرات حکومتی عبارتند از:

رسیدگی به تخلفات مربوط به احتکار، گرانفروشی، توزیع اجناس خارج از شبکه، عدم درج مبلغ اجناس، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی و تقلب، عدم اجرای مقررات تقویم کالا و توزیع آن، فعالیت بدون داشتن پروانه کسب یا مجوز فعالیت صنفی، رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی و درمانی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز به غیر از موارد قاچاق حرفه‌ای

حق داشتن وکیل در دادسرا

 تشکیلات سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی دارای شعب بدوی و تجدید نظر می‌باشد. شعب بدوی تعزیرات حکومتی با حضور یک رییس به پرونده‌های مطروحه رسیدگی می‌نماید.

شعب تجدید نظر نیز با حضور سه عضو متشکل از رییس شعبه و دو نفر عضو تشکیل می‌شود. جلسات شعب تجدید نظر با حضور دو نفر رسمیت پیدا نموده و احکام صادره با دو رای موافق لازم‌الاجرا می‌شود.

 صلاحیت شعب بدوی تعزیرات حکومتی

شعب بدوی تعزیرات حکومتی مطابق قانون در موارد ذیل ملزم به رسیدگی می‌باشند:

  • گزارش مامورین سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات
  • گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی
  • شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی
  • اطلاعات و گزارش‌های مردمی و اشخاص

احکام قابل تجدید نظر در تعزیرات حکومتی

احکامی که در شعب بدوی سازمان تعزیرات حکومتی صادر می‌شود در مواردی که مجازات قانونی آن بیش از یک میلیون ریال جریمه باشد، قابل تجدید نظر در شعب تجدید نظر می‌باشد.

آرا شعب بدوی در مواردی که مجازات پیش‌بینی شده در قانون برای هر بار تا یک میلیون ریال جریمه باشد، قطعی و از ناحیه محکوم علیه نسبت به مازاد آن قابل تجدیدنظر خواهی است.

اشخاصی که حق تجدید نظر دارند:

شاکی خصوصی در مواردی که منع تعقیب یا حکم برایت متهم صادر می‌شود.

اعضای کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در استان و شهرستان مربوطه

روسای سازمان‌های تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت

اعضای کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در استان و شهرستان مربوطه.

چنانچه محکوم علیه و یا روسای سازمان‌های تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت آرای قطعی شعب تعزیرات را خلاف قانون بدانند می‌توانند با ذکر دلیل از وزیر دادگستری تقاضای رسیدگی مجدد نمایند. چنانچه وزیر دادگستری تقاضا را موجه بداند و یا رای صادره را غیرقانونی تشخیص دهد، پرونده را جهت رسیدگی به شعبه عالی تجدید نظر که به همین منظور در مرکز تشکیل می‌گردد ارجاع خواهد داد. رای شعبه قطعی است و اقدامات مزبور مانع اجرای حکم تجدیدنظر خواه نخواهد بود.

خشونت و آزار جنسی به وسیله زنا یا فحشا

به موجب قانون مهلت درخواست تجدید نظر برای شاکی و متهم، ده روز از تاریخ ابلاغ و نسبت به دیگر اشخاص مذکور در قانون تا سه ماه از تاریخ صدور حکم می‌باشد.

رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز

در این خصوص دو موضوع مطرح است. اول اینکه به جرایم قاچاق کالا و ارز در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود، اما به تخلفات مربوط به قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود. به موجب قانون هر دو مرجع در این پرونده‌ها ظرف یک ماه باید به پرونده رسیدگی نمایند.

جرایم قاچاق کالا و ارز را با تخلفات کالا و ارز نباید اشتباه گرفت.

جرایم در صلاحیت دادگاه انقلاب و تخلفات در صلاحیت تعزیرات حکومتی است. قاچاق کالا و ارز در صورتی جرم محسوب می‌شود که رفتار ارتکابی مشمول حبس تعزیری یا انفصال باشد.

همچنین از کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی تجهیزات ماهواره ای باشد و مرتکب به صورت حرفه‌ای مبادرت به قاچاق کرده باشد.

معرفی بهترین وکیل تعزیرات کرج

تخلفاتی که بیان شد در سازمان تعزیرات حکومتی طرح و رسیدگی می‌شود. پرونده‌های متعددی سالانه به گزارش نهادهای دولتی یا اشخاص حقیقی و حقوقی به تعزیرات حکومتی گزارش می‌شود و اشخاص بسیاری در این دعاوی مداخله دارند که بعضا مشاهده می‌شود که به دلیل عدم تسلط و آگاهی به قوانین ماهوی و شکلی تعزیرات حکومتی، محکوم می‌شوند.

در پرونده‌های مربوط به تعزیرات حکومتی طرفین پرونده می‌توانند برای طرح شکایت یا دفاع از خود در مراجع بدوی و تجدیدنظر تعزیرات حکومتی با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایند.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای مجرب و با سابقه در دعاوی تعزیرات حکومتی می‌باشند در کلیه پرونده‌های مربوط به تعزیرات حکومتی مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین ارایه نموده و قبول وکالت می‌نمایند.

تبادل لوایح در دیوان عالی کشور
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

شماره وکیل تعزیرات حکومتی کرج

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *