وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران

وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران

وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران


امروز با معرفی وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران با شما هستیم.

ثبت شرکت خارجی در ایران و یا شعبه شرکت خارجی با توجه به محدودیت های پیش بینی شده در قانون اساسی، دارای شرایط و ضوابط مخصوصی است که نیاز به وکیل متخصص ثبت شرکت خارجی در ایران را بیش از پیش هویدا خواهد نمود.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی بین المللی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، در یادداشتی، ضمن معرفی وکیل متخصص ثبت شرکت خارجی در ایران به نحوه انجام فرآیند ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران خواهد پرداخت و پاسخگوی نیاز عزیزان به مشاوره حقوقی ثبت شرکت ها خواهد بود.

 

ثبت شرکتهای خارجی در ایران چگونه است؟

شعب شرکت‌های خارجی در ایران

طبق اصل 81 قانون اساسی دادن امتیازات تشکیل شرکت‌ها و موسسات در امور تجاری و صنعتی و کشاورزی و معادن و خدمات به خارجیان ممنوع می‌باشد.

شورای نگهبان در تاریخ 18/1/1360 در رابطه با اصل مزبور چنین نظر داده اگر شرکت‌های خارجی با دستگاههای ایرانی قراردادی منعقد نموده که بر طبق قانون منعقد شده باشند جهت انجام امور قانونی خود مطابق ماده 3 قانون ثبت شرکت‌ها به ثبت شعبه خود در ایران اقدام نمایند و این امر با اصل 81 قانون اساسی مغایرتی ندارد.

شعبه شرکت خارجی واحد تابع شرکت اصلی (مادر) می‌باشد و مسئولیت حقوقی نیز با آن می‌باشد و در صورت لزوم شرکت مادر پاسخگو می‌باشد.

 

شرایط ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران

در واقع جهت ثبت شرکت نیازمند گزارش توجیهی می‌باشد یعنی یک سری اطلاعاتی از قبیل فعالیت‌های شرکت مادر و زمینه کاری شرکت اصلی.

وکیل تنظیم قراردادهای ملکی

ب) تیین دلایل و ضرورت ثبت شعبه در ایران که به چه دلیل مسئولین شرکت خارجی اقدام به ثبت شرکت در ایران می‌نمایند.

ج) تعیین نوع و حدود اختیارات که چه میزان شرکت مادر دارای اختیار می‌باشد.

د) محل فعالیت شعبه قید نمودن شهری که در آن شرکت فعالیت می‌نماید و آدرس دقیق آن .

هـ) برآورد نیروی انسانی ایرانی و خارجی مورد نیاز.

و) نحوة تامین منابع وجوه ارزی و ریالی برای اداره امور شعبه.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت خارجی در ایران

متقاضی مدارکی را مورد نیاز می‌باشد تهیه و به واحد پذیرش اداره ثبت شرکت‌ها تقدیم و رسید دریافت می‌کند که در روی رسید تاریخ پاسخگویی ذکر گردیده است.

پس از منقضی شدن مهلت با دادن رسید پاسخ را دریافت می‌دارد در صورتی که مدارک فاقد هر گونه اشکالی می‌باشد به حسابداری مراجعه نمایند و حق الثبت را بپردازند و اقدام به ممهور نمودن ظهرنامه و متعاقباً به واحد ثبت تاسیس مراجعه و متصدی مربوطه پیش‌نویس آگهی تاسیس را در فاتر مخصوص ثبت و شماره ثبت شعبه شرکت خارجی را به وی تقدیم می‌‌ دارد و ذینفع با امضا ذیل دفاتر مندرجات را تایید و اصطلاحاً تکمیل امضا می‌نماید.

پس از آن ذینفع با امضا ذیل دفاتر مندرجات راتایید و نزد مسئولین اداره ثبت شرکت‌ها رفته و پیش نویس آگهی تاسیس را که تایپ شده به امضا آنها می‌رساند و نهایتاً به دبیرخانه رفته و پیش نویس تایپ شده و امضا شده را شماره زده و به واحد روابط عمومی مستقر در اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و یک نسخه از مدارک را جهت درج در روزنامه کثیر انتشار تحویل و نسخه دیگر به روزنامه رسمی کشور ارائه می‌نمایند.

دفتر خدمات قضایی نیاوران

(ماده واحده قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت‌های خارجی مصوب 1376 و آئین نامه اجرائی آن مصوب 1378)

شرکت های خارجی که اجازه فعالیت به آن در ایران داده شده است باید در حدود مقررات مربوط به فعالیت نمایند و مدت آن برابر با مدت قرارداد بوده و به محض پایان مدت مذکور فعالیت شعبه به پایان می‌رسد.

بهترین وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تصادفات و تعیین خسارت در تصادفات رانندگی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل ثبت شرکت خارجی در ایران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *