وکیل ثبت علامت تجاری

وکیل ثبت علامت تجاری

وکیل ثبت علامت تجاری


امروز با موضوع معرفی وکیل ثبت علامت تجاری با شما هستیم.

علامت تجاری، هر نشان، عدد، تصویر، حروف و یا حتی علایم سه بعدی قابل رویتی است که محصولات و خدمات یک بنگاه تجاری یا فردی را از کالاها و خدمات بنگاه های دیگر متمایز می سازد به طوری که این وجه تمایز سبب می‌شود مصرف کننده نسبت به محصولات و خدمات این بنگاه تمایل و رغبت بیشتری نشان داده و نسبت به ان وفادار باقی بماند.

وکیل ثبت علامت تجاری در تهران و ایران، لازم است به موضوعات قانون تجارت و قانون مالکیت فکری و همچنین مراحل ثبت علامت تجاری و ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی آشنایی کامل داشته باشد.

گروه وکلای مهر و دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل ثبت شرکت در تهران و متخصص ثبت علامت تجاری و ثبت برند در ایران، مختصری درباره شرایط ثبت علامت تجاری و ثبت برند، مراحل انجام امور اداری ثبت علامت تجاری و ثبت برند در تهران، مشاوره ثبت شرکت در تهران و معرفی بهترین وکیل ثبت علامت تجاری و ثبت برند در تهران، برای عزیزان توضیح خواهد داد.

 

مباحث قابل طرح در موضوع وکیل ثبت علامت تجاری

  • شرایط ثبت علامت تجاری و ثبت برند چیست؟ چه مراحلی برای ثبت علامت تجاری باید طی شود و جهت ثبت برند چه اقداماتی لازم است؟
  • مراحل استعلام قبل از ثبت علامت تجاری و ثبت برند چگونه انجام می‌شود؟
  • بهترین وکیل ثبت علامت تجاری و ثبت شرکت در تهران و ایران کیست؟
  • تمدید ثبت علامت تجاری و تمدید برند ثبت شده چگونه امکان‌پذیر است؟
شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی

راه حل حمایتی از ثبت علایم تجاری

راهی که برای حفظ و حمایت این علایم وجود دارد انست که قانون گذار ثبت ان را وفق مقررات قانونی در نظر داشته که به شرط انکه ثبت این علایم مخالف با اخلاق حسنه و نظم عمومی و مو ازین شرعی نباشد که با این عملکرد می توان در بازار رقابت و تجارت از هر گونه سوء استفاده های احتمالی مصون ماند و بر رقبای دیگر در عرصه تجارت برتری یافت. بهتر است قبل از ارائه اظهارنامه ثبت علامت تجاری به سایت مربوطه مراجعه نموده و استعلامی از علامت یا نام تجاری خود گرفت تا اطمینان حاصل شود که برند مورد نظر قبلا ثبت نشده است.

مرجع ثبت علامت تجاری

ثبت علایم تجاری، امروزه مانند ثبت شرکت ها به صورت اعلامی است و در اداره مالکیت معنوی (صنعتی) طبق مقررات و قوانین مخصوص به خود ثبت می‌شوند. متقاضی ثبت علامت تجاری یا وکیل وی، با تنظیم اظهارنامه به همراه نمونه علامت و فهرستی از کالا یا خدمات که ثبت علامت برای آن‌ها درخواست شده و بر اساس طبقه بندی شده به اداره مالکیت معنوی، تسلیم نموده و بعد از پرداخت هزینه‌های ثبت علامت تجاری به مراحل بعدی می رود. قانون گذار، داشتن علامت تجاری را اختیاری دانسته مگر در مواردی که دولت ان را الزامی بداند که وفق مقررات به ثبت رسیده و اعتبار ان ده سال می‌باشد.

علامت تجاری و برند قابل انتقال می‌باشند اما استفاده از ان منوط به اجازه از صاحبان ان، که به ثبت رسانده اند، شده است.

گاهی موارد پیش می‌آید که اظهارنامه تقدیمی در بردارنده حق تقدم به شرح مذکور در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی می باشد که حق تقدم می‌تواند بر اساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا بین‌المللی باشد که در هر کشور یا برای هر کشور عضو کنوانسیون مذکور تسلیم شده و در صورت درخواست حق تقدم، اداره مالکیت معنوی از متقاضی می خواهد ظرف مدت معین رونوشت اظهارنامه را ارائه دهد که توسط مرجع ثبت اظهارنامه که مبنای حق تقدم است گواهی شده باشد. با پذیرش این درخواست حمایت های مذکور در کنوانسیون شامل ان خواهد بود.(مستفاد از مواد 19 و 34 ق.ث.ع.و.ا)

وکیل اختلافات مالیاتی

موارد غیر قابل ثبت شدن یا رد علامت تجاری

*در جایی که مشتریان نتوانند کالا و خدمات یک بنگاه را از بنگاه تجاری دیگر متمایز ساخته و به عبارتی به دلیل شباهت، مصرف کننده را به اشتباه اندازد و این شباهت می‌تواند در نام رنگ و نوع حروف و فرمتی باشد که برای ان انتخاب شده و در نهایت مصرف کننده را به گمراهی اندازد.

*جایی که علایم تجاری ناقض نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد اجازه ثبت آن‌ها داده نمی‌شود و در نهایت موجب رد اظهارنامه می گردد.

*زمانی که علایم تجاری برگرفته از نشان مملکتی یا نظامی و سایر علایم باشد.

*عین یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری که متعلق به بنگاه تجاری دیگری است.

*عین یا شبیه ان قبلا برای خدمات غیر مشابه ثبت شده که ثبت ان به  ضرر منافع مالک قبلی محسوب می‌شود.

انواع علایم تجاری قابل ثبت در اداره مالکیت صنعتی

*علایم گاهی به حروف استفاده می‌شوند که یا حروف الفبای فارسی است یا حروف لاتین که در استفاده از حروف لاتین باید کارت بازرگانی داشت.

*علامتی که به صورت عدد می‌باشند و در بسیاری موارد به صورت بین‌المللی هستند مثل خودرو 207.

*علایمی که به صورت صنعتی استعمال می‌شوند مانند بسیاری از کالاها صنعتی که با علایم خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

*علایمی که خدماتی هستند و برای ارائه  بهتر خدمات استعمال می‌شوند. مانند شرکت حمل و نقل هوایی هما.

*علایم فردی که برای یک فرد معین حقیقی یا اشخاص حقوقی استعمال می‌شود و مشخص کننده محصولات و خدمات متعلق به آن‌ها می باشد مثل علامت تجاری سینجر گاز.

حقوق مخترعین و استثناهای آن

*علایم جمعی نشان و علایم قابل رویتی که بتوانند مبدا یا خصوصیات دیگر مانند کیفیت محصولات یا خدمات را به طور جمعی استفاده می‌شوند را متمایز سازد مانند محصولات یک منطقه خاص مثل آب واتا در منطقه سبلان یا پسته رفسنجان.

*علایم مرکب علایمی هستند که به صورت ترکیبی به کار می روند که در کنار نام تجاری نقش و طرح ان قرار گرفته تا ذهن مصرف کننده را عمیق تر و پایدارتر درگیر محصولات بنگاه خاص کند.

*علایم ساده عکس علایم ترکیبی می‌باشند که یک حالت ان در علامت تجاری متصور می‌باشد.

*علایم صوتی که  برای برخی کالاها و خدمات استعمال می‌شود.

چگونگی تشریفات ثبت علامت تجاری

  1. تسلیم اظهارنامه ثبت علامت تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان‌پذیر بوده و متقاضیان می‌توانند از طریق این آدرس http://ip.ssaa.ir اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نمایند.
  2. مدارک مثبت هویت متقاضی

الف) اشخاص حقیقی:کپی شناسنامه و کپی کارت ملی

ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

  1. مدارک نماینده قانونی(وکیل یا ارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و …)به عمل آید مدارک ان ضمیمه گردد.
  2. تحویل مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جو از تاسیس از صنایع یا پروانه بهره‌برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت یا پروانه کسب و…
  3. 10نمونه گرافیکی یا کپی تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد10سانتی متر
  4. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نقشه گرافیکی یا تصویر به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه شود.
  5. استفاده از حق تقدم
  6. رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های قانونی
حق الوکاله چک برگشتی

تمدید ثبت علامت تجاری

در صورت رعایت شرایط مندرج در قانون تجارت و باقی بودن حق، و با رعایت ماده های 126،127،128 و بندها و تبصره های موجود و ماده 131 و تبصره مربوط ماده 132 و ماده 133و بندها و تبصره موجود در ماده 134 و ماده 135 و 136. ثبت علامت تجاری قابل تمدید خواهد بود.

بهترین وکیل ثبت علامت تجاری در تهران

گروه وکلای مهر، برترین گروه وکلای ایران، با هدف دسترسی آسان و ارزان به خدمات مشاوره حقوقی و وکالت برای همه شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور، با بهره گیری از توان بهترین وکلای ایران در زمینه های ثبت علامت تجاری، ثبت برند و لوگو، ثبت شرکت های دانش بنیان، مشاوره حقوقی شرکت ها، قبول وکالت شرکت های تجاری خارجی و ایرانی و ارائه بهترین خدمات حقوقی با مشارکت دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تهران، اقدام به قبول وکالت ثبت شرکت در تهران، ثبت علامت تجاری و برند و ثبت لوگو می‌نماید.

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

  • 09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *