وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران

امروز با معرفی وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران با شما هستیم.

مفهوم بیمه

بیمه عبارت است از اینکه تعدادی از اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی که در معرض خطر مشترک می‌باشند، مبالغی بر حسب نوع خطر و میزان خسارت احتمالی به شخص معینی به نام بیمه گر می پردازند تا در صورتی که خطری برای احدی از مشترکین پیش آید، شخص بیمه گر، خسارت مقرر و مورد توافق را از مبالغ جمع آوری شده بپردازد.

بیمه عقدی است کتبی که به موجب ان، یک طرف تعهد می‌نماید که در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع و یا بروز حادثه، خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. با عنایت به تعریف موصوف که ماده یک قانون بیمه مصوب 1316 شمسی به ان اشاره دارد، بیمه به عنوان یکی از عقود معین مورد شناسایی قانون‌گذار قرار گرفته است.

بنابر این تعریف، متعهد جبران خسارت وارده را بیمه گر (شرکت بیمه) و طرف مقابل را بیمه گزار و انچه را که بیمه می گردد، موضوع بیمه و وجهی را که بیمه گزار به بیمه گر می پردازد، حق بیمه می گویند.

گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ایران و دفتر حقوقی محمد رضا مهری، بهترین وکیل دعاوی علیه بیمه در ایران، پژوهشی درباره بیمه و نگارش نمونه دادخواست مطالبه خسارت از بیمه ایران و معرفی وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران، را تدوین نموده که در ادامه تقدیم می‌شود.

ارکان اساسی عقد بیمه در بیمه نامه

نظر به اینکه عقد بیمه، علی رغم اینکه می‌بایست شرایط اساسی صحت عقود و قراردادها را که در ماده 190 قانون مدنی به ان ها تصریح نموده داشته باشد، به طور کلّی، به لحاظ طبیعت خاص بیمه، عناصر تشکیل دهنده ی عقد بیمه عبارتند از:

1.بیمه گر، 2.بیمه گزار، 3.موضوع بیمه، 4. خطر یا حادثه ای که عقد بیمه به مناسبت ان به عمل آمده است، 5.حق بیمه، 6.بیمه نامه و 7.جبران خسارت یا پرداخت وجه معین.

برای دریافت خسارت دیرکرد از خودروسازان چه باید کرد؟

بیمه از جمله موضوعاتی است که از جنبه های مختلفی حائز اهمیت می باشد، چرا که اساس بیمه بر تعاون نهاده شده و برای رفع آثار و جبران خسارات خطراتی است که متوجه انسان یا اموال او، ایجاد گردیده است.

تاریخچه بیمه

بیمه حدودا در سال 1498 میلادی در قرون وسطی در قهوه خانه های معروف شهر لندن به نام لویدز آغاز گردیده است، هر چند قبل از ان قراردادهایی در اروپا وجود داشته که می توان ان ها را اشکال و انواع ابتدایی بیمه محسوب نمود.

تا قبل از سال 1316 هجری شمسی، در نظام حقوقی ایران قانون خاصی وجود نداشت، هرچند در مواردی اندک و به صورتی محدود، در قوانین مختلف، ذکری از بیمه به عمل می آمد، لیکن قراردادهای بیمه میان بیمه گزاران و بیمه گران منعقد می گردید.

اولین قانون، تحت عنوان «قانون بیمه» در سال 1316 در سی و شش ماده و دومین قانون مربوطه، تحت عنوان «قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در برابر اشخاص ثالث» در تاریخ دوم بهمن 1347 به تصویب رسید.

انواع بیمه

بیمه انواع مختلفی دارد، به طور کلی، انواع مختلف بیمه عبارتند از:

1-بیمه اموال (یا اشیاء)، 2- بیمه اشخاص، 3- بیمه اولین خطر، 4- بیمه پیری یا از کارافتادگی، 5-بیمه بیماری، 6-بیمه زایمان، 7-بیمه دریایی کالاهای بازرگانی، 8- بیمه فرسودگی ماشین آلات و استهلاکات کارخانه، 9-بیمه محصولات کشاورزی و صنعتی، 10- بیمه مسئولیت و 11- بیمه دیه.

البته از نظر عرف بیمه، موضوع بیمه بر چهار قسم ذیل می باشد:

1-بیمه اموال

اعم از اینکه مال، عین باشد، یا دین و یا منفعت، بیمه گزار می‌تواند به اعتبار خطرات مختلف، مال خود را بیمه نماید. از قبیل سرقت کلی و جزئی، آتش سوزی و عدم انجام تعهد.

مرجع حل اختلاف دعاوی مالیاتی

2-بیمه اشخاص

در بیمه اشخاص، موضوع بیمه، انسان است، البته به اعتبار خطراتی که متوجه انسان است. مانند بیمه عمر، بیمه از کار افتادگی، بیمه حوادث و بیمه بازنشستگی.

3- بیمه حیوان

بیمه حیوان، به موجب ماده 4 قانون بیمه مصوب 1316، جدای از بیمه اموال نیامده، لیکن امروزه بیمه های حیوانات پیشرفت های بسیاری داشته و دامپروران، زنبورداران و مرغداران در صدد بیمه نمودن حیوانات خود می‌باشند.

4- بیمه مسئولیت حقوقی

در بیمه های مسئولیت حقوقی، موضوع بیمه، مال است، در این نوع بیمه، خود مسئولیت حقوقی مورد نظر نمی باشد، بلکه در واقع، خطری که از ان ناشی می گردد، بیمه می‌شود.

مفهوم خطر

خطر یا حادثه، در همه ی انواع بیمه ها، عنصر اساسی و جوهری است، چرا که اساسا پیدایش و پیشرفت بیمه، به جهت خطراتی که متوجه انسان یا اموال بوده و یا خواهد بود، می‌باشد. خطر در هر بیمه مصادیق مختلفی می‌تواند داشته باشد، به طور مثال، در بیمه اشخاص، خطراتی که می‌توانند انسان را تهدید نمایند، عبارتند از:

مرگ، بیماری، نقص عضو و پیری، لذا در این راستا، بیمه های مختلفی برای تأمین انسان در مقابل خطرات مذکور به وجود آمده که به ترتیب موسوم است به بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه حوادث و بیمه بازنشستگی. این مقاله توسط وکیل مطالبه و دریافت خسارت از بیمه در تهران تدوین شده است.

بیمه نامه (سند بیمه)

به موجب قوانین موضوعه، عقد بیمه و شرایط مذکور و مورد توافق در ان، به صورت سندی مکتوب و در چند نسخه، تنظیم می گردد. به این سند کتبی، بیمه نامه می گویند.

در بیمه نامه باید تاریخ انعقاد عقد بیمه، اسامی طرفین (بیمه گر و بیمه گزار)، موضوع بیمه نامه، حادثه یا خطری که به عقد بیمه به مناسبت ان منعقد گردیده، ابتدا بیمه و مهلت انقضای ان، حق بیمه و میزان تعهد بیمه گر در صورت بروز خطر یا وقوع حادثه، صراحتا ذکر گردد.

هتك حیثیت رایانه ای با تصاویر مستهجن

بدیهی است چنانچه در خصوص حقوق قانونی خود نسبت به هر یک از انواع بیمه ها سوال و یا ابهامی داشتید و یا در صورت بروز هرگونه اختلاف با هر یک از شرکت های بیمه ی داخلی و خارجی، می توانید با وکلای پایه یک دادگستری متخصص در امور بیمه و وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران، تماس حاصل فرمایید.

وکلای گروه وکلای مهر، با تسلط بر قوانین، آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های انواع بیمه ها، با در اختیار داشتن وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران، ضمن ارائه مشاوره حقوقی تخصصی و انجام وکالت در پرونده‌های مربوط به جبران خسارت بیمه، مفتخر به همراهی شما عزیزان می‌باشند.

نمونه دادخواست مطالبه خسارت بیمه سرقت کلی خودرو

موکل اینجانب به موجب سند مالکیت وسیله نقلیه به شماره …. مورخ …، مالک رسمی و قانونی یک دستگاه خو دروی …. مدل 2017 به شماره انتظامی ….. می باشد که خو دروی مذکور را در تاریخ 10 آذر 1395، در خصوص خطرات، حوادث، سرقت کلی، آتش سوزی و نیز سیل و زلزله، ضمن تنظیم و امضای بیمه نامه، با پرداخت کل حق بیمه مربوطه، نزد شرکت بیمه ………..، بیمه بدنه اتومبیل نموده است.

 خودروی ایشان در تاریخ 20 بهمن 1395 در نشانی تهران، ……..، سرقت کلی گردیده و موکل ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی و مراجعه به کلانتری …………. در همان روز و نهایتا ضمن مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه یک تهران، اقدام به طرح شکایت کیفری نمود.

 پرونده تحت کلاسه ………… جهت سیر مراحل قانونی، به شعبه ……..، ارجاع گردیده است.

دلائل دادخواست مطالبه خسارت

با توجه به اقدامات قضایی موصوف و پیگیری های مکرر موکل و امیدوار بودن ایشان جهت کشف خو دروی مذکور و نظر به ماده 15 قانون بیمه و بند الف ماده 19 آیین نامه شرایط عمومی بیمه نامه بدنه اتومبیل که در اجرای بند 3 ماده 17 قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه گری در مورخ 9 اسفند 1384 به تصویب شورای عالی بیمه رسیده و در خصوص خسارت کلی اشعار می دارد، موضوع بیمه به کلی از بین رفته تلقی خواهد شد.

توقیف سرقفلی در محکومیت های مالی

که حداقل 60 روز پس از سرقت پیدا نشود، لذا موکل اینجانب، سه روز پس سرقت خو دروی مذکور، مراتب سرقت کلی خو دروی فوق الاشاره را در تاریخ 23 بهمن 1395 به بیمه گر، شرکت ……..، اعلام نموده است.

همانگونه که مستحضرید، با عنایت به اینکه اساسا پیدایش بیمه، به جهت خطراتی است که متوجه انسان یا اموال او بوده یا خواهد بود و فلسفه ایجاد هر نوع بیمه ای، خطر یا حادثه ای محتمل الوقوع است که موضوع بیمه را تهدید و از وقوع ان، بیمه گذار متضرر می گردد.

لذا با توجه به اینکه شرط اصلی تحقق پرداخت خسارت، وقوع خطری است که شرکت بیمه گر در مورد ان، مسئولیت را قبول نموده است و در مانحن فیه، نظر به اینکه در نتیجه سرقت خو دروی موکل، ایشان متضرر گردیده اند و موضوع سرقت کلی به عنوان یکی از خطرات احتمالی مورد توافق طرفین عقد بیمه و تحت پوشش شرکت بیمه گر بوده است و با توجه به اینکه پرداخت خسارت به موکل، از آثار قانونی و ذاتی عقد بیمه بدنه اتومبیل صدرالذکر می باشد، لذا خوانده به عنوان بیمه گر، مکلف به پرداخت خسارت کلی وارده به موکل می‌باشد.

نتیجه گیری و درخواست

با عنایت به موارد موصوف و نظر به اینکه به موجب بیمه نامه تنظیمی میان موکل و یکی از نمایندگی های بیمه ……….، خوانده به عنوان بیمه گر، به میزان تعهد مندرج در بیمه نامه صادره، متعهد به پرداخت خسارت به موکل می باشد، مستندا به مواد 1 و 15 قانون بیمه مصوب 1316 و آیین نامه شرایط عمومی بیمه نامه بدنه اتومبیل مصوب شورای عالی بیمه در سال 1384 که مفاد ان به عنوان ضمیمه بیمه نامه مذکور، مورد توافق موکل و بیمه گر قرار گرفته است.

دستور موقت در دیوان عدالت اداری

توجهاًبه بند الف ماده 19 آیین نامه مذکور در خصوص سرقت کلی خو درو و با عنایت به مواد 22 و 23 همان آیین نامه که مقرر می دارد، در صورت حدوث اختلاف، هر یک از طرفین می‌توانند در مهلت دو سال از تاریخ انقضای مدت بیمه نامه، به دادگاه مراجعه نمایند، با در نظر گرفتن حسن نیت موکل و نظر به قاعده فقهی لاضرر، تقاضای رسیدگی و صدور حکم به محکومیت شرکت بیمه ………. به پرداخت خسارت به میزان تعهدات مندرج در بیمه نامه به مبلغ سه میلیارد ریال و نیز صدور حکم به محکومیت خوانده به پرداخت خسارات ناشی از دادرسی اعم از هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل و همچنین خسارت تأخیر تأدیه از تاریخ تقدیم این دادخواست لغایت زمان اجرای حکم، مورد استدعا می‌باشد.

با احترام مجدد- وکیل خواهان

بهترین وکیل مطالبه خسارت از بیمه در تهران

گروه وکلای مهر، با داشتن وکیل متخصص در دعاوی بیمه و مطالبه خسارت از شرکت های بیمه گر که معمولا به اندک بهانه ای از پرداخت خسارت به بیمه گذار خودداری می‌نمایند با داشتن پرونده‌های موفق در زمینه مطالبه خسارت از شرکت های بیمه گر، توسط وکیل دریافت خسارت از بیمه در تهران، آماده پذیرش وکالت در دعاوی مطالبه خسارت از بیمه می‌باشد.

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

 

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *