وکیل ثبت برند و لوگو در تهران

وکیل ثبت برند و لوگو در تهران

 هر تاجری که قصد عرضه کالا و محصولات خود را در بازار دارد، می‌تواند به ثبت برند و لوگو جهت فروش محصولات خود مبادرت ورزد. مطابق قانون ثبت علایم و اختراعات، ثبت برند و لوگو و یا علامت تجاری به غیر از مواردی که دولت ان را ضروری می داند، الزامی نیست. در همین راستا دوستان عزیز اعم از تاجر و غیر تاجر در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهترین موسسه حقوقی تهران به مدیریت محمدرضا مهری خواستار اطلاعاتی در خصوص ثبت برند و لوگو، مزایای ثبت برند و لوگو، مراحل ثبت برند و لوگو و بهترین وکیل پایه یک تهران در پیگیری مراحل ثبت برند و لوگو بوده اند. لذا سعی نموده ایم تا مقاله ای جامع و مفید در خصوص ثبت برند و لوگو، ثبت شرکت بین‌المللی در تهران، مراحل ثبت موسسه حقوقی در تهران و معرفی بهترین وکیل ثبت برند و لوگو در تهران، مطابق قوانین برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نماییم.

سوالات متداول در خصوص ثبت برند و لوگو

  • ثبت برند و لوگو چه مزایایی دارد؟ شرایط ثبت برند و لوگو چیست؟
  • مراحل ثبت برند و لوگو چگونه است؟ هزینه ثبت برند و لوگو چگونه محاسبه می‌شود؟
  • مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو چیست؟
  • اعتبار برند تجاری تا چند سال است؟ آیا اعتبار برند تجاری قابل تمدید است؟
  • آیا برای ثبت برند داشتن جو از کسب الزامی است؟ آیا می توان برند و لوگوی ثبت شده را تغییر داد؟
  • بهترین وکیل ثبت برند و لوگو در تهران کیست؟
ثبت طرح صنعتی

تعریف برند و لوگو

هر کالایی در بازار تنها از طریق نام و علامت ثبت شده روی ان می‌تواند قابل معرفی باشد. این علامت تجاری در اصطلاح عموم برند نامیده می‌شود.  ثبت برند و لوگو موجب افزایش اعتبار مادی و معنوی برای شرکت یا تجارتخانه است. از همین رو امروزه ثبت برند تجاری و لوگوی شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است. تاجران، مدیران عامل و هییت مدیره شرکت جهت  محفاظت از برند خود حساسیت ویژه ای دارند. در واقع برند تجاری که همان علامت تجاری است معرف یک عنوان، نام، عبارت، نماد یا طرحی است که در تمایز محصولات یک شرکت به کار می رود.

در تعریف لوگو می توان گفت نماد تصویری کالایی است که برای بیان کردن یک عبارت خاص، موضوع یا شناساندن یک سایت، شرکت، کالا، محصول، وبلاگ و غیره است.

لوگوها در بیشتر موارد به گونه ای طراحی می‌شوند که ضمن سادگی دارای بیشترین اطلاعات و نمادهای تصویری و معمولا با هدف تبلیغاتی می‌باشند.

مدارک لازم جهت ثبت برند و لوگو

مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر متفاوت است. برای شخص حقیقی تمامی مدارک می‌بایست به نام شخص حقیقی و در خصوص فعالیت شغلی مورد نظر باشد. در مدارک مورد نیاز برای شخص حقوقی، تمام  مدارک و مجوزها باید به نام شخص حقوقی یعنی شرکت باشد و فعالیت مورد نظر جهت ثبت باید در موضوع شرکت قید شود. تهیه مدارک قبل از شروع ثبت برند تجاری و اسکن آن‌ها باید انجام پذیرد.

مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقیقی:

تصویر شناسنامه

وکیل ثبت اختراع

اصل و تصویر کارت ملی

تصویر کارت بازرگانی ( چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد )
تصویر مجوز فعالیت از قبیل جو از کسب و کار، پروانه ساخت، جو از تاسیس، پروانه ی بهره‌برداری، یا کارت بازرگانی و یا تاییدیه فعالیت شغلی صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت
مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقوقی:

تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیر یا مدیران عامل و صاحبان امضا

تصویر روزنامه ی  تشکیل شخص حقوقی و آخرین تغییرات شرکت ( از آخرین تغییر شرکت نبایست بیش از دو سال گذشته باشد.)
تصویر مجوز فعالیت شغلی از قبیل جو از کسب و کار، پروانه ساخت و ساز، جو از تاسیس، پروانه ی بهره‌برداری یا کارت بازرگانی و یا گواهی نامه  فعالیت شغلی و حرفه ای صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت
کارت بازرگانی ( چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد.)

چنانچه درکارت بازرگانی حروف یا کلمه لاتین به کار نرفته باشد ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نیست.

مزایای ثبت برند و لوگو

ثبت برند و لوگو مزایای بی شماری برای شخص  حقیقی یا حقوقی تاجر خواهد داشت که در ذیل مهم ترین مزایای ثبت برند و لوگو را معرفی می نماییم:

  • حمایت قانون از صاحب برند و لوگو و حفاظت در مقابل سوء استفاده کنندگان و متقلبان
  • ایجاد شهرت برای محصولات، کالا و خدمات
  • تشویق و ترغیب تجار به سرمایه گذاری بیشتر در کیفیت محصولات
  • تشخیص و تمایز  محصولات از یکدیگر توسط مشتریان با ثبت برند
  • ثبت برند سبب تمایز محصولات شرکت می‌شود.
  • ایجاد حق استعمال انحصاری از برند
  • قابلیت نقل و انتقال برند و لوگو
  • با ثبت برند و لوگو، امکان دریافت وام وجود دارد.
  • با ثبت برند امکان اعطا نمایندگی برند به اضخاص ثالث وجود دارد.
  • ثبت برند وسیله‌ای جهت بازاریابی و عرضه آسان محصولات است.
  • ثبت برند و لوگو موجب ایجاد ارزش افزوده سهم الشرکه و در نهایت باعث روند صعودی درآمد شخص تاجر خواهد شد.
ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران

مراحل ثبت برند و لوگو

متقاضی اظهار نامه ای به صورت اینترنتی به اداره مالکیت صنعتی تسلیم کند. اگر درخواست ثبت برند و لوگو توسط وکیل یا دارنده حق امضاء انجام شود، مدارک نماینده قانونی باید ضمیمه درخواست شود.

شخص حقیقی : تصویر شناسنامه و کارت ملی

شخص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی منتشر شده و تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا شرکت

تصویر علامت تجاری در ابعاد 10 در 10سانتی متر به تعداد ده عدد

ارائه مدارک مبنی بر حق تقدم همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر 15 روز پس از تسلیم اظهارنامه

چنانچه برند سه بعدی است متقاضی باید نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی ان که دارای شش زاویه مختلف باشد را ارائه دهد.

نحوه انجام ثبت برند تجاری

متقاضی یا وکیل او ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی اداره ثبت، اظهارنامه اینترنتی برند تجاری را ثبت نماید. پس از تایید و گواهی کارشناس در صورت عدم سابقه عین یا مشابه برند مورد نظر،  برند تجاری درخواستی متقاضی آگهی می‌شود. پس از این مرحله متقاضی یا وکیل وی موظف است حداکثر یکماه از تاریخ انتشار آگهی مبادرت به تشکیل پرونده ثبت برند و لوگو نماید چنانچه یک ماه پس از انتشار آگهی، اعتراضیه ای به برند انتخاب شده وارد نبود، ابلاغیه ای مبنی بر پذیرش برند به متقاضی ارسال شده و مهلت کافی جهت پرداخت هزینه ها و دریافت شماره ثبت برند به متقاضی داده می‌شود. پس از پرداخت وجه، شماره ثبت برند صادر می‌شود. شماره ثبت برند بعد از صدور آگهی می‌شود. پس از چاپ شماره ثبت برند، متقاضی یا وکیل او، مدارک مورد نیاز را به اداره ثبت ارائه می دهند. برند تجاری مطابق قانون تا ده سال شمسی اعتبار داشته و پس از ده سال به درخواست متقاضی قابل تمدید است.

ضرورت ثبت اختراع

ممنوعیت انتخاب برند تجاری

لازم به ذکر است مطابق ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری مصوب 1398، اسم یا عنوانی که ماهیت یا طریقه ی استعمال ان با مو ازین شرعی و قانونی، نظم عمومی جامعه یا اخلاق حسنه منافات داشته باشد و یا سبب اغفال و فریب عموم را فراهم کند، نمی‌تواند به عنوان یک برند تجاری استفاده شود و غیر قانونی تلقی می گردد. ضمن اینکه، چنانچه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از ان به تنهایی و یا بر خلاف مقررات مندرج در قانون استعمال کرده و یا مجوز استعمال از ان را صادر نموده یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه ی استفاده از ان را بدهد که موجب اغفال مراکز تجاری یا  عمومی نسبت به مبدا و یا هر ویژگی مشترک دیگر محصولات و خدمات مربوطه گردد، دادگاه حکم به ابطال علامت جمعی خواهد داد. چنانچه شخص دیگری بدون اجازه از برند تجاری شما و یا حتی از نامی یا علامتی مشابه به ان استفاده نماید شما می توانید به راحتی کار او را متوقف و حتی در شرایطی می توانید از وی خسارت مادی یا معنوی دریافت نمایید.

هزینه ثبت برند و استفاده از ان

تنها هزینه ای که برند دارد هزینه ثبت و تمدید ان است و مالیات عوارض به برند تعلق نمی گیرد. برند قابل ثبت جهانی نیز می باشد، به طور مثال در صورت ثبت مادرید برند خود، 86 کشور جهان برند شما را به رسمیت شناخته و مالکیت نام ثبت شده در تمامی کشور های عضو مادرید برای شما محفوظ خواهد بود.

مشاوره حقوقی جرایم مالیاتی

بهترین وکیل تهران در ثبت برند و لوگو

برندهای تجاری قابل نقل و انتقال می‌باشند. ارزش هر برند با توجه به دلایلی از جمله میزان محبوبیت ان نزد مصرف کنندگان متفاوت است، بنابراین ثبت برند و لوگو موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و تجارت شما می گردد. چنانچه شما عزیزان در پی ثبت برند، لوگو یا آرم تجارتی است و از روند ثبت آگاهی ندارید قبل از هر اقدامی حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشورت نمایید. موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر به مدیریت محمدرضا مهری که همگی از وکلای خوشنام می‌باشند به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارائه داده و قبول وکالت می‌نمایند.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *